Felszólalás adatai
20. ülésnap (2014.10.20.), 231. felszólalás | |
---|---|
Felszólaló | Manninger Jenő (Fidesz) |
Beosztás | |
Bizottsági előadó | |
Felszólalás oka | elhangzik az interpelláció/kérdés/azonnali kérdés |
Videó/Felszólalás ideje | 1:36 |
Felszólalások: Előző 231 Következő Ülésnap adatai
A felszólalás szövege:
MANNINGER JENŐ (Fidesz): Tisztelt Államtitkár Úr! A Balaton déli partján fekvő települések, továbbá Keszthely és Nagykanizsa szempontjából is nagy jelentőséggel bír az idén szeptemberben elindult vasúti pálya felújítása, ami a 30-as vonal Lepsény és Szántód-Kőröshegy közötti szakaszát érinti. A vonal ezen szakasza közel 50 éve semmilyen felújításon nem esett át, annak ellenére, hogy a nyári időszakban különösen jelentős forgalmat bonyolít. A pálya állapota napjainkban már annyira leromlott, hogy a vonatok sok szakaszon csak 60 kilométer/órás sebességkorlátozás mellett haladhattak, állandósultak a késések, és a menetidő tekintetében már a száz évvel korábbi állapotokkal sem lehetett felvenni a versenyt, ami egy ilyen forgalmú vonal esetén óriási probléma.
(Mirkóczki Ádámot a jegyzői székben
Gúr Nándor váltja fel.)
Fontosnak tartom kiemelni, hogy most elkezdődött egy felújítás, és a most elkezdődött felújítás egy sorozat része, amely az időközben már elkészült Kelenföld-Székesfehérvár közötti 30a jelű vonalszakasz felújításával vette kezdetét, várhatóan a Szántód-Balatonszentgyörgy vonalszakasz felújításával folytatódik majd. A hosszú távú cél pedig a horvát határtól egészen Budapestig húzódó korszerű vasúti pálya megvalósítása.
Tisztelt Miniszter Úr! Mindezekkel kapcsolatban kérdezem öntől: várhatóan mikor és milyen műszaki paraméterekkel fejeződik be a Balaton déli partján a pálya felújítása? Továbbá mitől függ a következő ütem, a pályarekonstrukció Szántód és Balatonszentgyörgy közötti folytatása? Várom megtisztelő válaszát. Köszönöm szépen.
Felszólalások: Előző 231 Következő Ülésnap adatai