Készült: 2024.09.18.23:46:23 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

265. ülésnap (2005.11.14.), 72. felszólalás
Felszólaló Márton Attila (Fidesz)
Beosztás  
Bizottsági előadó  
Felszólalás oka elhangzik az interpelláció/kérdés/azonnali kérdés
Videó/Felszólalás ideje 3:14


Felszólalások:  Előző  72  Következő    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

MÁRTON ATTILA (Fidesz): Köszönöm a szót, elnök úr. Tisztelt Államtitkár Úr! Az ön minisztere, Kóka János egy Európában már régen túlhaladott, szélsőségesen liberális álláspont szószólójaként az utóbbi időben folyamatosan azt állítja, hogy az állam rossz tulajdonos, nem tud jól gazdálkodni a rábízott vagyonnal, ezért mindent, amit csak lehet, el kell adni. Azt persze az elmúlt évek tapasztalataiból tudjuk jól, hogy az állam jó vagy rossz gazda minősítése erősen kormányfüggő. Az való igaz, hogy az MSZP-SZDSZ-kormányok soha nem tudtak jó gazdaként bánni közös vagyonunkkal, amit csak lehetett, mindent dobra vertek, de ma már tudjuk, hogy ezeken az üzleteken rendre a vevők jártak jól, az adófizetők, az állam polgárai pedig szinte csak veszítettek.

A már említett, szélsőségesen liberális gazdasági szemlélet alapján önök az eredményesen működő Budapest Airport Rt.-t is el kívánják kótyavetyélni, csak azért, hogy a katasztrofális állapotban lévő költségvetés kártyavárszerű összeomlását megelőzzék. Az önök által egyik természetesnek vélt indok az eladásra, hogy az államnak nincs pénze a repülőtérhez kapcsolódó, tízmilliárdokra rúgó fejlesztésekre. Ez az önök egyik legfőbb állítása, amely - mint tudjuk - igencsak távol áll a valóságtól. Hogy ez mennyire így van, arra pont Kóka János miniszter szolgáltatott bizonyítékot néhány napja, hiszen önmagának ellentmondva eddigi kijelentéseit hiteltelenítette. A területfejlesztési bizottság meghallgatásán ugyanis kifejtette - és ezt másnap egy gazdasági napilap kiemelt címben hozta -, hogy a BA Rt. privatizációja után azonnal megkezdi a MÁV a Ferihegyre vezető gyorsvasút kiépítését.

Tisztelt Államtitkár Úr! A nagy jólét közepette annyira gazdagok lettünk, hogy a több száz milliárdos befektetőket adófizetői forintjainkból súlyos tíz- vagy akár százmilliárddal is tudjuk támogatni? Miért pont a privatizáció után válik fontossá az ön miniszterének a befektető megtámogatása egy állami pénzből kiépített gyorsvasúttal? Vajon nem érzi-e úgy Kóka János miniszter úr, hogy ennek az önök által úgy áhított, nagy privatizációs ügyletnek legalább annyira mutyiszaga van, mint a botrányosan elhíresült Malév-próbálkozás esetében volt?

A gazdasági miniszter egyszer azt állítja, hogy nincs állami pénz, nem lehet miből fejleszteni Ferihegyet, ezért el akarja adni. A másik állítása pedig arról szól, hogy mégiscsak van pénz, és a MÁV az új tulajdonosnak végezze el a fejlesztést, természetesen állami pénzen, mindannyiunk közös forintjaiból.

Ugyan, mondja már meg, államtitkár úr: lehet Kóka Jánosnak hinni? Most akkor van állami pénz Ferihegy és környéke fejlesztésére vagy nincs? Miért kell elkótyavetyélni Ferihegyet?

Tisztelt Államtitkár Úr! A kérdéseket még sokáig lehetne sorolni, de tartok tőle, hogy a végén már magyarázkodás lenne belőle, ezért most őszinte és bátor választ várok öntől.

Köszönöm. (Taps az ellenzéki pártok soraiban.)




Felszólalások:  Előző  72  Következő    Ülésnap adatai