Készült: 2024.09.21.09:32:11 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

235. ülésnap (2009.10.26.), 140. felszólalás
Felszólaló Balla Mihály (Fidesz)
Beosztás  
Bizottsági előadó  
Felszólalás oka elhangzik az interpelláció/kérdés/azonnali kérdés
Videó/Felszólalás ideje 2:20


Felszólalások:  Előző  140  Következő    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

BALLA MIHÁLY (Fidesz): Köszönöm a lehetőséget, elnök úr. Tisztelt Ház! Tisztelt Miniszter Úr! A kormány - jó szocialista módi szerint - faluellenes politikája immáron Nógrád megyét sem kímélte, hiszen a legújabb vasútbezárási, -felfüggesztési hullám több helyi vonal felszámolását és felfüggesztését irányozza elő.

Miközben néhány héttel ezelőtt a Bajnai-Fico-találkozón a határ menti közlekedés is szerepet kapott a tárgyalások során, úgy tűnik, hogy ebben a térségben Balassagyarmat, Nógrádszakál, Ipolytarnóc irányába, vagy akár Balassagyarmat, Aszód irányába veszélybe került a vasúti közlekedés, nem beszélve arról, hogy az elmúlt néhány évben Romhány és Diósjenő között pedig teljesen megszűnt. Több ezer embernek, munkavállalóknak és diákoknak a munkahelyre, iskolába való jutási útvonalát jelentik ezek a vonalak, és van, amelyikről sajnos már múlt időben beszélhetünk.

És ha beszélnénk a teherszállításról, akkor még rosszabb lenne a helyzet, hiszen pontosan a Romhány és Diósjenő vonalon, mivel nincs teherszállítás, nincsen vasúti szállítás, meg lehet nézni, hogy ma Romhányba milyen úton lehet bejutni a kamionok és a nagy teherautók szállításai miatt.

(16.00)

A megszüntetéseket önök mind azzal tetőzik, hogy az alternatív megoldást jelentő buszjáratok számát nem a tervezett bezárások arányában növelik. Van olyan település, például Hont község, ahová nem jár busz, vagy van olyan település - Keszeg községről beszélek -, ahonnan a 7 kilométerre lévő kistérségi központba, Rétságra nincsen helyközi buszjárat. Mindezek mellett vannak olyan álláskeresők, akiknek a munkába jutáshoz ilyen közösségi közlekedésre lenne szükség.

Ezért kérdezem miniszter úrtól, hogy Magyarország a közlekedésfejlesztés területén szembemegy-e az európai trendekkel. Míg mindenhol messzemenően támogatják a kötött pályás fejlesztéseket, a közösségi közlekedést, Magyarország felszámolja Európa egyik legsűrűbb vasúthálózatát. (Az elnök a csengő megkocogtatásával jelzi az idő leteltét.) Miniszter úr, ön szerint ez az eljárás a XXI. századi közlekedésfejlesztésnek mondható-e, rendjén van-e ez így ön szerint? (Taps a Fidesz és a KDNP soraiban.)




Felszólalások:  Előző  140  Következő    Ülésnap adatai