Készült: 2024.09.19.09:30:52 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

67. ülésnap (1999.05.04.), 265. felszólalás
Felszólaló Manninger Jenő
Beosztás közlekedési, hírközlési és vízügyi minisztériumi politikai államtitkár
Bizottsági előadó  
Felszólalás oka kérdés megválaszolva
Videó/Felszólalás ideje 2:06


Felszólalások:  Előző  265  Következő    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

MANNINGER JENŐ közlekedési, hírközlési és vízügyi minisztériumi államtitkár: Tisztelt Országgyűlés! Tisztelt Képviselő Asszony! A miniszter úr a M3-as autópálya Füzesabony utáni szakaszának költségeivel kapcsolatban valóban elrendelt egy vizsgálatot, amelynek végső eredményei kapcsán, reméljük, a költségek jobban átláthatóak lesznek.

Elöljáróban el tudom mondani, hogy az M3-as továbbépítése címén megjelölt, egyébként áfát tartalmazó összeg - tehát a 98 milliárd forintban az áfa benne van -, nem csak az autópálya-építés költségeit, hanem egy sor jelentős járulékos beruházás megvalósítását is tartalmazza, így az M3-as autópálya mintegy 5 kilométer hosszú új szakaszát Miskolc bekapcsolására, a Polgár települést elkerülő új 8 kilométeres út kiépítését, az M3-as autópálya nyomvonalán egy új Tisza-híd megvalósítását több mint 5 milliárd forint ráfordítással, a környezetvédelmi törvényben rögzített előírásoknak megfelelő környezetvédelmi beruházások költségeit több mint 4 milliárd forint összegben, a még hátralévő terveztetési munkálatok, régészeti feltárások, valamint további területmegszerzések ráfordításait, valamint egy új üzemeltető mérnökség felállítását.

Ezzel együtt a képviselő asszony szándékával, hogy vizsgáljuk át a költségeket, egyetértünk, és végső eredményről később tudunk beszámolni, hiszen az útépítésben 1994 és 1998 között egy rendkívül kedvezőtlen helyzet alakult ki. 1997 decemberében például az önök vezetése alatt álló minisztérium szerződést kötött egy 8,2 kilométeres autóútra - ott 22,5 milliárdról szólt a szerződés, ez tehát 2,7 milliárd forint kilométerenként, reméljük, hogy ezt a tendenciát meg tudjuk állítani -, ez tehát az M0-snak a 2-es és M3-as közötti szakasza. Tehát a 2,7 milliárdos ár volt a valós, remélem, hogy ezt sikerül csökkenteni. Kétségtelenül több időre van szükség ahhoz, hogy az útépítés olcsóbb legyen (Az elnök a csengő megkocogtatásával jelzi az idő leteltét.), és a vizsgálatok még nem értek véget.

Köszönöm a figyelmet.




Felszólalások:  Előző  265  Következő    Ülésnap adatai