Készült: 2024.09.21.05:32:51 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

215. ülésnap (2001.06.12.), 158. felszólalás
Felszólaló Dr. Fónagy János (Fidesz)
Beosztás közlekedési és vízügyi miniszter
Bizottsági előadó  
Felszólalás oka interpelláció szóban megválaszolva
Videó/Felszólalás ideje 3:44


Felszólalások:  Előző  158  Következő    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

DR. FÓNAGY JÁNOS közlekedési és vízügyi miniszter: Köszönöm a szót, elnök asszony. Tisztelt Ház! Tisztelt Képviselő Úr! Legelőször engedjen meg egy pontosítást, hogy ha már ön nem tudja jól, akkor a Ház pontosan tudja: az úgynevezett 5-ös helsinki folyosó magyarországi szakaszát az M70-es, az M7-es, az M0-ás és az M3-as autópályák nyomvonalai alkotják. A 4-es főút ennek nem része, azt továbbra is az európai főúthálózat részeként emlegetjük.

Ezzel együtt teljesen egyetértek önnel abban, hogy a 4-es út jelentős nagyságú hazai forgalma és a nemzetközi úthálózatban betöltött szerepe valóban indokolja a forgalomnak megfelelő ütemű fejlesztését. Ennek keretében elsősorban elkerülő nyomvonalak megvalósítására, átkelési szakaszok kiváltására kerül sor.

 

 

(15.10)

 

A főúton a Cegléd-Szolnok elkerülő szakaszokat követően már megvalósult a Szolnok és Törökszentmiklós közötti út négy sávra bővítése. Még ebben az évben megkezdődik a Törökszentmiklóst, illetve Hajdúszoboszlót elkerülő utak építése, és előkészítés alatt áll a debreceni elkerülő tervezése is.

A Nyíregyháza-Záhony között - tehát az ön szűkebb pátriáját érintő területen - ütemezett munkáknál elsősorban azt kívánjuk elérni, hogy addig is megfelelő átkelési szakaszok épüljenek, amíg az elkerülők nem épülnek meg. Ennek a több évre szóló programnak a részeként az ön által is említett sikeres Phare-pályázat esetén összesen 1,2 milliárd forintos beruházási költséggel ez évben Záhonynál befejeződik a határátkelőhely előtti út szélesítése. Idei munkaként tartjuk számon a területileg illetékes közútkezelő kht.-nál a Nyírbogdány átkelési szakaszán, valamint Berkeszen az útburkolat erősítését, Ajak térségében több helyen az út javítását és a híd felújítását. Terveink közül ki szeretném emelni Nyírbogdány és Nyírtura községeket, ahol az elkerülő utak tervei elkészültek. Megvalósításukra várhatóan az M3-as autópálya Nyíregyházáig való kiépítését, illetve a várost keletről elkerülő út megvalósítását követően kerül sor. (Mádi László tapsol.)

A képviselő úr azon állítását, miszerint nem látott útépítőket az elmúlt időszakban, csak azzal tudom magyarázni, hogy ritkán tetszik hazajárni. (Derültség a kormánypártok soraiban.)

Az elmúlt évben Tiszabezdédnél 3 kilométer hosszú leállósáv készült, Záhony előtt mintegy 2 kilométer hosszan az utat négy sávra bővítették, ezzel együtt a keresztező út csomópontját korszerűsítették. Szélesítették és megerősítették a Zsurk község felé vezető utat és Győröcskénél a leromlott útpályát. Felújítottuk továbbá a záhonyi vasútállomáshoz vezető utat is, mindezt összesen 600 millió forintért.

Tisztelt Képviselő Úr! Úgy vélem, ezek alátámasztják, hogy a tárca a 4-es út teljes szakaszára, így a Nyíregyháza-Záhony közötti nyomvonalon mind a fejlesztési, mind a szakaszos felújítási feladatokat kiemelten kezeli. Bizakodásra adhat okot az - az ön állításától eltérően -, hogy Nyíregyháza és Záhony között a javuló útállapotoknak köszönhetően a baleseti statisztikai adatok az elmúlt évben jelentős módon, gondolom, mindnyájunk örömére, csökkentek.

Kérem, hogy a felsorolt tények alapján a tisztelt Ház, illetve a képviselő úr a válaszomat elfogadni szíveskedjék.

Köszönöm, hogy megtiszteltek figyelmükkel. (Taps a kormánypártok soraiban. - Mádi László: Jól beszélt!)

 




Felszólalások:  Előző  158  Következő    Ülésnap adatai