Készült: 2024.09.24.06:00:31 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

140. ülésnap (2011.11.23.), 262. felszólalás
Felszólaló Babák Mihály (Fidesz)
Beosztás  
Bizottsági előadó  
Felszólalás oka felszólalás
Videó/Felszólalás ideje 5:40


Felszólalások:  Előző  262  Következő    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

BABÁK MIHÁLY (Fidesz): Mélyen tisztelt Elnök Úr! Kedves Államtitkár Asszony! Nem lózunggal kezdem, de megújuló Magyarországra van szükség. Mélyen tisztelt Hölgyeim és Uraim! Az, ami volt, rossz, tapasztalhatjuk mindenhol. Ennek az országnak minden tekintetben meg kell újulnia. Sehol sincs rend, minden jogág, minden állami szolgáltatás elavult (Közbeszólás az MSZP padsoraiból: Szarvason.), és annyi ellentmondás gyűlt föl, hogy egyszerűen hozzá kell látni a tisztelt Háznak - és ehhez kellett a kormány, amelyet én nagyon nagyra értékelek -, hogy a megújuló Magyarországon megújítsa az összes állami szolgáltatást és az állam feladatát.

Mélyen tisztelt Hölgyeim és Uraim! A rendszerváltás egyik nagy hibája az volt, hogy nagyon szisztematikusan az állam magát államtalanította. Semmiért nem volt felelős kormány, nem volt felelős állami feladat. Nagyanyám azt mondaná, hogy a lovak közé dobta a gyeplőt a rendszerváltás, és ennek következményeképpen az állami közoktatás, köznevelés az állam kezéből kicsúszott.

Mélyen tisztelt Hölgyeim és Uraim! Csak egy kis történelmi visszapillantás, nem kell túlságosan messzire mennünk, az emlegetett Klebelsberg Kunóra is hivatkozva: én még gyerekkoromban állami általános iskolába jártam - a háború előtt egyházi iskolák voltak és állami iskolák. Ezt követően jött a nagy államosítás, megszűntek az egyházi iskolák, erkölcsi, nevelési veszteségekkel, és sok egyéb más ellentmondással, voltak állami iskolák. Jött a rendszerváltás, és megszűnt az állam köznevelési, közoktatási feladata.

Mélyen tisztelt Hölgyek, Urak! Itt az ideje pontosan annak, és nagyon nagyra értékelem az államtitkár asszony munkásságát e tekintetben, mert az államot a köznevelésben felelőssé teszi ez a törvény. Mélyen tisztelt Hölgyeim és Uraim! Ott a helye, hiszen egy társadalomnak, egy államnak gondoskodnia kell a felnövekvő nemzedék neveléséről és oktatásáról.

Mélyen tisztelt Hölgyeim és Uraim! Az államtalanításnak nagyon sok rossz következménye volt. Mindenki jól élt belőle, csak épp a gyerekre jutott a legkevesebb pénz. Gondoljanak csak vissza a sok pedagógiai programra, sok műintézményre, amely az oktatás környékén jól lefejte a közoktatás forrásait. Az állam költségvetésből bizonyos becslések szerint egyharmada jutott el a gyerekig - jó, ha tetszenek tudni -, a többi valahol kézen-közön eltűnt. Annyi tudálékoskodó és tudálékos ember gyűlt össze a közoktatás formációjában, hogy egyszerűen nem volt már fontos a nyugodt nevelés és oktatás az iskolákban, hisz meg kellett felelni azoknak a kautéláknak, amelyeket a ráérő emberek állami közpénzen az oktatás idegesítésére találtak ki.

Hölgyek, urak, olyan köröket tettünk az állami köznevelésben és közoktatásban, hogy az ország majdnem belepusztult, a második pedig az, hogy a gyerekeink neveletlenek maradtak alkalmasint, és nem biztosítottuk azt a kötelességünket, hogy a felnövekvő nemzedék, a gyerek megkapjon mindent ahhoz, hogy értelmes emberként élhesse majd az életét. És ebben a gyereken kívül nagy vesztes volt a pedagógus.

Mélyen tisztelt Hölgyeim és Uraim! Úgy gondolom, hogy ennek a liberális gondolkodásban, amely a közoktatást körbevette és általában az államtalanítást, ebben rendet kell tenni, és az államnak felelősnek kell lenni bizonyos feladatokért. Én úgy gondolom, hogy az eredményt látjuk, rendet kell tenni, ennek az országnak minden jogágában, minden szolgáltatásában meg kell újulnia, és az államnak feladatokat kell vállalnia. Mélyen tisztelt Hölgyek, Urak! A képzőművészetben van egy mintapélda a liberális gazdaságról, Rembrandt Éjjeli őrjárata. Ez a festmény csodálatos, de a mondandója régen lejárt - jó, ha tudják, nem aktuális. Az államnak mindig is lesznek és vannak kötelességei.

Mélyen tisztelt Hölgyeim és Uraim! Tisztelt Képviselőtársaim! Én úgy gondolom e törvényjavaslat kapcsán, hogy a közoktatásban rendet tesz, az államtitkár asszony rendszerezett és rendszerszemléletű átalakítást fogalmaz meg. Tiszták a fogalmai, érthetőek, és ebben mindenki tudja a saját dolgát. Én úgy gondolom, hogy ez időszerű változás volt, mint minden tekintetben, akár a nyugdíjrendszer rendezetlensége, akár az igazságszolgáltatás, akár a közbiztonság, akár a katasztrófavédelem, mind-mind kisepert állami feladat, amely a liberalizmus és a liberális gondolkodás és rendszerváltás áldozatává vált.

Mélyen tisztelt Hölgyek, Urak! Sok mindent szeretnék még mondani e kérdés kapcsán, de egyet szeretnék elmondani önöknek. Ebben a törvényben is, és szeretném, hogy a gondolkodásukban is mindenkor a megszületett gyermek érdeke a legfontosabb, ezt követi csak, de utána mindjárt azonnal a pedagógus érdeke. Két érdek van az oktatásban, semmi más nem fontosabb, a gyerek érdeke és a pedagógus érdeke. Mélyen tisztelt Hölgyeim és Uraim! A pedagógus hivatásszakma, aki azt hivatásszerűen végzi, az aranyat ér.

Mélyen tisztelt Hölgyeim és Uraim! Tisztelt Képviselőtársaim! Legyünk azon, hogy a köznevelési törvénnyel álljon helyre a rend, kapjanak gyeplőt a lovak, és legyen biztonságban a felnövekvő nemzedék a nevelés, oktatás oldaláról.

Köszönöm a megtisztelő figyelmüket. (Taps a kormánypárti padsorokban.)




Felszólalások:  Előző  262  Következő    Ülésnap adatai