Készült: 2024.09.24.15:00:40 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

11. ülésnap (2002.06.25.), 314. felszólalás
Felszólaló Fülöp István (MDF)
Beosztás  
Bizottsági előadó  
Felszólalás oka felszólalás
Videó/Felszólalás ideje 2:52


Felszólalások:  Előző  314  Következő    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

FÜLÖP ISTVÁN (MDF): Tisztelt Elnök Úr! Tisztelt Ház! A Magyar Demokrata Fórum módosító indítványt nyújtott be a közoktatási törvény tervezetéhez T/108/8. számon.

A törvény 51. § (1) bekezdése szerint a tanév június második hetének utolsó munkanapjáig tart, így ez az időpont június 6-12. közé eshet, tehát a tanítási idő júniusban 5-10 nap között lehet. Képviselőtársaimmal, de térségem, Mátészalka és Nagyecsed környéke pedagógusainak, oktatásvezetőinek véleményét figyelembe véve úgy ítéljük meg, jobb lenne, ha a tanév végéről a tárcaminiszter döntene a tanév rendjének meghatározásakor, a 185 tanítási nap figyelembevételével.

 

 

(18.10)

 

 

Más témában is nyújtottunk be módosító javaslatot, amit ugyan a költségvetés módosításánál tettünk meg, de itt is fontosnak tartom megemlíteni. Kelet-Magyarországon a szatmári térség pedagógusai és magam is örömmel fogadtuk a kormány azon szándékát, amely a pedagógusok alapbérének 50 százalékos emelését célozza meg. Ezzel együtt fontosnak ítéljük, hogy a pótlékot is 50 százalékkal emeljék meg. Ez azért szükséges, mert a pótléknak követnie kell az alapbéremelés hasonló mértékű százalékát, ellenkező esetben ugyanis a pótlékért végzett tevékenység elértéktelenedik. (Dr. Hiller István államtitkár megérkezik az ülésterembe.)

Aggályosnak tartom, hogy a tervezet 8/A. § (3) bekezdésében az iskola a kerettantervtől eltérhet, tantárgyakat összevonhat, műveltségi területeket alakíthat ki. Ezzel ugyan sokszínű iskolarendszer alakulhat ki, viszont lényegesen romlik az átjárhatóság. Sajnos, körzetünkben elég nagy a lakosság mozgása, tehát pont azok a tanulók kerülnek hátrányos helyzetbe, akik egyébként is bizonytalan jövő előtt állnak, így ezen tanulók esélyegyenlősége csökken. Talán a tanárképzőknél kellene kezdeni a műveltségi területek kialakítását: amíg ez a fajta képzés folyik, a pedagógusok egzisztenciális okokból ragaszkodni fognak a saját szakjuk tanításához. Ez főleg kistelepüléseken okoz gondot.

Köszönöm szépen. (Szórványos taps az MDF soraiból.)

 




Felszólalások:  Előző  314  Következő    Ülésnap adatai