Készült: 2024.09.25.15:38:54 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

21. ülésnap (2002.09.24.), 509. felszólalás
Felszólaló Dr. Csillag István
Beosztás gazdasági és közlekedési miniszter
Bizottsági előadó  
Felszólalás oka napirend utánihoz hozzászólás
Videó/Felszólalás ideje 2:46


Felszólalások:  Előző  509  Következő    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

DR. CSILLAG ISTVÁN gazdasági és közlekedési miniszter: Tisztelt Elnök Úr! Tisztelt Képviselő Úr! Biztosan ön is tudja, hogy nem néhány év, hanem jó néhány évtized eredménye az, amit látunk nap mint nap, nemcsak a Balaton-felvidéken. Ezen az állapoton változtatni meglehetősen hosszú évek erőfeszítései és költségvetési forrásai alapján lehet. Ebben az időszakban, ami előttünk áll, elsősorban azokra az útvonalakra koncentráljuk az erőforrásainkat - egyébként a Balaton-felvidék is ezzel egy részében közös -, amely a törzshálózati hálózatba tartozik, tehát amelyek az Európai Unió fő útvonalával közösek.

Annak ellenére, hogy a Balaton-felvidéknek nem minden egyes állomását érinti vagy jelenti ez a törzshálózat, a MÁV Rt. a saját forrásaiból, illetőleg a Közlekedési Minisztérium előirányzataiból az elmúlt három év során három állomásnak a teljes felújítását hajtotta végre Kenesén, Tapolcán, Balatonalmádiban, s ezt nyilván folytatni is fogjuk.

Szeretném még hozzátenni, hogy nyilván nemcsak a virágágyások jelentik az utazóközönség kényelmének a szolgálatát - legfeljebb mellékhelyiségek hiányában mondhatjuk ezt el -, hanem elsősorban az, hogy milyen közlekedés valósul meg. Arról szeretném tájékoztatni, hogy a jövő évtől új, német gyártmányú Siemens motorvonatok állnak pontosan ezen az útvonalon szolgálatba, ami azért valamelyest segíti ezt a kibontakozást. Menetrendi változtatásokkal is szolgáljuk az utazóközönség igényeit, hiszen a MÁV menetrendje azt tartalmazza, hogy az eddigi három pár gyors- és négy pár sebesvonat mellett további öt pár sebesvonatot és jövőre még egy gyorsvonatot indít ezen az útvonalon, hogy ezzel segítse a vonatok zsúfoltságának a csökkentését.

Elkészültek a villamosítás tanulmánytervei. Megpróbálunk uniós forrásokkal dolgozni, hogy ez megvalósulhasson. Van egy pályaudvar-rekonstrukciós programja a MÁV-nak, amely nyilván ki fog terjedni, ha nem is minden északi parti állomásra, de föl fogja ölelni a következő öt évben legalább kettőnek-háromnak a felújítását. A forrásaink ennyit tesznek lehetővé.

Kérem, a válaszomat fogadja el.

 




Felszólalások:  Előző  509  Következő    Ülésnap adatai