Felszólalás adatai
125. ülésnap (2020.05.05.), 108. felszólalás | |
---|---|
Felszólaló | Magyar Zoltán (Jobbik) |
Beosztás | |
Bizottsági előadó | |
Felszólalás oka | felszólalás |
Videó/Felszólalás ideje | 3:11 |
Felszólalások: Előző 108 Következő Ülésnap adatai
A felszólalás szövege:
MAGYAR ZOLTÁN (Jobbik): Köszönöm, elnök úr. Tisztelt Ház! Lassan, talán így a vita végéhez közeledve azt elmondhatom, hogy minden egyes hozzászóló, függetlenül attól, hogy melyik frakcióban ül, elmondta, hogy tudja támogatni a törvény céljait, és messzemenőkig egyetért azzal, hogy ezt a problémakört valahogy kezelni kell. A kérdés az, hogy az előttünk fekvő javaslat erre mennyire alkalmas, illetve milyen áron akarja ezt megvalósítani. Erről jutott eszembe, hogy kaptunk egy levelet miniszter úr is megkapta , amely összegzi azokat a problémákat, amelyek együtt járnak ezen jogszabály elfogadásával, és nem állítom, hogy ezek közül mindegyik elkerülhető akkor, ha szeretnénk megoldani az osztatlan közös földterületek problémáját mindenkorra Magyarországon, de arra mindenképpen felhívja a figyelmet és arra alkalmas, hogy elgondolkodjunk azon, hogy mely pontok esetében lehetséges olyan fokú módosítás, olyan módú módosítás, ami talán csökkenti a sérelmeket.
A tervezet Alaptörvénybe ütközik ezzel legalábbis az ellenzéki felszólalók egyetértettek. Bízunk benne, hogy meg lehetne oldani ezt a gondot úgy is, hogy ezt az Alaptörvénybe ütközést megoldjuk, és nem követjük el.
A tervezet semmilyen védelmet nem nyújt a döntés során kisebbségben maradók számára erről is már sok szó esett a vitában.
A tervezet hátrányosan megkülönbözteti azokat a tulajdonostársakat, akik a földet továbbra is közös tulajdonban kívánják tartani.
A tervezet újabb zavarokat idézhet elő a földpiacon azzal, hogy a föld vételárának egy újabb „törvényes” meghatározását adja.
A tervezet ellentétes az igazgatási szolgáltatási díjról szóló törvénnyel; mondjuk, ez még kezelhető.
A tervezet rontja a földhasználó piaci szereplők helyzetét az újabb adminisztratív kötelezettségek megállapításával. Valószínűleg ez is nehezen lehetne elkerülhető, de mindenképpen finomítható.
A tervezet törvényesíti az ingatlan-nyilvántartás közhitelességének a lerombolását. Ezzel kapcsolatban is remélem, ha más nem, a végrehajtási rendeletben lesznek megnyugtató konkrétumok, változtatások.
Épp ezért gondolja azt a levélíró és részben én is, hogy a tervezet döntéshozatalra nem alkalmas, mert a benne jelzett rendeletek nélkülözhetetlenek a tervezet szerinti törvény alkalmazásához, de e rendeleteket nem ismerhetjük. Ez általában az előttünk fekvő jogszabályokra úgy összességében igaz, de e tekintetben fontosnak tartottam ezen törvénynél még inkább hangsúlyozni ezt, mert valóban majd a részletekben fog megbújni az, hogy ezen törvény milyen arányban fogja sérteni az érintettek érdekét, és mekkora lesz az a nyereség, ami mindenképpen várható az agrárium szereplői számára.
Tehát hogy az arányt meg tudjuk ítélni, és ehhez jó döntést tudjunk hozni, főleg nekünk, ellenzéki képviselőknek mindenképpen szükségünk lenne néhány válaszra az elmúlt órákból. Köszönöm a lehetőséget, elnök úr. (Taps a Jobbik soraiban.)
Felszólalások: Előző 108 Következő Ülésnap adatai