Készült: 2024.09.25.20:43:53 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

133. ülésnap (2016.03.07.), 54. felszólalás
Felszólaló Heringes Anita (MSZP)
Beosztás  
Bizottsági előadó  
Felszólalás oka elhangzik az interpelláció/kérdés/azonnali kérdés
Videó/Felszólalás ideje 2:04


Felszólalások:  Előző  54  Következő    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

HERINGES ANITA (MSZP): Köszönöm szépen. Tisztelt Államtitkár Úr! A különböző tudományágak fejlődésének vizsgálata és a jelenbeli tapasztalatok összevetése szerintünk is fontos kérdés, csak nem mindegy, hogy mire szánt pénzből teszik meg ezt, és önöknél mi a prioritás.

A kormányzat, úgy látszik, egyre kreatívabb módon használja fel a munkáltatók és a munkavállalók által megfizetett adóforintokat, amit eredetileg szakképzésre és felnőttképzésre kéne elkölteniük. Prioritásként önök kiírtak egy olyan pályázatot a Nemzeti Foglalkoztatási Alap képzési alaprészéből finanszírozva, amely a szakképzést és a felnőttképzést vizsgálja Magyarországon, Krisztus után 1500-ig, különös tekintettel a hadászatra, a pénzverésre és a pénzváltásra. Úgy látszik, a hazai szakképzés duális alapokon nyugvó rendszere már annyira tökéletes, és a szakképzési iskolákban tanulók helyzete is annyira megnyugtató, hogy elérkezett az az idő, amikor hátradőlve a múltba révedhetünk ‑ hadászatról és pénzverésről, pénzváltásról kell anyagokat írattatni, nem a mostani rendszert kell felülvizsgálni.

(12.30)

8 millió forintot szán erre a Nemzeti Foglalkoztatási Alap képzési alaprészéből, ami az ókori és középkori szakképzést, felnőttképzést kívánja újszerűen megvilágítani, újszerű helyzetbe helyezni.

Tisztelettel kérdezem államtitkár urat, a hazai szakképzés és felnőttképzés mély és strukturális problémáinak megoldását miért az ókori és középkori hadászatban, pénzverésben vagy éppen pénzváltásban keresik. A pályázat 8 millió forintos keretösszegének hasznosulása miképpen segíti elő a hazai duális szakképzés és felnőttképzés helyzetének érdemi javítását? Ezt a pénzt miért nem olyan kutatásokra költik a szakképzésben, ami a munkaerőpiaci pozíciókat javítaná? Miért nem a gyerekekkel foglalkoznak, hogy olyan képzést kapjanak, ami utána segíti az életüket? Miért a múltba révedünk, pénzváltásról, pénzverésről és hadászatról készíttetünk vizsgálatokat, történelmi anyagokat? Éljenek ebben a világban! Köszönöm. (Taps az MSZP soraiból.)




Felszólalások:  Előző  54  Következő    Ülésnap adatai