Készült: 2024.09.20.15:39:06 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

58. ülésnap (1999.03.24.), 244. felszólalás
Felszólaló Révész Máriusz (Fidesz)
Beosztás  
Bizottsági előadó  
Felszólalás oka kétperces felszólalás
Videó/Felszólalás ideje 2:34


Felszólalások:  Előző  244  Következő    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

RÉVÉSZ MÁRIUSZ (Fidesz): Köszönöm a szót, elnök úr, már az előző, sőt az azt megelőző hozzászólás előtt is jelentkeztem, de a monitor, úgy tűnik, nem működik. Több hozzászólásra is akartam reagálni.

Füle István képviselőtársam hozzászólásával kezdeném. Valahogy úgy tudnám összefoglalni az ő mondanivalóját, hogy ez a javaslat, amit a parlament asztalán van, a felsőoktatási intézményrendszerben feszültséget gerjeszt, és nincs is benne kellő mennyiségű logika. Azt akarom elmondani és hangsúlyozni, hogy a magyar felsőoktatási intézményrendszerben ebben a pillanatban rengeteg feszültség van. Nemcsak most, 1999-ben van, hanem az elmúlt időszakban is rengeteg feszültség volt, ezek közül többre példákat is hallottunk. Azt gondolom, az a törvényjavaslat, amely előttünk van, ezeket a feszültségeket oldani fogja az integráció során. Oldani fogja ezeket a feszültségeket, és azt hiszem, nem segít a helyzeten, ha ezt az integrációs folyamatot tovább halogatjuk, ha nem nézünk szembe ezekkel a kihívásokkal, akkor ezek a feszültségek csak tovább éleződnek. Azt gondolom, talán ennek az elhúzott időszaknak is a következménye, hogy néhány intézmény között, amelyek egyébként érdemesek lettek volna az integrációra vagy az együttműködésre - gondolok itt Keszthelyre és Kaposvárra -, pontosan az eltelt időszak hosszúsága okozta azt, hogy ilyen mértékben kiéleződtek a feszültségek.

Amikor ezt a törvénytervezetet a kormány beterjesztette, látta, hogy egy ilyen egyetemi integrációt, amikor harmadára csökken a felsőoktatási intézmények száma, érdeksérelmek nélkül semmiképpen nem lehet megoldani. Ezzel együtt azt gondolom, ezt vállalni kell.

Azt is hangsúlyozni kell, hogy van logika a rendszerben, de sajnos többféle szempont szerint lehet logikusan felépíteni az egyetemi integrációt. Nem merem azt állítani, hogy ez az egyetlen járható út, ez egy járható út, és azt gondolom: talán az oktatási bizottság, amikor végiggondolta, hogy az a javaslat, amely előttünk fekszik, mennyire használható, illetve mennyire nem, (Az elnök a csengő megkocogtatásával jelzi az időkeret leteltét.) azt díjazta a szavazásában - ami egyhangú volt -, hogy tulajdonképpen az integráció 90 százaléka elfogadható, és egy-két helyen van probléma, amit a részletes vitában alaposan meg kell beszélni.




Felszólalások:  Előző  244  Következő    Ülésnap adatai