Készült: 2024.09.19.16:03:37 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

110. ülésnap (2020.03.09.), 308. felszólalás
Felszólaló Potocskáné Kőrösi Anita (Jobbik)
Beosztás  
Bizottsági előadó  
Felszólalás oka napirend utáni felszólalás
Videó/Felszólalás ideje 5:03


Felszólalások:  Előző  308  Következő    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

POTOCSKÁNÉ KŐRÖSI ANITA (Jobbik): Köszönöm a szót, elnök úr. Tisztelt Ház! Tisztelt Képviselőtársaim! Szülőként, amikor van egy 10.-es és egy 12.-es nagyfiam, akkor mindig visszaemlékszem arra, amikor indultak az első osztályba, hogy mennyire vártuk, hogy végre iskolások legyenek. Aztán, ahogy teltek-múltak az évek, és megtanultam én is szülőként, hogy milyen az, amikor közoktatásban van a gyermek, akkor alig vártuk, hogy elhagyjuk az általános iskolát, és végre a középfokú oktatásba lépjünk. Meg kell mondjam, kedves képviselőtársaim, hogy most már azt várom, hogy elhagyjuk végre a közoktatást, és elhagyjuk a középiskolát is, és végre a felsőoktatásba kerüljenek a gyerekek. Ezt azért mondom, mert ők maguk is megfogalmaznak olyan gondolatokat, hogy nagyon nagy baj van az oktatási rendszerrel. Pedig ők még csak diákok.A siófoki választókerületből kaptam néhány mondatot, ahogy a diákok látják a mostani oktatási rendszert. Én megígértem nekik, hogy itt, a Parlament falai között el fogom mondani azokat az üzeneteket, amelyeket önöknek küldenek a siófoki választókerületből. „A tölteléktárgyak helyett lehetnének olyan órák, amelyek segítenek az egyetem kiválasztásában.” Szerintem ez egy jogos kérés.

(19.40)

„Alapvető elsősegély- és egészségügyi órák.” Azt gondolom én is, hogy kellene minél többet beszélni azokról a problémákról, amelyek az oktatás részéről megközelíthetők, és igenis, az egészségügyet érintik, mert ezek a diákok szeretnének még többet tudni nemcsak a biológiaóra keretei között, hanem egyéb más aspektusokból is.

„Az idegen nyelvek tanítása nem hatékony, a kevés nyelvtanár nem tud tíz pluszgyereket tanítani hatékonyan, főleg a beszéd gyakorlása, ami a legfontosabb.” Egyet kell értenem ezzel a diákkal, aki ezt írta le. Ugyanis, ami a mai magyar nyelvoktatásban folyik, az nemhogy nem hatékony, hanem egyenesen néha használhatatlan. Ezt azért kell kimondanunk, mert ugyan a két tannyelvű oktatásban a beszédcentrikus oktatás a nyelvoktatásban igen, működik, de egy normál tantervű középiskolában sajnos ez nem elégséges. Ugyan próbálja a kormányzat ezeket a nyelvórákat hatékonnyá tenni, de addig, amíg ez nem beszédcentrikus, hanem még mindig az a régi rendszer van, hogy a nyelvtant verik bele a gyermekek fejébe, és ezzel egy olyan frusztrációt érnek el, ami miatt nem fognak tudni beszélni, és ezek a gyerekek akarnak idegen nyelven beszélni. Ezt kellene most már végre felfognia a kormányzatnak, és eszerint a nyelvoktatást megváltoztatni.

„A tanárok hadd válasszák ki azt a könyvet, amire építik a tananyagot, ne központból mondják meg, hogy hogyan kell tanítani, mert mindenki más módon próbál tanítani.” Azt gondolom, hogy erről is beszélt már sokat az ellenzék, hogy ez a központosított tankönyvpiac, amit önök kialakítottak, szintén nem a gyermekek érdekeit, nem a diákok érdekeit szolgálja. Tehát a gyermekek is, a diákok is úgy látják, hogy ez a központosított tankönyvpiac nem a jövőt szolgálja.

„Olyan dolgokat tanítanak nekünk, amiket nem tudunk majd használni az életben. Nagyobb hangsúly a nyelvoktatásra! A nyelvoktatást erősíteni, felnőtt életre való felkészítés, média, ének tantárgy helyett 11., 12. osztályban életvitel, gazdálkodás vagy bármi hasznos.” Ez a diákok valódi kérése, ugyanis ők is felismerik, hogy vannak olyan tananyagok, a tantervben olyan részek, amelyeket majd a későbbiekben nem tudnak használni, de azok az akár pénzügyi, gazdálkodási ismeretek, amelyek alapvetőek lennének, erre van szüksége a diákoknak.

Van itt egy olyan pont, amelyet egyébként a Jobbik is szorgalmaz, ez pedig a nulladik órák eltörlése. A nulladik órák eltörlésére azért lenne szükség, mert a gyermekek, diákok van úgy, hogy 8-9 órát bent vannak az iskolában, fáradtak, és ha másnap egy nulladik órával kezdenek, akkor arról nemhogy azt lehet mondani, hogy nem hatékony, hanem egyenesen káros a szervezetre.

Úgyhogy ezt üzenik önöknek a diákok, hogy igenis, nézzék már meg, és az ő szempontjaikat is vegyék figyelembe, mert enélkül nem tudjuk a jövőt építeni, hiszen tudjuk, hogy a gyermekeink a jövő, és nekik még több támogatásra van szükségük.

Köszönöm szépen. (Taps az ellenzéki pártok padsoraiban.)




Felszólalások:  Előző  308  Következő    Ülésnap adatai