Készült: 2024.09.22.19:29:15 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

213. ülésnap (2012.07.06.), 334. felszólalás
Felszólaló Dr. Fónagy János (Fidesz)
Beosztás Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkára
Bizottsági előadó  
Felszólalás oka napirend utánihoz hozzászólás
Videó/Felszólalás ideje 3:27


Felszólalások:  Előző  334  Következő    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

DR. FÓNAGY JÁNOS nemzeti fejlesztési minisztériumi államtitkár: Köszönöm szépen, elnök úr. Tisztelt Elnök Úr! Tisztelt Országgyűlés! Megköszönöm Korondi Miklósnak, hogy lehetővé tette, hogy ma az Országgyűlés falai között is szó essék a vasutasnapról, melyet tegnap Sopronban, a Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút vasutas kollektívája, ma pedig a fővárosban a Magyar Államvasutak kollektívája előtt tartott meg a közösség és tulajdonosként az állam.

(18.30)

Mint ahogy a képviselő úr is említette, ez a 62. vasutasnap. A MÁV minden nehézsége mellett őrzi, óvja tradícióit, és reményeink szerint, közös reményeink szerint folyamatosan megújul. Terveink szerint a közeljövőben a két hazai vasúttársaság, a MÁV és a GYSEV az eddigieknél is szorosabban együttműködik, együtt gondolkodik. Bízunk abban, hogy a két vállalat szakemberei megosztják egymással tapasztalataikat, szaktudásukat.

Az új személyszállítási törvény és a Széll Kálmán-terv lehetővé teszi, hogy a vasúttársaságok mellett a többi hazai közlekedési vállalat együttműködését is elmélyítsük: ne vetélytársai, hanem partnerei legyenek egymásnak. Határozott célkitűzésünk, hogy a MÁV és a Volán ne egymás ellen versenyezzenek, hanem erősítsék egymást, ezért megkezdtük a Volán-vállalatok racionalizálását is.

Rendkívül fontos, hogy a gazdálkodás hatékonyságát javítsuk, hiszen - mint ahogy a képviselő úr is említette - a Magyar Államvasutak, a Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút, de Budapesten a Budapesti Közlekedési Vállalat vagy pedig az utasok négyötödét szállító Volán-társaságok évente mintegy 550 milliárdból gazdálkodnak, és a MÁV-nak a 38 600 alkalmazottja mellett összesen több mint 70 ezer családnak adnak napi megélhetést. Naponta 7-7,5 millió utast szállítanak a helyközi és a helyi közlekedésben. Nagyon fontos szereplői a hazai belső piacnak, ezért a közlekedési vállalatoknak és ezen belül a vasutaknak és a vasutasoknak a társadalmi-gazdasági szerepét nehéz lenne alábecsülni. Éppen ezért a kormányzati törekvések ezt a gondolkodást igyekeznek elmélyíteni és segíteni.

Meggyőződésem, hogy a személyszállítási törvény, az Országgyűlés által a közelmúltban elfogadott személyszállítási törvény megadja az első jelentős olyan szabályozási kört, amely lehetővé teszi, hogy a magyar vasút több évtizedes bizonytalankodás után előbb megszilárduljon, majd meginduljon azon a fejlődési úton, amelyben, úgy gondolom, mind a képviselő úr, mind jómagam reménykedünk.

Ennek a jegyében kívánok én is innen a vasutasoknak további eredményes, számukra biztonságot hozó és balesetmentes éveket.

Köszönöm, elnök úr, a lehetőséget. (Taps.)




Felszólalások:  Előző  334  Következő    Ülésnap adatai