Készült: 2024.09.19.00:12:24 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

140. ülésnap (2011.11.23.), 114. felszólalás
Felszólaló Mágori Józsefné (Fidesz)
Beosztás  
Bizottsági előadó  
Felszólalás oka felszólalás
Videó/Felszólalás ideje 2:56


Felszólalások:  Előző  114  Következő    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

MÁGORI JÓZSEFNÉ (Fidesz): Köszönöm a szót, elnök úr. Tisztelt Képviselőtársaim! Így a vita vége felé szeretném egy kicsit bővebben megvilágítani ezt az egész dolgot, vagy hogy úgy mondjam, integrálni az agyakba. Kupcsok Lajos képviselő úr nagyon részletesen és nagyon pontosan ismertette az egész törvény minden lényeges pontját, és én csak hozzá szeretném ezt kötni a köznevelési törvényhez. Mindenki tudja Magyarországon, aki gondolkozó ember, hogy Magyarországon értékválság van. Az értékválság következménye lett, hogy a gimnáziumi továbbtanulók létszáma annyira megemelkedett, az értékválság következménye, hogy a szakmunkásképzőkbe milyen gyermekek kerültek, és az értékválság következménye az, hogy Magyarországon az általános iskolák hogyan teljesítenek.

A mai világunkban a szakmunkásképzőkbe a gyermekek egy része funkcionális analfabétaként kerül be, magyarul a nevét le tudja írni, de ami szöveget elolvas, azt nem érti. Ezekből a gyerekekből kellene nekünk versenyképes munkaerőt képezni. Ez egy nagyon nehéz feladat, úgyhogy én arra kérek mindenkit, hogy ezt a szakképzési törvényt hozza össze a fejében a köznevelési törvénnyel, és bízzon abban, hogy a köznevelési törvény hatására a végzős gyerekek tudják azt a szintet, ami elvárható egy középiskolai tanulmányhoz. Erről beszéljünk, és akkor már ez a szakképzési törvény teljesen érthető.

A XXI. századnak nagy kihívásai vannak. Azt mondja, hogy teljesítmény, hatékonyság, felelősség, versenyképesség és a gazdasági igénynek való megfelelőség. Osztolykán Ágnes képviselő asszony azt mondta, hogy a pedagógia elitje - nem tudom, kik ők, szeretném tudni egyszer, hogy kit takar ez a kifejezés - elégedetlen ezzel a szakképzési törvénnyel. Azt szeretném kérdezni, hogy a pedagógiai elit elégedett-e a mostani eredményekkel, amelyek vannak, amelyek az utolsó húsz évben a rendszerváltás után így elromlottak. Ez szerintem nagyon jó kérdés, erre legyen szíves választ adni. Aztán azt mondja, hogy a Híd-program zsákutca. Nem tudom, miből gondolja azt, hogy olyan gyermekeket, akik nem hajlandók az órán csendben lenni, hallgatni, figyelni, tanulni, azokat be kell oda engedni, hanem előtte úgy kell szocializálni őket, hogy jól érezzék magukat egy iskolai órán. Tehát ha ez mind megvalósul itt Magyarországon, hogy egy értékelvű oktatás megvalósul, akkor sokkal könnyebb lesz a szakképzési helyzet, és abban a pillanatban értékteremtő munkaerőket fognak képezni.

Köszönöm szépen. (Taps a Fidesz soraiból.)




Felszólalások:  Előző  114  Következő    Ülésnap adatai