Felszólalás adatai
183. ülésnap (2008.12.02.), 302. felszólalás | |
---|---|
Felszólaló | Puch László (MSZP) |
Beosztás | közlekedési, hírközlési és energiaügyi minisztériumi államtitkár |
Bizottsági előadó | |
Felszólalás oka | Előadói válasz |
Videó/Felszólalás ideje | 3:16 |
Felszólalások: Előző 302 Következő Ülésnap adatai
A felszólalás szövege:
PUCH LÁSZLÓ közlekedési, hírközlési és energiaügyi minisztériumi államtitkár: Elnök Úr! Tisztelt Képviselőtársaim! Köszönöm szépen a szót. Először is engedjék meg, hogy Ékes képviselő úrnak válaszoljak egy rövid összegfoglalóban. Természetesen a közlekedésről szóló törvény mindent érinthetett, s így érinthette volna a menetrendi szabályozás részét is, de szeretném felhívni a figyelmét, hogy az előzetes meghallgatások és a hónapokkal ezelőtti önkormányzati észrevételek során minden menetrend-módosításnál lett volna lehetőség a vélemények elmondására, és nem biztos, hogy most kellett volna, hogy azok az emberek, akik ténylegesen úgy gondolják, hogy ennek az intercitynek a kimaradása valóban nagy problémát jelent, jelezzék.
Én azt ígérem a képviselő úrnak, hogy a következő menetrend összeállítása előtt külön értesítést fogunk önnek küldeni, hogy mikor van az egyeztetés, és akkor végig lehet gondolni, hogy mi a megoldás. (Ékes József: Köszönöm.) Ha valóban nem váltja ki esetlegesen a más típusú közlekedés azt a problémát, amit ön említ, akkor azt gondolom, a következő menetrendváltozásnál lesz lehetőség újragondolni a dolgot.
Maga a törvényjavaslat: azt gondolom, a képviselő urak véleménye egyezik ellenzéki és kormánypárti oldalról, hisz a gazdasági és informatikai bizottságban egy nagyon részletes vita folyt róla, és a módosító indítványokat szinte egyhangú szavazással fogadták el a képviselők a bizottságban. Így úgy gondolom, hogy a szakmailag jól előkészített módosító indítvány és a törvények - mint a légi közlekedésről vagy a vasúti és vízi közlekedésről szóló törvények - módosítása tekintetében nyugodtak lehetünk, elfogadható, és reményeim szerint az Országgyűlés a következő ülésnapjaiban véglegesíteni is tudja ezt, így az uniós szabályoknak megfelelőn év végéig át is vezethetők a nemzeti jogalkotásba.
Amiben vita volt, és azt gondolom, egy mondatot kell hogy szóljak róla: a legnagyobb érdeklődést a honvédségi lőszermentesítés és a védett vizeken való közlekedés váltotta ki. Én úgy gondolom több módosító indítvány végigtárgyalása után, hogy az, amit a törvényjavaslat módosítójaként elfogadásra fog javasolni a kormány, biztosítja azokat a célokat, hogy a védett vizeink - így a Balaton, a Fertő vagy a Velencei-tó, de akár a Ráckevei-Duna-ág is - megóvása megmaradjon, és mégis lehetőséget teremt arra, hogy az esetleges veszélyes lőszerek vagy robbanóanyagok kimentésénél a hadsereg azokat a motoros járműveit is használhassa, ami ahhoz szükséges, hogy ezeken a vizeken biztonságos közlekedés legyen.
Szeretném még egyszer megköszönni képviselő uraknak és a gazdasági és informatikai bizottságnak a törvénymódosításnál végzett munkát. Meggyőződésem, hogy az elfogadással egy jó, elfogadható szabályozást hoztunk létre, még akkor is - ahogy Ékes képviselő úr mondta -, ha van egy csomó dolog, ami kimaradt ebből a dologból, és úgy gondolom, talán azért is maradt ki, hogy legyen lehetőség a következő évben ugyanúgy előkészíteni, ugyanúgy végiggondolni akár a közlekedési szabályokkal kapcsolatos, akár bizonyos felelősségi rendszerekkel kapcsolatos jogalkotást is, hogy lehetőleg oldalanként elfogadhatóan tudjuk elfogadni.
Köszönöm szépen, elnök úr. (Taps az MSZP soraiban.)
Felszólalások: Előző 302 Következő Ülésnap adatai