Készült: 2024.09.22.21:42:54 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

205. ülésnap (2001.05.08.), 238. felszólalás
Felszólaló Glattfelder Béla (Fidesz)
Beosztás gazdasági minisztériumi politikai államtitkár
Bizottsági előadó  
Felszólalás oka interpelláció szóban megválaszolva
Videó/Felszólalás ideje 3:01


Felszólalások:  Előző  238  Következő    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

GLATTFELDER BÉLA gazdasági minisztériumi államtitkár: Köszönöm szépen, elnök úr. Tisztelt Ház! Tisztelt Hölgyeim és Uraim! Kedves Képviselő Úr! Való igaz, hogy a Széchenyi-terv jelentős fejlesztést kíván elérni a magyar infrastruktúra fejlesztésében, ennek a legfőbb oka az, hogy az infrastruktúra fejlesztésén keresztül a magyar gazdaságot élénkíthessük, új munkahelyeket hozzunk létre, új üzemek létrehozását segítsük elő olyan térségekben is, ahol eddig az új munkahelyek létrejöttének, új gyárak alapításának legfontosabb akadálya éppen a megfelelő infrastruktúra hiánya volt. Ezért elsősorban az autópálya-hálózat és a vasúthálózat fejlesztésére kívánunk odafigyelni.

Ugyanakkor ez nem jelenti azt, hogy más közlekedési ágazatokban nem lenne szükség fejlesztésre, és ilyen fejlesztéseket a kormány ne kívánna támogatni. Ezért szeretném elmondani, hogy éppen a közelmúltban fejeződött be, illetve jelenleg is folyamatban van több kikötői infrastruktúra-fejlesztés, amelyek rendkívül nagy mértékű kormányzati támogatással valósulnak meg. Ezek között említhető többek között a bajai és a gönyűi átrakóhely, valamint a dunaújvárosi és a bajai gabonarakodó, valamint a csepeli kikötőben létesítendő logisztikai központ is.

Ebből megállapítható az a kormányzati szándék, amely a vízi közlekedést is megfelelő színvonalra kívánja fejleszteni. Ezt a célt szolgálja egyébként többek között az is, hogy a Fidesz hétvégi kongresszusán elfogadott vitairat tartalmaz arra vonatkozó utalást, miszerint a jövőben a Széchenyi-tervet egy Alföld- és egy Tisza-táj-, Tisza-programmal, alprogrammal is ki kellene egészíteni.

Ugyanakkor a képviselő úr felvetésére reagálva szeretném elmondani, hogy a tiszai hajózás fejlesztésének valószínűleg az egyik legvitathatóbb pontja az lenne, ha ez valamifajta duzzasztással is együtt járna. Ugyanis ez vízlépcsőépítést jelentene, márpedig Magyarországon a vízlépcsőépítést a Dunán sem övezte kellő mértékű társadalmi támogatottság. De ebben a kérdésben én önnek választ adni nem tudok, mivel ez a kérdés nem a Gazdasági Minisztérium, hanem a Környezetvédelmi Minisztérium hatáskörébe tartozik, tekintettel arra, hogy egy ilyen duzzasztás, vízlépcsőépítés jelentős környezeti hatásokkal járna, amelyek megtérülését, társadalmi hasznosságát nyilvánvalóan a minisztérium még abban az esetben is vitatja, amennyiben ez a hajózás, illetve az öntözés jelentős fejlődésével járna együtt.

Kérem, hogy e kérdésben a környezetvédelmi miniszterhez szíveskedjen fordulni.

Köszönöm szépen figyelmüket. (Szórványos taps a Fidesz soraiban.)

 




Felszólalások:  Előző  238  Következő    Ülésnap adatai