Készült: 2024.05.13.07:29:35 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

158. ülésnap (2004.06.14.), 152-154. felszólalás
Felszólaló Ékes József (MDF)
Beosztás  
Bizottsági előadó  
Felszólalás oka elhangzik az interpelláció/kérdés/azonnali kérdés
Videó/Felszólalás ideje 2:37


Felszólalások:  Előző  152 - 154  Következő    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

ÉKES JÓZSEF (MDF): Igen, elfogadom, elnök asszony.

ELNÖK: Önt illeti a szó.

ÉKES JÓZSEF (MDF): Köszönöm a szót. Tisztelt Államtitkár Úr! Szerencse, hogy a tegnapi nappal a választás megtörtént, és talán amit én fel kívánok vetni, nem hivatkozható, hogy a választások miatt vetem fel.

(15.30)

Ma ott tartunk, hogy Budapest úthálózata talán a tíz csatlakozó ország fővárosai közül a legrosszabb állapotban van. Én nem arra kívánok hivatkozni, hogy a 80 ezer kátyúból 79 996-ot már betömtek vagy nem tömtek, hanem azokra a süllyedésekre, azokra az állapotokra, amelyek ma már a közlekedés szempontjából is balesetveszélyesek. Ezenkívül én szeretném felhívni a figyelmet arra a 30 ezer kilométerre, ami a megyei közútkezelő fenntartásában van - az állami fenntartású közutakról van szó -, hihetetlen és úgyszintén katasztrofális állapotok alakultak ki.

Egyre sűrűbben, talán több száz, több ezer 60 kilométeres korlátozású táblával lehet találkozni, pénz viszont nincs a megyei közútkezelőknél. Az elmúlt időszakban közel 16 milliárd forint lett kivonva, és ha meg is épül a 450 kilométer autópálya 2006-ig, egyszerűen a magyarországi egyéb közúti hálózatok le fognak gatyásodni, le fognak romlani, és utána 30 ezret kell majd megépíteni, jóvátenni. A másik oldalon pedig ennek idegenforgalmi taszító hatása is van, mert ha valaki egy főközlekedési úton végigmegy, és olyan mély vályúk alakultak ki, amelyek balesetveszélyt jelentenek, akkor inkább elriadnak a turisták is.

A másik ilyen fontos szempont éppen az európai uniós normákkal ellentétesen hat, hisz az Unión belül a kamionszállítmányozást át kívánják helyezni tengelyszállításra, tehát vasúti szállításra, Magyarországon meg pont az ellentétes lépést tesszük, és ezáltal tovább rontjuk a közúti helyzetet, és további balesetveszélyt fogunk ezáltal kialakítani. Én az elmúlt időszakban sok helyen jártam, mint ahogy ön is, államtitkár úr: vannak olyan útszakaszok, ahol több halásos baleset történt, és isten bizony, hogy nem a gyorshajtás miatt, hanem pontosan azok miatt az áldatlan állapotok miatt, amelyek a főközlekedési úthálózaton kialakultak.

Szeretném kérni a megerősítést és a válaszát, hogy a befolyt többlet áfatartalomból mennyit kívánnak fordítani a főközlekedési úthálózat javítására. (Taps az ellenzéki pártok soraiban.)




Felszólalások:  Előző  152 - 154  Következő    Ülésnap adatai