Készült: 2024.09.21.10:16:49 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

255. ülésnap (2017.11.06.),  29-32. felszólalás
Felszólalás oka Kérdés/azonnali kérdés megtárgyalása
Felszólalás ideje 4:43


Felszólalások:   25-28   29-32   33-36      Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

ELNÖK: Köszönöm szépen, államtitkár úr. Tisztelt Országgyűlés! Lukács László György, a Jobbik képviselője, kérdést kíván feltenni a nemzeti fejlesztési miniszterhez: „Felszámolja‑e a Kormány a 4-es főút legveszélyesebb kereszteződését Fegyverneknél?” címmel. Öné a szó, képviselő úr.

DR. LUKÁCS LÁSZLÓ GYÖRGY (Jobbik): Köszönöm a szót. Tisztelt Elnök Úr! Tisztelt Államtitkár Úr! A 4-es számú főút egyik legveszélyesebb kereszteződése a Fegyvernek-Szapárfalu és a Fegyvernek-Örményes lehajtónál van. Sajnos, a címbeli kereszteződésben a kihelyezett figyelmeztetések ellenére szinte naponta történik komoly anyagi kárral járó baleset.

A kereszteződésben talán a legrosszabb megyebeli, de országos statisztikák uralkodnak, ezzel büszkélkedhet, ami megkeseríti Fegyvernek város lakóinak mindennapjait, biztonságát és egyébként a 4-es utat használó több ezer átutazó életét. A kereszteződésben való átkelés a gyalogosok számára egyáltalán nem biztosított, miközben a településen átmenő tömegközlekedési megállóhelyek viszont mind itt vannak, amelyeket így kénytelenek rendszeresen, akár szabálytalanul vagy veszélyesen megközelíteni a munkába, illetve iskolába járók.

A vagyon- és életveszélyes kereszteződés felszámolására és biztonságossá építésére egyébként a lakosság már gyűjtést szervezett négy évvel ezelőtt, ahol pillanatok alatt ezres számban gyűltek össze az ezt kérő és az ebben segítséget kérő aláírások, azonban ez a döntéshozókat nem hatotta meg, a kereszteződésnek, illetve a 4-es útnak a sorsa nem változott meg.

A hírek szerint a helyzetet most már az önkormányzat is megoldaná, azonban ők sem jutottak egyezségre az út fenntartójával. Sajnos, a lakosok azt is tudják, hogy a 4-es számú főút felújítása pedig a jelen kormány álláspontja szerint ‑ és ez a kereszteződésre is vonatkozik ‑ még hosszú távon sem fogja érinteni a 4-es főútnak ezt a szakaszát, így hosszú távon sem szerepel a fegyverneki útvonal felújítása, esetleg négysávossá tétele. Éppen ezért javaslatot tettem arra, hogy a gyalogos alul- és felüljáró megépítésére sor kerüljön, biztonságosabbá váljon, pontosan azért, hogy ez biztonságot teremtsen a lakosoknak, azért, mert a lakosok abban reménykednek, hogy az egyetlenegy lehetőség az, hogy a kormány meggondolja magát.

Éppen ezért tisztelettel kérdezem az államtitkár urat, mi az akadálya annak, hogy a kormány biztonságossá tegye a 4-es számú út egyik legveszélyesebb, Fegyvernek-Szapárfalu kereszteződését Fegyverneknél. (Az elnök a csengő megkocogtatásával jelzi az időkeret lejártát.) Mikorra várható a kereszteződés biztonságossá tétele, és mikor folytatódik a 4-es főút (Az elnök újból csenget.) Fegyvernek és Karcag közötti útszakaszának építése? Válaszát köszönöm szépen. (Taps a Jobbik padsoraiból.)

ELNÖK: Köszönöm szépen, képviselő úr. Válaszadásra megadom a szót Aradszki András államtitkár úrnak.

DR. ARADSZKI ANDRÁS nemzeti fejlesztési minisztériumi államtitkár: Köszönöm a szót. Tisztelt Ház! Tisztelt Képviselő Úr! Én úgy gondolom és úgy látom, hogy az ön kérdését két dolog motiválhatja. Az egyik az, hogy az orvosexporthoz megfelelő logisztikai háttér kell (Rig Lajos: Zseniális!), tehát hogy az orvosokat tudja exportálni Magyarország, ahhoz megfelelő utak is kellenek, hogy el tudják őket juttatni Nyugat-Európába.

A másik az, hogy ön mint egy reménytelen helyzetben lévő párt, a tulajdonosának az érdekét képviseli. A helyzet az, hogy a Jobbikot felvásárló és dróton rángató, lecsúszófélben lévő milliárdos a frakción keresztül akarja megbízásokhoz juttatni a nem kis bajban lévő útépítő vállalkozását. A kép tehát tiszta: ha a Jobbikon múlna, akkor a közútfejlesztés is egy felvásárolt párt kezébe kerülne, amely a magyar em­berek érdekei helyett kizárólag a tulajdonosok zsebének kitömésével foglalkozna. (Folyamatos közbeszólások a Jobbik padsoraiból.)

De ezt az utóbbi időben megszokhattuk önöktől, ahogy a politikai érdektől vezérelten igyekeznek kedvezőtlen színben feltüntetni a hazai közlekedés egyes ágazatait, eltagadni az elmúlt évek eredményeit. Hazai költségvetési forrásból a komplex útfelújítási program keretében valósult meg a 4-es számú főút fegyverneki és kenderesi szakaszainak felújítása.

Tájékoztatom, hogy a kérdéses csomópontban a Magyar Közút Zrt. 70 kilométer/órás sebességkorlátozást vezetett be 2014-ben, és veszélyt jelző táblákat helyezett ki. Az intézkedések eredményeképpen 2015-ben és 2016-ban nem történt személyi sérüléses baleset a kereszteződésben. A folyamatos biztonság fenntartása érdekében a közútkezelő rendszeresen egyeztet az illetékes szervekkel és az önkormányzattal, szükség esetén pedig további óvintézkedéseket tesz majd. Köszönöm a figyelmét. (Taps a kormányzó pártok padsoraiban.)




Felszólalások:   25-28   29-32   33-36      Ülésnap adatai