Készült: 2024.09.23.01:26:55 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

251. ülésnap (2013.02.11.), 240. felszólalás
Felszólaló Korondi Miklós (Jobbik)
Beosztás  
Bizottsági előadó  
Felszólalás oka felszólalás
Videó/Felszólalás ideje 4:06


Felszólalások:  Előző  240  Következő    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

KORONDI MIKLÓS (Jobbik): Köszönöm a szót, elnök úr. Tisztelt Ház! Tisztelt Államtitkár Úr! A T/9464. számú törvényjavaslatot, amely az Európa-Ázsia közötti kombinált fuvarozás szervezési és üzemeltetési szempontjairól szóló egyezmény kihirdetéséről szól, a Jobbik frakciója támogatja, mivel Magyarország felemelkedésének leghatékonyabb útja a keleti piac kiépítése, az árucsere-kereskedelem, mégpedig az alap-, félkész és kész élelmiszer-ipari termékek exportjával.

A Jobbik véleménye szerint a lehetséges kitörési pont mezőgazdaságunk helyrehozatala, a családi gazdaságok kialakítása és megerősítése. A szállítási feladatok ellátása az orosz konföderációs államok, valamint Ázsia távol-keleti országaiba, testvérnépeink felé csak egy módon lehetséges: vasúton, azon belül pedig a kombinált fuvarozás keretein belül.

A kombinált, multimodális szállításban egy szerződés keretén belül két vagy több közlekedési alágazat is részt vesz. Fő közlekedési ágazat a vasút, amely nagy távolságokra, nagy tömegben juttat el konténert, szállító tartályokat, csereszekrényt, majd egy intermodális egységen keresztül jut el hajón, közúton vagy egyéb módon a címzettekig.

A fuvarozási feladatok gyors, pontos, sérülésmentes végrehajtása a közlekedési ágazatok összehangolt munkájának eredménye. A kombinált fuvarozásnak csak előnyei lehetnek, a hátrányai szinte elenyészőek. Stratégiai átrakóállomásunk Ázsia felé Záhony, a Kelet kapuja, amely egy 120 négyzetkilométer kiterjedésű átrakókörzet. Az átrakókörzetek, mint például Eperjeske, Tuzsér, Komoró, Fényeslitke és maga Záhony állomás a különböző áruféleségek és átrakási módok szerint specializálódtak. Az átrakókörzet két normál és két széles nyomtávolságú rendező-pályaudvarral és két határátmenettel rendelkezik.

Természetesen riválisunk is van, a tőlünk északra lévő Szlovákia. Az ukrán határtól Dobra-Kassa-Pozsony-Bécs útvonalon széles nyomtávú vasútvonal építését tervezik. A végleges szerződést 2010. április 6-án írták alá Pozsonyban. Az építkezésre 2013-15 között kerül sor, és a menetrend szerinti forgalom 2016-ban indulhat meg az új vasútvonalon. Sajnos így kikerülnek bennünket, amely által milliárdos veszteség fogja érni hazánkat. 2025-re a Pozsony és Bécs között épülő logisztikai központból évi 23-24 millió tonna áru szállítását tervezik.

Tisztelt Képviselőtársaim! Bizonyára értesültek róla, hogy 2013-tól Magyarország területén megszűnt a RO-LA szállítás, mivel a vasúti árufuvarozás 2008. január 2-án történt értékesítésével ennek a szállítási módnak is kimondták a halálos ítéletét. Az utolsó vonatot 2012. december 8-án indították útnak Kiskundorozsma és Wels között.

Amennyiben a vasúti árufuvarozás ismét magyar állami kézbe kerül, úgy ezt a szállítási módot fejlesztenünk kell, mégpedig több irányba is, például Kiskundorozsma-Hegyeshalom, Gyékényes-Záhony viszonylatokban. A Jobbik Magyarországért Mozgalom szakértői hamarosan helyszíni bejárást tartanak Záhony körzetében, és felmérik a keleti piac nyitásához elengedhetetlenül szükséges kombinált szállítási feladatok majdani lehetőségeit.

Köszönöm, hogy meghallgattak. (Taps a Jobbik padsoraiban.)




Felszólalások:  Előző  240  Következő    Ülésnap adatai