Készült: 2024.09.19.11:34:14 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

148. ülésnap (2008.05.20.), 66. felszólalás
Felszólaló Czomba Sándor (Fidesz)
Beosztás  
Bizottsági előadó  
Felszólalás oka kétperces felszólalás
Videó/Felszólalás ideje 2:00


Felszólalások:  Előző  66  Következő    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

CZOMBA SÁNDOR (Fidesz): Köszönöm szépen. Tisztelt Képviselőtársam! Itt elhangzott, hogy 1,1 milliárd forintot fordítanak teljesítményértékelésre a következő időszakban. Szeretném kérdezni, ön szerint ez a fajta teljesítményértékelés, mert látom, hogy nagyon őszintén gondolja, hogy ez egy kiváló, működő rendszer, tessen már megmondani mint gyakorló vezető, hogy ez valóban úgy működik-e!

Minősítés. A bizottsági ülésen megkérdeztem, hogy tudna-e az illetékes államtitkár úr arról beszámolni, hogy szakmai alkalmatlanságból, tehát alkalmatlan minősítés miatt küldtek-e el, vagy hány embert küldtek el a köztisztviselői szférából az elmúlt években. Mert a köztisztviselői szférában már működött. Nyilván mondta, hogy ilyen statisztika nem áll rendelkezésre, de meggyőződésem, lehet, hogy az egyik vagy esetleg a két kezemen meg tudnám számolni. Akkor miért is csináljuk, ha egyébként alkalmas, az esetek döntő többségében alkalmas minősítés lesz?

(11.40)

Nem akarok a minősítési lapba belemenni, hogy minek alapján minősítenek. Tanulságos az, hogy minek kell megfelelni: problémamegoldó képesség, szakmai igyekezet - olyanokat próbálunk mérni, ami egyébként igen nehezen mérhető. És ha 30 százalék alatt teljesít, akkor alkalmatlan. Hát a kettesért a középiskolában, a főiskolán vagy az egyetemen az anyag 60 százalékát kell tudni, nem? Dehogynem! Ezek szerint én tudom rosszul? Itt 30 százalék! Ráadásul, ha ezek közül egy nem megfelelő, akkor a minősítés az, hogy alkalmatlan.

40 ezer forint pályakezdőknek. Munkahely kell, kedves képviselőtársaim. Munkahely. Ekkora halom (Mutatja.) szakmai önéletrajz van az asztalomon otthon, egyetemet, főiskolát végzett diplomásoké. Nem az a probléma, hogy 40 ezer forinttal többet fog-e keresni vagy sem, hanem az, hogy lesz-e munkahelye vagy nem lesz. És önnel ellentétben én azt mondom, hogy a rossz pedagógust nem a teljesítményértékelő, a minősítő lap, hanem az élet és a diákja fogja elsősorban minősíteni.

Köszönöm szépen.




Felszólalások:  Előző  66  Következő    Ülésnap adatai