Felszólalás adatai
169. ülésnap (2016.09.26.), 156. felszólalás | |
---|---|
Felszólaló | Tasó László (Fidesz) |
Beosztás | Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkára |
Bizottsági előadó | |
Felszólalás oka | kérdés megválaszolva |
Videó/Felszólalás ideje | 1:55 |
Felszólalások: Előző 156 Következő Ülésnap adatai
A felszólalás szövege:
TASÓ LÁSZLÓ nemzeti fejlesztési minisztériumi államtitkár: Köszönöm a szót, elnök úr. Tisztelt Országgyűlés! Tisztelt Képviselő Úr! Mint ön előtt is ismert, a 2014-ben átadott 4-es metró projektjéhez 1996-ban készült tanulmányterv, és a projekt második és negyedik szakaszában úgy számoltak a meghosszabbításával, hogy egy ütemben el fog készülni. A 4-es metróprojekt második szakaszánál úgy volt a terv, hogy a Keleti pályaudvar és a Bosnyák tér között mélyvezetéssel fog megvalósulni a beruházás. A négyes szakasznál a Bosnyák tér és Újpalota között a későbbiekben meghatározottak szerint kéregvasútként épült volna meg felszíni vonalvezetéssel a kiépítése.
Budapest főváros főpolgármestere korábban bejelentette, hogy a kivitelezési költségek megemelkedése miatt a 4-es metró kettes és négyes szakaszát nem kívánják metróvonalként megépíteni. Többen feltették a kérdést, vajon miért volt szükség a 4-es metrónál az első szakasz kivitelezésénél a belvárosi állomások sűrű kiosztására ahelyett, hogy megépült volna hosszabb szakaszon maga a metróvonal.
Tisztelt Képviselőtársam! Ezt a kérdést önöknek kellene megválaszolniuk, hiszen amikor a tanulmány elkészült, akkor MSZP-kormány és SZDSZ-es vezetésű városirányítás volt, tehát természetszerűen önöknek kellett volna és önöknek kéne megválaszolni ezt a kérdést most is.
A magyar kormány ezzel szemben 209 milliárd forint összegű támogatást biztosít a kohéziós alap felhasználásával, és el fog készülni a legfontosabb beruházások egyike, a 3-as metróvonal rekonstrukciója. Ezen túl, mint ahogy ön is jól tudja, az alacsonypadlós villamosok beszerzésének második üteme is el fog készülni, és az 1-es villamos meghosszabbítása mindkét irányban megtörténik, délen a Kelenföldi pályaudvartól egészen az északi Aranyvölgyig. Azt gondolom, hogy ez a korábbiakhoz képest jelentős változás, tehát mi lépünk is, nemcsak beszélünk róla. (Taps a kormánypártok soraiban.)
Felszólalások: Előző 156 Következő Ülésnap adatai