Készült: 2024.09.19.18:20:34 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

207. ülésnap (2009.05.04.), 180. felszólalás
Felszólaló Dr. Oláh Lajos (MSZP)
Beosztás közlekedési, hírközlési és energiaügyi minisztériumi államtitkár
Bizottsági előadó  
Felszólalás oka kérdés megválaszolva
Videó/Felszólalás ideje 2:08


Felszólalások:  Előző  180  Következő    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

DR. OLÁH LAJOS közlekedési, hírközlési és energiaügyi minisztériumi államtitkár: Tisztelt Elnök Úr! Tisztelt Ház! Tisztelt Képviselő Úr! A MÁV Start Zrt. Pécs és Budapest között naponta nyolc pár intercityvel biztosítja a közvetlen és kényelmes közlekedést.

Az Elvira internetes menetrend-tudakozóban a két város közötti eljutások felsorolásában valóban szerepel a képviselő úr által említett, helyesen 8802. sorszámú gyorsvonat, azonban ez nem közvetlen járat. Ez a vonat a Pécs-Kaposvár-Celldömölk viszonylatban közlekedik, és a dunántúli városok közötti vasúti összeköttetést hivatott biztosítani. Tény, hogy erről a vonatról Fonyódon át lehet szállni egy személyvonatra, amely Székesfehérvárig közlekedik, és onnan is tovább lehet folytatni az utat egy másik gyorsvonattal Budapestre.

A keresőprogram ugyanis nem kizárólagosan csak a legrövidebb utakat tünteti fel a keresés eredményeként, hanem ajánlatot tesz más útvonalakon közlekedő vonatokra is, mint ahogy gépkocsival is eljuthatunk Kaposváron és Fonyódon keresztül Budapestre. A fonyódi kerülő úton a menetjegy valóban drágább, mivel a menetjegyek ára az utazás távolságától függ. Míg a közvetlen IC-vonatok 228 kilométer utat tesznek meg, addig a Fonyódon keresztül történő, két átszállásos utazás 305 kilométer. A díjszabás értelmében a menetjegyek ára így 3230, illetve 4280 forint.

Ami pedig a Dráva IC-vonatot illeti, az összes többi nemzetközi intercityvonathoz hasonlóan az utasok belföldön 390 forintos pótjegy megváltása mellett vehetik igénybe, amely valóban nem tartalmazza a helybiztosítást. Ezt ugyanis az európai gyakorlatnak - hangsúlyozom, az európai gyakorlatnak - megfelelően csak a nemzetközi viszonylatban utazók számára biztosítjuk. A pótjegy azokra a helyekre szól, amelyekre a nemzetközi forgalomban nem történt foglalás. A számítógépes jegykiadó rendszer pótjegyből is annyit enged csak értékesíteni, amennyi hely maradt még a vonaton, így egyetlen belföldi utas sem maradhat ülőhely nélkül. Ezért helyhiány csak akkor állhat elő, ha az utasok egy része pótjegy előzetes megvásárlása nélkül száll fel a vonatra. Ezeket az utasokat értelemszerűen a számítógépes jegykiadó rendszer sem tudja nyomon követni.

Köszönöm a megtisztelő figyelmét.




Felszólalások:  Előző  180  Következő    Ülésnap adatai