Felszólalás adatai
257. ülésnap, 165. felszólalás | |
---|---|
Felszólaló | Dióssy Gábor |
Felszólalás oka | kérdés megválaszolva |
Beosztás | gazdasági és közlekedési minisztériumi politikai államtitkár |
Bizottsági előadó | |
Felszólalás ideje | 2:01 |
Felszólalások: << 165 >> Ülésnap adatai
A felszólalás szövege:
DIÓSSY GÁBOR gazdasági és közlekedési minisztériumi államtitkár: Köszönöm szépen, elnök úr. Tisztelt Képviselő Úr! Tisztelt Országgyűlés! A 36-os számú másodrendű főút forgalmi helyzete számunkra is nagyon jól ismert, és valóban, ami Tiszavasvárit illeti, az ottani forgalom az autópálya-építés, tehát az M3-as GörbeházaNyíregyháza közötti szakaszának építése előtti mintegy 7 ezer jármű/napról 16 ezer jármű/napra növekedett az autópálya-építéssel.
Nos, nagyon egyszerű a válasz egyébként az ön kérdésére, hogy mi fogja a megoldást hozni. A megoldást az fogja hozni, amikor 2006 végére elkészül Nyíregyházáig az M3-as autópálya, tudniillik az M3-asnak ez a szakasza, a GörbeházaNyíregyháza közötti szakasz egyben a forgalmat is el fogja terelni, a forgalom egy nagy részét Tiszavasváriról. A forgalmi előrejelzések szerint a mostani 16 ezer jármű/napról mintegy 5 ezer jármű/napra fog visszaesni a forgalom Tiszavasváriban; egyébként az M3-as említett szakaszának elkészültét követően a Tiszavasvári átkelési szakasz rekonstrukciójára is sor fog kerülni.
Ami a súlykorlátozást illeti, nem szeretnénk és nincs szándékunkban súlykorlátozást bevezetni, azon oknál fogva, hogy nemcsak Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében, hanem az egész régióban is nagyon fontos az, hogy a vállalkozások, amelyek természetesen a forgalmi viszonyokat és a közlekedést is igénylik, ne essenek vissza, ez a vállalkozói tevékenység ne essen vissza egy ilyen korlátozás miatt. Ami a sebességkorlátozást illeti, ezt a közlekedési hatóság, illetve a közútkezelő vizsgálja, és amennyiben forgalombiztonsági okok ezt indokolják, akkor a sebességkorlátozást be fogják vezetni.
Köszönöm szépen. (Taps a kormánypárti oldalon.)
Felszólalások: << 165 >> Ülésnap adatai