Készült: 2024.09.19.09:01:42 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

242. ülésnap (2001.11.27.), 181. felszólalás
Felszólaló Lezsák Sándor (MDF)
Beosztás  
Bizottsági előadó  
Felszólalás oka elhangzik az interpelláció/kérdés/azonnali kérdés
Videó/Felszólalás ideje 2:48


Felszólalások:  Előző  181  Következő    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

LEZSÁK SÁNDOR (MDF): Köszönöm a szót, elnök úr. Tisztelt Ház! Tisztelt Miniszter Úr! Az elmúlt évek árvizei súlyos károkat okoztak a nemzeti vagyonban. A kormány és ezzel együtt az ország példamutatóan nagy anyagi áldozatok árán segítette az árvízkárosultak megrongálódott vagy összedőlt házainak a felépítését és rendbehozatalát. A vagyoni kár egy részét ily módon sikerült enyhíteni.

 

 

(14.50)

 

A lakóházak, középületek mellett rendkívül nagy károk keletkeztek az ország közutakban megtestesült vagyonában is, elsősorban a gátak közelében. Az átázott talajon a homokzsákokat és védműveket szállító 15-20 tonnás nehézjárművek sok útnak még az alját is szétnyomták, széles repedéseket okoztak az útfelületen, és leszaggatták az utak széleit is. Nem kárhoztatom ezt a magatartást, hiszen vészhelyzet volt, nem lehetett más szállítási megoldást találni, de az árvízveszély megszűnte után hátramaradt és megrongálódott utakat egyetlen önkormányzat sem képes saját erőből helyreállítani.

Mi a minisztérium lehetősége a kialakult helyzet megoldására? Hogy halad a megrongálódott utak felújítása? Az utakat nemcsak az árvízvédelmi munkálatok, de a növekedő kamionforgalom és a gazdaság sikeres teljesítménye miatt gyarapodó új beruházások is alaposan megterhelték. Tiszaalpárról az érintett vállalkozóktól kaptam ez ügyben panaszos levelet. A Tiszaalpáron áthaladó Bokros-Csongrád közötti útszakaszt az árvízvédelem mellett a tiszaugi híd építéséhez anyagot szállító nehézgépjárművek is rendkívüli módon megrongálták. Az úttest széle folyamatosan letöredezett, sok helyütt szélessége nem éri el az egy forgalmi sáv szélességét sem. A kamionok és a nehézjárművek 10-30 centiméterre mélyítik az úttest és a széle közötti szintet. Tiszaalpár vállalkozásainak jelentős része a bokros-csongrádi út mentén a falu lakott területén kívül helyezkedik el. Az út állapota miatt mérhető kár éri ezeket az üzemeket, vállalkozásokat, például kimutatható, hogy a futóművek hibáiért folyamatosan súlyos árat fizetnek.

Jogosnak vélem kérdésüket: hogyan tudjuk segíteni az út mielőbbi helyreállítását? Milyen ütemterve és anyagi forrása van a tárcának az árvízvédelem mellett a nagyberuházások miatt tönkrement utak rendbehozatalára?

A tiszaalpári vállalkozókkal együtt várom a miniszter úr válaszait. Köszönöm. (Taps az MDF soraiban.)

 




Felszólalások:  Előző  181  Következő    Ülésnap adatai