Készült: 2024.05.11.13:42:21 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

106. ülésnap (2007.11.06.), 130. felszólalás
Felszólaló Dr. Tompa Sándor (MSZP)
Beosztás  
Bizottsági előadó Környezetvédelmi bizottság
Felszólalás oka Bizottság kisebbségi véleményének ismertetése
Videó/Felszólalás ideje 3:52


Felszólalások:  Előző  130  Következő    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

TOMPA SÁNDOR, a környezetvédelmi bizottság előadója: Tisztelt Elnök Úr! Kedves Képviselőtársaim! A közlekedés biztonsága és a környezetünk biztonsága párban járó fogalmak. Ezzel együtt azt gondoljuk, hogy a környezetvédelmi kérdések tekintetében nemigen kerül reflektorfénybe ez a törvényjavaslat, amelyet tárgyal a parlament, hiszen van ugyan néhány környezetvédelmi vonatkozása, mégis inkább, mint ahogy az államtitkár úr expozéjában elhangzott, majd a bizottsági véleményekben is, inkább a közlekedésbiztonságot érintő fejezetek, az ott kilátásba helyezett módosítások váltottak ki vitát, és váltanak ki a társadalomban, az állampolgárokban is nagyobb vitát, fogalmazódnak meg javaslatok.

A környezetvédelmi bizottság ülésén a kormánypárti többség általános vitára javasolja ezt a törvényjavaslatot, azzal együtt, hogy néhány olyan, a környezetvédelmet is érintő kitétele van, amelyet üdvözölni tudunk, illetve van olyan, amelynek a szigorításában partnerek lennénk módosító indítványok formájában. Az egyik ilyen, amely a közúti közlekedésről szóló törvényben fogalmazódott meg, az új utak, illetve utak fejlesztése kapcsán a forgalomcsillapító zónák elhelyezésének az újraszabályozása. Ezt mindenképpen támogatja a bizottság, hogy ez a kérdéskör ilyen módon megfogalmazásra került, hiszen nagyon sok településen gondot okoz a megnövekedett személygépkocsi-, illetve teherautó-forgalom, és ennek közlekedésbiztonsági megoldására a forgalomcsillapítás bevált eszköznek fogadható el.

Ugyanakkor a másik olyan probléma, amelyben szeretnénk majd pontosítani az általános vita során a bizottságunkban, a légi személyszállításhoz és légi árufuvarozáshoz kapcsolódóan a 24. §-ban az illetékes környezetvédelmi hatóságok szerepének újragondolását fogalmazza meg a törvényjavaslat.

(15.00)

Mi azt gondoljuk, hogy ezt a szerepet mindenképpen szükséges újrafogalmazni. Az elmúlt évek tapasztalatai, akár csak Ferihegyre és környezetére gondolunk, ezt indokolják.

Harmadikként szeretném megemlíteni, hogy a környezetvédelmi bizottság ülésén is, de azt gondolom, mindazokon a helyeken is, ahol nemzeti parkok működnek, vagy védett erdők találhatók, nagyon sok jogos lakossági, természetvédői, környezetvédői panasz érkezik a segédmotoros kerékpárok, illetve a quadok közlekedésére, hogy más szót ne használjak, amikor ezek a közlekedési eszközök, ráadásul nagyon sokszor beazonosíthatatlanul, felverik az erdők csendjét, károsítják természeti értékeinket. Üdvözöljük, hogy megpróbálja ez a törvényjavaslat közlekedésrendészeti szempontból rendezni a kérdést, azaz a segédmotoros kerékpárok, illetve a quadok nyilvántartásba vételével számol. Szeretnénk, ha ez nagyon világosan és nagyon egyértelműen megoldhatóvá válna, és talán ez a háború, amit a nemzeti parkok vívnak éppen a mi megbízásunkból a természeti értékek védelme érdekében, megnyugtatóan rendeződhetne.

Nos, összességében, ahogy jeleztem, a környezetvédelmi bizottság ülésén az előttünk lévő egyes közlekedési tárgyú törvények módosításáról szóló törvényjavaslatot a bizottság többsége általános vitára alkalmasnak tartja.

Köszönöm figyelmüket.




Felszólalások:  Előző  130  Következő    Ülésnap adatai