Készült: 2024.09.19.00:30:23 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

232. ülésnap (2012.10.30.), 40. felszólalás
Felszólaló Spaller Endre (KDNP)
Beosztás  
Bizottsági előadó Fogyasztóvédelmi bizottság
Felszólalás oka Ismerteti a bizottság véleményét
Videó/Felszólalás ideje 4:04


Felszólalások:  Előző  40  Következő    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

SPALLER ENDRE, a fogyasztóvédelmi bizottság előadója: Köszönöm szépen a szót. Tisztelt Ház! Elhangzott a bizottsági ülésen, hogy a félszuperbruttót az ellenzék nem nagyon vezetné ki. Ez ugye azt jelenti, hogy aki havi bruttó 200 ezer forint fölött keres, azt az egész ellenzék gazdagnak tekinti. Ezzel például, mondjuk egy pályáján 20 éve dolgozó pedagógust vagy egy jobban kereső orvost, vagy olyan embereket, akikről mi azt gondoljuk, hogy ők sajnos nem keresnek eleget, az ellenzék bizony gazdagoknak tekinti, és úgy gondolja, hogy őket már meg kell sarcolni majd, ha esetleg ők kapnak lehetőséget. Erre azért emlékezzünk majd akkor, amikor arról beszélnek, hogy csak a gazdagokat akarják megadóztatni. Tehát még egyszer, mindenki, aki havi 200 ezer forint fölött keres, az a szocialisták szerint gazdag. Ez egyébként összecseng azzal, hogy amikor ők kormányoztak, kiket sújtottak magasabb adóval. (Gőgös Zoltán: Ülj le!)

De mi a helyzet valójában? Valójában a helyzet az, hogy a félszuperbruttó kivezetésével, amennyivel jobban járnak bizonyos emberek, ugyanannyival rosszabbul járnak azzal, hogy a nyugdíjjárulék-plafon viszont eltűnik. Ugye, ez a kormány azt ígérte, hogy egyszerűsíti az adózást, magyarul: nem lesznek kivételek, nem lesz se félszuperbruttó, se nyugdíjjárulék-plafon, a kettő nagyjából kiegyenlíti egymást. (Gőgös Zoltán: Hol van az még?) Úgyhogy kár ezért önmagukat az igazságtalanság tüskéjével karcolgatni, mert nincs itt semmiféle igazságtalanság.

Azonban az is nagyon fontos, és elhangzott többségi véleményként a bizottsági ülésen, hogy kiszámítható ez az adópolitika. Emlékszünk még olyan adótörvényre, ami egy ötéves adócsökkentésről szólt, és nem tartott, csak a következő választásokig, majd aztán beismerték, hogy erre nincs pénz, és hazudtak. Itt két éve egy kiszámítható cél irányába megy az adózás. Az a cél, hogy egykulcsos adórendszer legyen, és az a másik cél, hogy mindezek egyszerűen megfizethetőek legyenek; magyarul: az igazgatási költségek csökkenjenek. Ugye, itt nem csak a 16 százalékos adóról van szó, hiszen államtitkár úr nagyon sok mindent elmondott, hogy mennyiben csökken még az adózás igazgatási költsége, mennyivel egyszerűbb lesz majd adózni. Azt gondolom, mindezek vállalhatóak, akár egy általános vitában, akármilyen módosító javaslat jön be, ezek vállalható dolgok.

Ezenkívül talán még egy mondatot érdemes mondani. Ugye, a szegények segítéséről beszélnek önök. Egy mai hírt hadd idézzek, ami arról szól, hogy 10 éve nem volt ilyen a magyar munkaerőpiacon. Ezt hirdeti egy cikk, és tudom, hogy ez az önök depresszív világképébe nem nagyon fér bele, de képzeljék, ez egy pozitív hír, és arról szól, hogy a munkaképes korúakhoz képest bizony konkrétan 10 éve ennyien nem dolgoztak Magyarországon. Tehát amikor a szegények megsegítéséről beszélünk, akkor bizony ez az az út és ez az az irány, ahogyan őket föl lehet egy kicsit hozni abból a nagyon mély helyzetből, amibe a Gyurcsány-kormány taszította őket. Természetesen azokkal a bérekkel még nem vagyunk elégedettek, amit keresnek, de az, hogy egyáltalán már valamifajta kiút van előttük, vagy egyáltalán már van munkalehetőségük, azt gondolom, ez egy óriási dolog.

Ugye, csökken az adminisztráció, ami nem egyszerűen azt jelenti, hogy a cégeknek kevesebb időt veszi ez majd igénybe, hanem azt is jelenti, hogy kevesebbe is fog kerülni. Tehát azon túl, hogy csökkennek az adók, még csökkennek ezek az adminisztrációs költségek is. Azt gondolom, hogy összességében ez az adótörvény nagyon is támogatható. Éppen ezért a bizottság 10:5 arányban támogatja az általános vitára való alkalmasságot.

Köszönöm szépen a szót. (Szórványos taps a kormánypárti padsorokban.)




Felszólalások:  Előző  40  Következő    Ülésnap adatai