Készült: 2024.04.26.10:53:26 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

105. ülésnap (2007.11.05.), 185. felszólalás
Felszólaló Dr. Garamhegyi Ábel
Beosztás gazdasági és közlekedési minisztériumi államtitkár
Bizottsági előadó  
Felszólalás oka kérdés megválaszolva
Videó/Felszólalás ideje 2:21


Felszólalások:  Előző  185  Következő    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

DR. GARAMHEGYI ÁBEL gazdasági és közlekedési minisztériumi államtitkár: Köszönöm a szót, elnök úr. Tisztelt Képviselő Úr! Tisztelt Országgyűlés! A képviselő úr a kérdésében meghozott döntésről beszél. Nincs meghozott döntés, mint azt már többször hangsúlyoztam, a decemberi menetrenddel kapcsolatos végleges döntés nem született meg. A Mátészalka-Csenger vasútvonal valóban szerepel a vizsgált vonalak között, és mint azt a nyilvánosságra hozott tanulmányból a képviselő úr is láthatja, átlagos napi utasforgalma 12 fő/vonat, a tehervonatok száma pedig naponta kevesebb, mint egy. Ezért a jelenlegi személy- és áruforgalom közútra terelése számottevő környezetterhelést e pillanatban nem jelentene.

Amint már többször is hangsúlyoztam, a kormány célkitűzése, hogy javítsa az ország távolabb eső, keleti térségeinek az elérhetőségét, pontosan ezért szerepel az M49-es autóút első építési üteme a 2007-2013 között megvalósítani tervezett projektek indikatív projektlistájában. A beruházás magában foglalja az M3-as autópálya és Ököritófülpös település közötti kétszer egysávos autóút kiépítését, ami megoldja a forgalom által legjobban terhelt települések tehermentesítését is. Emellett a tervezett projekt része a fennmaradó szakaszon a meglévő főút rehabilitációja. Ez a beruházás a 2007-2008-ban indítandó projektek között - tekintettel az előkészítettség állapotára - még nem szerepel, de a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. pénzügyi tervében biztosítja a szakasz soron következő terveinek elkészítéséhez szükséges forrást, a tanulmányterv elkészítése folyamatban van.

(16.40)

Ami a kerékpárút-építésre vonatkozó kérdést illeti, a beruházás megvalósítására pályázati rendszerben lesz lehetőség. A "Kerékpáros Magyarország" program 2007 és 2013 között eddigi példátlan értékben, összesen mintegy 56 milliárd forintot biztosít a kerékpárutak, illetve kerékpársávok építésére. Ennek köszönhetően a központi és regionális pályázati rendszerben a kerékpáros-infrastruktúrára, -közlekedésre, kerékpáros-turizmusra, sport- és rekreációs célokra felhasználható forrásokból mindösszesen mintegy 2000 kilométerrel bővülhet a hálózat sikeres pályázat esetén ebben a térségben is.

Köszönöm szépen a figyelmet.




Felszólalások:  Előző  185  Következő    Ülésnap adatai