Készült: 2024.09.20.12:30:42 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

284. ülésnap (2006.01.31.), 54. felszólalás
Felszólaló Domokos László (Fidesz)
Beosztás  
Bizottsági előadó  
Felszólalás oka kétperces felszólalás
Videó/Felszólalás ideje 2:06


Felszólalások:  Előző  54  Következő    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

DOMOKOS LÁSZLÓ (Fidesz): Köszönöm szépen. Úgy tudtam, építési engedélyezésről beszélünk, nem pedig a gépkocsi-átírási illetékről. Erről is beszélhetünk, ennek is elég szép tételei vannak, és messze infláció fölöttiek, de nem ez a mai téma. A mai téma az engedélyezés.

Kedves Józsa Úr! A metróberuházás volt az élő példa ennek a törvénynek az alátámasztására. Mondja el: milyen engedélyezés lesz? Mitől lesz ez gyorsabb? A metrónál milyen engedélyt fognak gyorsabban kiadni? Meg tudja ezt mondani, kérem szépen? Ez hány év múlva fog megtörténni, ha már a hatástanulmányban olyan alaposan előkészítették? Hány hónappal vagy évvel lesz ezzel hamarabb meg az engedélye annak, amihez egyébként már megrendelték a fúrópajzsokat, amennyire hallottuk, és majd a következő kormányzatra marad ennek a kifizetése?

Persze, lehet, mérnökemberként a pénz annyira nem érdekli, de azért azt tényszerűen el lehet mondani, hogy a főváros magára maradt. Én ezt ebben a négy évben is sajnálom, hiszen a kormányzat egy fillért nem adott ehhez a metróberuházáshoz, mert bizony, valóban hosszan elnyúltak ezek az engedélyezések.

Ha valóban az engedélyezés volt a legfőbb problémája, akkor mód lehetett volna ezt jóval hamarabb is megvalósítani például az autópálya-beruházásnál, amit példaként hozott, de ezek szerint ezt a kérdéskört ott sem tudta megoldani. Igaz, ha jól emlékszem, 2004-ben történt meg ennek a törvénynek a módosítása. Én tehát csak a példát mondtam, hogy ne próbáljunk egészen más beruházások engedélyezéséhez érvként olyat hozni, amin már rég túl vagyunk, vagy legalábbis olyan mértékben túl, hogy tulajdonképpen ez az engedélyezési eljárás négy évig elhúzódott, és ma tényszerűként felhozni azt, hogy mi volt 2002 előtt, 1994 előtt, erre kár hivatkozni.

Azt kell nézni, hogy önök az elmúlt négy évben tudtak-e a metróberuházásban alagutat fúrni, vagy nem tudtak, megvolt-e ennek a pénzügyi feltétele, vagy nem volt meg. Kérdezze meg a Pénzügyminisztériumot, mennyit költöttek erre.

Köszönöm szépen.




Felszólalások:  Előző  54  Következő    Ülésnap adatai