Készült: 2024.09.23.16:39:44 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

90. ülésnap (1999.09.30.), 382. felszólalás
Felszólaló Font Sándor (MDF)
Beosztás  
Bizottsági előadó  
Felszólalás oka felszólalás
Videó/Felszólalás ideje 3:42


Felszólalások:  Előző  382  Következő    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

FONT SÁNDOR (MDF): Köszönöm szépen a szót, elnök úr. Azt hiszem, itt a délelőtti viták folyamán is már belefolytunk abba, és megindokoltam, hogy miért tartjuk ezt szükségesnek. A módosító indítványunk mellé további kapcsolódó módosító indítványt teszünk, amely részletezi és finomítja az általunk benyújtott indítványt.

Jelzem, egy olyan 140 milliárd éves forgalommal rendelkező területről van szó, amelyben mi szeretnénk, hogy kivételek legyenek. Valóban, a reklám- és hirdetési adót szeretnénk egy 6 százalékos mértékkel bevezetni, ez alól kivételt képeznének az önkormányzatok által tulajdonolt lapok, tehát nem is gondoljuk, hogy a kis helyi médiák ennek közszereplői lennének. Azonban e héten a reklámszövetség ülésezik Budapesten, az általuk adott adatokat mondom csak tovább, a 140 milliárd éves forgalom is tőlük származik, ők nyilatkozták kedden este a tévében, valamint azt, hogy körülbelül a teljes piac 80 százalékát nagy cégek, közismert világcégek uralják itt, Magyarországon is, valamint még egy érdekes hír volt, hogy az összes hirdetést tevőknek a 80 százaléka a világcégek köréből kerül ki. Tehát itt még az az érdekes kérdés sem nagyon merülhet fel, hogy a kisembert hogyan sújtja úgymond az esetleges adómértéknek a továbbhárítása.

Mint említettem, akárcsak a személyi jövedelemadó-tervünknél, nem az indukálta a Magyar Demokrata Fórumot, hogy na, akkor vezessünk be reklám- és hirdetésadót, hanem az, hogy vannak olyan célirányos területeink - és ezt már megemlítettem és újra megismétlem -, a családok, az egészségügy, a tudomány, a kutatásra költhető több pénz reményében, és az önkormányzatok nagyobb beruházásainak támogatásának reményében megneveztük azokat a forrásokat, ahonnan szeretnénk biztosítani a pénzt a későbbiekben.

Úgy gondolom, hogy az olyan cégek, amelyekben ez a dinamikus bevételnövekedés évről évre látható - és említettem már azokat a kényszerű elvonásokat a költségvetéstől, amelyek megjelentek rajtunk kívülálló okok miatt -, ezek esetében indokolt az, hogy rövid időre szükséghelyzetben a pénzforrást bizony olyan helyről is megtaláljuk, amely eredetileg nem volt a terveink között.

Szerintünk nagyon korrekt, egyértelmű és kidolgozott javaslatot tettünk a képviselőtársaink és a parlament elé, amely egyrészt biztosítja a beszedhetőséget, másrészt nem ró különösen nagy terhet az érintettekre, mert, mint említettem, magánszemélyek csak 20 százalékban használnak reklámot és hirdetést a 140 milliárdos forgalomból, a többit a közismert nagy cégek teszik meg hirdetés formájában, legnagyobb összegekkel természetesen az elektronikus médiákban láthatunk ilyen hirdetéseket. Tudjuk, hogy lassan talán már csak a híradót nem szakítják meg éppen ezek a hirdetések.

Tehát összefoglalva, mi megneveztük a célterületet, ehhez megneveztük a forrásterületet, és mindezt úgy, hogy nagy sérültje, lakossági sérülése nem lehet a törvényjavaslatunk esetleges elfogadásakor. Köszönöm szépen a figyelmüket. (Taps a Fidesz soraiban.)

(21.30)




Felszólalások:  Előző  382  Következő    Ülésnap adatai