Készült: 2024.09.19.07:05:10 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

253. ülésnap (2013.02.18.),  218-234. felszólalás
Felszólalás oka Összevont általános és részletes vita lefolytatása
Felszólalás ideje 31:10


Felszólalások:   216-218   218-234   234      Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

ELNÖK: Köszönöm szépen, képviselő úr. Tisztelt Országgyűlés! A miniszterelnök úr jelezte, hogy nem kíván felszólalni.

A határozathozatal következik. Emlékeztetem önöket, hogy a bizottság úgy foglalt állást: Orbán Viktor mentelmi jogát az Országgyűlés ne függessze föl. Kérdezem a tisztelt Országgyűlést, hogy felfüggeszti-e Orbán Viktor országgyűlési képviselő úr mentelmi jogát. Kérem, szavazzanak! (Szavazás.)

Kimondom a határozatot: az Országgyűlés Orbán Viktor képviselő úr mentelmi jogát 35 igen szavazattal, 272 nem ellenében és 2 tartózkodás mellett nem függeszti föl.

Tisztelt Országgyűlés! Az elfogadott Házszabálytól való eltérésnek megfelelően most soron következik a termőföldről szóló 1994. évi LV. törvény módosításáról szóló törvényjavaslat összevont általános és részletes vitája, valamint a határozathozatal. Az előterjesztést T/10061. számon a hálózaton valamennyien elérhetik és elérhették.

Tájékoztatom önöket, hogy a mezőgazdasági bizottság T/10061/2. számon módosító javaslatot nyújtott be, amely szintén elérhető a parlamenti honlapon.

Megadom a szót Budai Gyula államtitkár úrnak, a napirendi pont előadójának, ötperces időkeretben.

DR. BUDAI GYULA vidékfejlesztési minisztériumi államtitkár, a napirendi pont előadója: Tisztelt Elnök Úr! Tisztelt Képviselőtársaim! A mai ülésnapon ebben a kérdéskörben már több észrevétel, illetve interpelláció hangzott el, ezért nagyon röviden megpróbálom összefoglalni azt az előterjesztést, amelyet a kormány 2013. február 15-én nyújtott be az Országgyűlés számára az egyes agrártárgyú törvények módosításáról szóló törvényjavaslat, illetőleg a termőföldről szóló törvény földhasználati nyilvántartási eljárásra vonatkozó rendelkezéseinek módosítására.

A javaslat magyarázata, illetve indoka nagyon egyszerű ebben a kérdéskörben. Korábban a jogszabály konkrétan meghatározta, hogy melyek azok a területek, amelyek tekintetében nem szükséges a földhasználati bejelentési kötelezettség.

(17.30)

Itt két területet emelt ki a jogszabály, ez december 31-ig volt hatályban. Ez a két terület egyrészt az erdő művelési ágban nyilvántartott terület, a másik pedig a földhasználó országos viszonylatában egy hektár vagy ennél kisebb terület használata tekintetében határozta meg. 2013. január 1-jétől kezdődően ebben a körben változás állt be. A földhasználóknak területnagyságtól függetlenül minden termőföld, valamint mező- és erdőgazdasági művelési belterületi föld, illetve zártkert tekintetében bejelentési kötelezettsége volt. Azt gondolom, hogy az az előterjesztés, amely most a tisztelt Ház előtt van, egy nagyon fontos rendelkezést tartalmaz. Ez pedig az, hogy a regisztráció tekintetében 6 ezer forint eljárási, illetve igazgatási illeték került meghatározásra valamennyi körben, amelyet az előbb felsoroltam.

Font Sándor képviselőtársam az interpellációjában már kérdezte, hogy a kormány mit kíván tenni ebben a kérdéskörben. Azt gondolom, hogy ez a törvényjavaslat, amely most önök előtt van, lényegében ezt a problémát megoldja, és az illeték és igazgatási díj tekintetében 2013. január 1-jére visszamenő hatállyal illeték- és díjmentessé teszi ezt a regisztrációs eljárást. Természetesen a kormány szándéka abban a körben nem változott, hogy átláthatóvá kell tenni a magyar termőföldpiacot, és ebbe minden olyan bejelentési kötelezettség, amely e körben meghatározható, bele kell hogy tartozzon. Természetesen azt is elmondtam korábban, hogy a már folyamatban levő eljárások díjmentessé alakulnak, illetőleg a már befizetett díjakat a kormányhivatalok visszatérítik az eljárásban szereplő ügyfelek részére. Ettől függetlenül a bejelentési kötelezettség nem változik. Az eljárás folyamán az eljárással érintett ügyfelek bejelentési kötelezettsége továbbra is fennáll. Ugyanakkor a díjmentesség az összes földhasználati bejelentésre vonatkozik, tehát a díjmentesség mindenkit egyformán megillet ebben a kérdéskörben.

A kormány szándéka egyértelmű volt e tekintetben. Úgy gondoljuk, hogy bőven elegendő az a többletadminisztrációs teher e körben, ami az ügyfelet a bejelentés során terheli. Nem kívánjuk, hogy a bejelentés további anyagi terhekkel is járjon. Természetesen 2007 óta hatályos az a jogszabály, amely az adott körben a használat tekintetében bejelentési kötelezettséggel terheli a földhasználót. Mint ahogy korábban is elmondtam, a földhasználónak a földhasználat megkezdését követően 30 nap áll rendelkezésére, hogy ennek a (Az elnök csenget.) jogosultságának eleget tegyen. Ugyanakkor az önök előtt található törvénytervezetben az szerepel, hogy 2013. április 30-a az a határidő, amíg a földhasználót ez a jogosítvány megilleti.

Úgy gondolom, tisztelt képviselőtársaim, hogy ez a törvényjavaslat mindazokat a nagyon fontos rendelkezéseket tartalmazza, amelyek szükségesek ahhoz, hogy korrigáljuk azokat a könnyítéseket, illetve eljárási tényeket, amelyek korábban, a decemberben megszavazott törvényben megtalálhatók.

Köszönöm szépen, elnök úr. (Szórványos taps a Fidesz padsoraiból.)

ELNÖK: Köszönöm szépen, államtitkár úr. Most megadom a szót Pócs János képviselő úrnak, a mezőgazdasági bizottság előadójának. Parancsoljon, képviselő úr!

PÓCS JÁNOS, a mezőgazdasági bizottság előadója: Köszönöm, elnök úr. Tisztelt Államtitkár Úr! A termőföldről szóló törvénymódosítás mentesíti a földhasználókat az aránytalan nyilvántartási eljárási illeték fizetése alól. A díjmentesség 2013. január 1-jével állna fenn, így az azóta indított földhasználati nyilvántartási eljárásokat, a befizetett díjakat, mely 6 ezer és 12 ezer forint, a kormányhivataloknak vissza kell téríteniük az ügyfelek részére. A díjmentesség biztosításának indoka, hogy a földhasználatok kötelező bejelentésével az állam ne sújtsa a gazdálkodókat külön díjfizetéssel. Ha a cél a földhasználati viszonyok teljes körű átláthatósága, és ez csak kérelemre vagy bejelentésre induló eljárással teremthető meg, akkor ez a többletadminisztráció az ügyfelek számára ne járjon több anyagi teherrel.

Tisztelt Államtitkár Úr! A mezőgazdasági bizottság egyhangú szavazattal támogatta a törvénytervezetet. (Taps a Fidesz padsoraiból.)

ELNÖK: Köszönöm szépen, képviselő úr. Most a képviselői felszólalások következnek. Erre frakciónként 5-5 perces időkeret áll rendelkezésre, a független képviselők pedig összesen 3 perces időkeretben szólalhatnak fel.

Elsőként megadom a szót Farkas Sándor képviselő úrnak, a Fidesz-képviselőcsoportból, aki írásban jelezte, hogy felszólalni kíván. Parancsoljon, képviselő úr!

FARKAS SÁNDOR (Fidesz): Köszönöm szépen. Tisztelt Elnök Úr! Tisztelt Képviselőtársaim! Valóban egy olyan fontos törvénynek a módosítására kerül most sor, amely az elmúlt hetekben vagy az elmúlt hónapban is komoly indulatokat váltott ki a térségekben különböző helyeken, helyszíneken. Bizony-bizony ez a törvény, ha mondhatom, a földhivatalokra olyan terhet rótt az elmúlt másfél hónapban, amellyel nagyon nehezen birkóztak meg. Ugyanakkor azt is el kell mondanunk, hogy e törvény mostani módosítása nem szokványos eljárás keretében került beterjesztésre, főleg így, hogy a mai napon a bizottságunk, a mezőgazdasági bizottság már kétszer is tárgyalta, most pedig a parlament döntést fog hozni e törvényről. Ez a törvény gyakorlatilag az elmúlt év végén került elfogadásra, illetve módosításra, és úgy gondoltuk, hogy a központi nyilvántartás érdekében került bevezetésre, hogy a saját földhasználattal rendelkezők nyilatkozzanak. Azonban ahogy az államtitkár úr is az expozéjában említette, az átláthatóság és az ingatlan-nyilvántartás rendje szerint a földhasználati nyilvántartás is fontos, főleg ezért az elkövetkezendő hetekben a teljes földtörvény, a földtulajdon-rendezés ide, a parlament elé fog kerülni.

Éppen ezért fontosak azok a módosítások, amelyekre már Pócs képviselőtársam is utalt. A legjelentősebb az, hogy természetesen a földtulajdonosok bejelentési kötelezettsége megmarad, de ugyanakkor díjtétel nem kerül felszámolásra, illetve az eddig lerótt díjtételek 90 napon belül mindenki számára visszautalásra kerülnek. Úgy gondolom, hogy ezt a döntést nagymértékben megalapozzák azok az elvárások, amelyeket a társadalom különböző csoportjaitól kaptunk.

Ugyanakkor arról is szólni kell, hogy az átmeneti rendelkezés bizonyos hiányosságokat is pótol, és ez pedig arról szól, hogy vannak olyan földterületek, amelyek korábban, 2012. december 31-e előtt nem harminc nappal, hanem öt évvel, tíz évvel vagy akár 15 évvel ezelőtt is kerültek a földtulajdonosok nevére. Éppen ezért a bejelentési kötelezettség módosítása azt fogja jelenteni - mivel megnövekedett feladatai is vannak földhivataloknak, hogy ezek a munkák konkrét időpontra pontosan elvégzésre kerülhessenek -, hogy az időpontot a kormány 2013. április 30-ában határozza meg, ami azt jelenti, hogy a bejelentési kötelezettség erre az időpontra tolódik. Úgy gondolom, tisztelt képviselőtársaim, hogy ez a módosítás nagymértékben hozzájárul az ingatlan-nyilvántartási törvény előkészítéséhez, a földhasználati nyilvántartás pontosításához, illetve a lakosság anyagi terheinek a csökkentéséhez.

Kérem a tisztelt képviselőtársaimat, hogy támogassák a módosító indítványt. Köszönöm. (Taps a Fidesz padsoraiból.)

(17.40)

ELNÖK: Köszönöm szépen, képviselő úr. Most a gombnyomással szót kérő képviselőtársaim felszólalása következik. Elsőként megadom a szót Magyar Zoltán képviselő úrnak, a Jobbik-képviselőcsoportból, szintén 5 perces időkeretben. Parancsoljon, képviselő úr!

MAGYAR ZOLTÁN (Jobbik): Köszönöm a szót, elnök úr. Tisztelt Ház! Tisztelt Képviselőtársaim! Ahogy már elmondtuk ezt a javaslat megismerésekor, természetesen a Jobbik Magyarországért Mozgalom is megszavazta ebben az esetben a Házszabálytól való eltérést, mivel ez a javaslat valóban az emberek érdekét szolgálja, tehát megkönnyíti a terheiket anyagi szempontból mindenképpen.

Ugyanakkor azt azért szeretném elmondani, felhívni arra a figyelmet: ez azért az önök hibája, hogy most ezt itt rendkívüli sürgősséggel kell tárgyalnunk, mert hallva az előterjesztőt, illetve a kormánypárti hozzászólókat, sokakban az a kép jöhetett le, hogy a kormány megmentette az embereket valami tehertől, amit korábban valaki ismeretlenek rájuk róttak. Azért szeretném itt azt elmondani, hogy ez az önök hibája, és érdekelne is minket, jobbikosokat, hogy kit terhel a felelősség azért, hogy nem tűnt fel senkinek, hogy ez egy ennyire aránytalan teher lesz a kiskerttulajdonosokra nézve. Úgy gondolom, hogy ezt mindenképp érdemes lenne itt elmondani, s felhívni arra a figyelmet a lehető legszélesebb körben, hogy ne forduljon elő többet ilyen; mert egyrészt ez a jogalkotási folyamat is nem arra van kitalálva, hogy ilyen bakikat korrigáljunk, illetve így is aránytalan az a teher, ami az emberekre hárul. És lehet, hogy most 90 napon belül ezt visszakapják, de az az idegeskedés és az a folyamatos lebegtetése ennek a bizonytalan témának heteken keresztül, ez semmiképp nem tett jót sem a kerttulajdonosoknak, a földhasználóknak, sem önöknek, úgyhogy úgy gondolom, hogy a felelőskeresés azért ebben a kérdésben mindenképp indokolt lenne.

Mindezekkel együtt természetesen, ahogy már mondtam, a Jobbik meg fogja szavazni, de a felelősök nevét azért szeretnénk hallani, hiszen azért a kormányhivatalokra nézve is ez egy komoly plusz adminisztrációs teher. Röviden ezt szerettem volna ehhez elmondani.

Köszönöm, hogy meghallgattak. (Taps a Jobbik soraiban.)

ELNÖK: Köszönöm szépen, képviselő úr. Az MSZP képviselőcsoportjából Gőgös Zoltán képviselő úr következik. Parancsoljon, képviselő úr!

GŐGÖS ZOLTÁN (MSZP): Köszönöm, elnök úr, a szót. A dolog lényegét elmondtam, amikor a Házszabálytól való eltérés támogatását jelentettem be. De azért annyit én is hadd mondjak: remélem, tanulságos lesz a kormánynak ez a történet, ugyanis a decemberi ámokfutás, ami a törvénykezésben volt, még hozhat elénk ilyen problémákat, hiszen akkor is lehetett volna végül is jól megcsinálni ezt a törvényt. Azt is gondolom, valószínűleg arra nem gondoltak a törvényalkotók, hogy 6000 forint mit jelent egy-egy kisembernek, akinek lehet olyan élethelyzete, amikor ilyen használatot be kell jelenteni.

A bizottsági módosítóval még egyéb dolgokat is korrigáltunk szerencsére, többek között azt, hogy a halastóról ne kelljen megosztási vázrajzot beadni, ha osztatlan közös tulajdonban van. Hát, aki persze ilyet leírt, az nem tudja, hogy a halak esetleg mozognak abban a vízben, és azért ilyet előírni - eleve nem is értettük, hogy ez minek kellett.

Összességében az a lényege a dolognak, hogy gyorsan meg lehetne csinálni szerintem ennek azt a módosítását is - csak most nyilván ebben a menetben az volt a legfontosabb, hogy ez legyen tisztázva, és most már az emberek pontosan tudják, mi a dolguk -, hogy összetolni a két nyilvántartást, tehát a földhasználati és a tulajdoni nyilvántartást, ami igazából egy kézben van, hiszen a földhivatalok kezében van.

Onnantól kezdve elég lett volna ennek törvényjavaslatnak is csak annyit kimondani, hogy abban az esetben kell csak ilyen használatot bejelenteni, főleg a kis parcelláknál, ha a két dolog elválik egymástól. Mert azzal én is, mi is egyetértünk, hogy jó, ha van egy ilyen nyilvántartás, csak miután az esetek 95 százalékában külterületi zártkerteknél - amely fogalom egyébként nem létezik, szeretném mondani, ez már körülbelül 5-6 éve nincsen, de mindenki így ismeri, és így is volt ebben a törvényjavaslatban - a használó meg a tulajdonos szerintem 90, inkább 95 százalékban ugyanaz a személy. Tehát mivel ilyen pici területekről van szó, nem jellemző a bérlemény vagy a szívességi használat vagy egyéb.

Tehát úgy kellene ezt a dolgot még akár áprilisig is elrendezni, mert majd gondolom, mindenki a végére hagyja a bejelentkezést jó magyar szokás szerint, hogy nem biztos, hogy a földhivatalokat ilyen szinten agyon kellene terhelni, mert ezzel most nem mentesítettük a zártkerttulajdonosokat a bejelentési kötelezettségtől, csak adtunk egy betartható határidőt, és ingyenessé tettük a bejelentést. De ettől ugyanúgy le kell utazni, mondjuk, a fővárosból Baranyába az illetékes földhivatalhoz, és az egy nap meg pénz meg sok minden. Tehát azért teljesen nem tehermentesítettük az állampolgárokat. Szerintünk ez megoldható lenne azzal, ha a földnyilvántartásról szóló törvény hamarabb bejönne a parlament elé, mint ahogy a törvénykezési programban benne van, és abban elrendezni, hogy a két nyilvántartást lehet közösen használni, ugyanis minden ehhez szükséges adat a földhivataloknál rendelkezésre áll.

Az pedig, hogy mindenki számára ingyenessé tette ez a törvénymódosítás a földhasználati bejelentést, üdvözölendő, hiszen ezekre leginkább a kormányzatnak, illetve az aktuális nyilvántartó rendszernek van szüksége, tehát ezzel szerintem sem kell az embereket terhelni.

Azt viszont szeretném jelezni, hogy volt egy történet vagy egy paragrafus ebben a módosító javaslatban, ami szerintem nagyon átgondolatlan - és ezt államtitkár úrnak mondom -, ami most nem került elénk, mert mi határozottan kértük, hogy ezt most nehogy belerakják ebbe, mert akkor nem támogatjuk ezt a korrekciót. Ez azt jelenti, hogy nem vizsgálná a törvényalkotó, hogy használja-e majd egy új tulajdonos a földet vagy sem, bármikor fölmondhatja egy új tulajdonos a korábbi bérleti szerződést 60 napon belül a gazdasági év végével. Szeretném jelezni a kormánypárti képviselőknek, hogy ez a jogállamiság teljes felrúgása, és az agráriumban a termelésbiztonság teljes felrúgását jelenti. Ilyet nem lehet csinálni! Egy: mi a gazdasági év vége? De nem akarok ebbe belebonyolódni, mert nincs előttünk most az a javaslat, de a benyújtott törvényjavaslatban ez is benne volt. Nagyon-nagyon határozottan kérem vagy követeljük, hogy ezt felejtsük el, mert ez tönkre fogja tenni az ágazatot, olyan jogbizonytalanság keletkezik, amiben mindenki menekülni fog a földbérletektől, és ez szerintem senkinek nem lehet az érdeke Magyarországon.

Köszönöm szépen, alelnök úr, a szót. (Taps az MSZP soraiban.)

ELNÖK: Köszönöm szépen, képviselő úr. A következő felszólaló Szabó Rebeka független képviselő asszony. Parancsoljon! (Zaj.)

SZABÓ REBEKA (független): Köszönöm a szót, elnök úr. Tisztelt Képviselőtársaim! A Párbeszéd Magyarországért is támogatni fogja ezt a törvénymódosító javaslatot, méghozzá... (Moraj, felzúdulás, közbekiáltások a kormánypártok soraiból: Micsoda? Független! Független áruló. - Az elnök csenget.) És az előbb Budai Gyula államtitkár úr elmondta azt, hogy ez... (Közbekiáltások a Jobbik soraiból.) Elnök úr...

ELNÖK: Képviselőtársaim, Szabó Rebeka független képviselő asszonynál van a szó. Parancsoljon! (Közbeszólások a Jobbik soraiból.)

SZABÓ REBEKA (független): Köszönöm. Az előbb ugye, Budai Gyula államtitkár úr elmondta azt, hogy ez a törvénymódosító javaslat megoldja a problémát. Azt nem tette hozzá, hogy ez a probléma tulajdonképpen az önök áldatlan és szokás szerint kaotikus törvényalkotási folyamata miatt került a rendszerbe. Tavaly decemberben, amikor módosították ezt a törvényt, akkor nem vették észre, hogy egy ilyen hibát is belekódolnak, amiért egyébként csodálkoztam is, hiszen az önök kormánya állandóan azt mondja, hogy a háztáji gazdálkodást kívánják támogatni és a vidéki emberek önellátását. Ehhez képest meglehetősen furcsa volt, hogy megbüntetik a kiskert-, illetve zártkerttulajdonosokat egy ilyen aránytalan nagy teherrel azért, mert regisztrálniuk kell a földterületüket. Bár hozzá kell tennem, hogy nem ez az első olyan eset, amikor a kormány mást kommunikál az agrárium területén, és másként cselekszik.

Egyébként annak nagyon örülök, hogy államtitkár úr szintén megemlítette azt, hogy egy átlátható és mindenki számára elérhető földnyilvántartásra van szükség. Ezzel mi is teljes mértékben egyetértünk, és természetesen támogatunk minden ez irányú törekvést. Ugyanakkor szeretném megjegyezni, hogy pontosan emiatt adtam be egy módosító javaslatot még decemberben ehhez a törvényhez, amikor azt kértem, hogy a helyi földbizottságok számára tegyék lehetővé a településszintű lekérdezést a földnyilvántartásból, és ezt önök leszavazták.

Úgyhogy én itt ezúton szeretném akkor arra felhívni a figyelmet, hogy valóban nagyon fontos egy átlátható és mindenki számára elérhető földnyilvántartás, de akkor kérem, hogy tegyenek is lépéseket ebben az irányban. Tehát ezt a mostani törvénymódosítást, ami az önök hibáját korrigálja, támogatni fogjuk.

Köszönöm.

ELNÖK: Köszönöm szépen. Most megadom a szót, mivel több jelentkező nincs, Budai Gyula államtitkár úrnak, s kérem, hogy a zárszóban tájékoztassa az Országgyűlést a benyújtott módosító javaslat előterjesztői támogatottságáról is. Parancsoljon, államtitkár úr!

DR. BUDAI GYULA vidékfejlesztési minisztériumi államtitkár: Tisztelt Elnök Úr! Tisztelt Képviselőtársaim! Ha Pócs János képviselőtársam szavait jól értettem, akkor a mezőgazdasági bizottság egyhangúlag támogatta az előterjesztésünket, és ugyanolyan fontosnak tartotta azokat a szempontokat, amelyeket a kormány megfogalmazott, és ha ezt összegezni kívánnám, picit értetlenül állok az ellenzéki képviselőtársaim által megfogalmazott feltevések előtt, miközben, ha jók az információim, akkor ma, aki itt hozzászólt az ellenzék soraiból, mindenki a bizottság tagja.

(17.50)

Tehát ha a bizottság egyhangúlag támogat egy javaslatot, akkor másnak nem tudom betudni ezt a hozzászólást, mint egy politikai kommunikációs fogásnak, hogy megpróbálunk még egy bőrt lehúzni arról a dologról, amihez korábban a bizottságban már hozzájárultam.

Tisztelt Képviselőtársaim! Azt gondolom, eléggé világosan és egyértelműen elmondtam, és a Fidesz részéről hozzászóló Pócs János és Farkas Sándor is egyértelműen elmondta: egyrészt visszamenő hatállyal január 1-jére szűnik meg az illeték- és díjfizetési kötelezettség. A kormányhivatalok 90 napon belül visszafizetik a befizetett díj- és illetéktételeket, illetőleg a folyamatban levő eljárásokra is egyértelműen alkalmazásra kerülnek ezek a rendelkezések. A díjmentesség valamennyi földhasználót megilleti.

Úgy gondolom, teljesen egyértelmű és világos a jogszabályban, a törvénymódosításban meghatározott irány. Ezért engedjék meg, hogy külön-külön ne reagáljak a képviselőtársaim által elmondottakra, ugyanis a bizottság egyértelműen támogatta ezt az előterjesztést, és ezért kérem a képviselőtársaimat is, hogy támogassák a kormány előterjesztését.

Köszönöm szépen. (Taps a Fidesz soraiból.)

ELNÖK: Köszönöm szépen, államtitkár úr. Tisztelt Országgyűlés! Az összevont vitát lezárom.

Most határozathozatal következik. Először a benyújtott módosító javaslatról kell határoznunk. A T/10061/3. számú ajánlás összesen egy pontot tartalmaz, amelyet az előterjesztő az imént elhangzottak szerint támogat.

Kérdezem a tisztelt Országgyűlést, hogy elfogadja-e az ajánlás 1. pontjában szereplő indítványt. Kérem, szavazzanak! (Szavazás.)

Kimondom a határozatot: az Országgyűlés a módosító javaslatot 295 igen szavazattal, ellenszavazat és tartózkodás nélkül elfogadta.

Tisztelt Országgyűlés! Most a zárószavazás következik. Kérdezem a tisztelt Országgyűlést, hogy elfogadja-e a T/10061. számú törvényjavaslatot annak imént módosított szövege szerint. Kérem, szavazzanak! (Szavazás.)

Kimondom a határozatot: az Országgyűlés a törvényjavaslatot 296 igen szavazattal, ellenszavazat és tartózkodás nélkül elfogadta.

Tisztelt Országgyűlés! Most bizottsági tagcserére tett javaslatról döntünk. Az Országgyűlés elnöke személyi javaslatot terjesztett elő H/10072. számon. Ebben azt kezdeményezi, hogy az emberi jogi, kisebbségi civil- és vallásügyi bizottságba Kővári János helyett Rónaszékiné Keresztes Monikát, a fenntartható fejlődés bizottságába Fülöp István korábban megüresedett tagsági helyére Kővári János urat válassza meg bizottsági taggá az Országgyűlés.

Kérdezem önöket, hogy elfogadják-e ezt a javaslatot. Kérem, szavazzanak! (Szavazás.)

Az Országgyűlés a személyi javaslatot 293 igen szavazattal, ellenszavazat és tartózkodás nélkül elfogadta.

Az Országgyűlés és a magam nevében az új bizottsági tagoknak munkájukhoz sok sikert kívánok.

Tisztelt Országgyűlés! Határozathozatalunk végére értünk. Munkánk folytatása előtt kettőperces technikai szünetet tartunk. (Rövid szünet.)

Tisztelt Országgyűlés! Folytatjuk munkánkat. Soron következik a Magyarország Kormánya és Georgia Kormánya között a bűnözés megelőzésében és leküzdésében történő együttműködésről szóló megállapodás kihirdetéséről szóló törvényjavaslat általános vitája a lezárásig. A törvényjavaslatot T/9560. számon ismerhették meg képviselőtársaim.

Most az előterjesztői expozé következik 20 perces időkeretben. Megadom a szót Kontrát Károly államtitkár úrnak, a Belügyminisztérium államtitkárának, a napirendi pont előadójának. Parancsoljon, államtitkár úr!




Felszólalások:   216-218   218-234   234      Ülésnap adatai