Készült: 2024.09.23.08:05:13 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

286. ülésnap (2006.02.07.), 212. felszólalás
Felszólaló Dr. Nagy Sándor (MSZP)
Beosztás a Miniszterelnöki Hivatal politikai államtitkára
Bizottsági előadó  
Felszólalás oka napirend utánihoz hozzászólás
Videó/Felszólalás ideje 2:57


Felszólalások:  Előző  212  Következő    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

DR. NAGY SÁNDOR, a Miniszterelnöki Hivatal államtitkára: Köszönöm szépen, elnök úr. Azt gondolom, hogy a Hörcsik Richárd képviselő úr által szóba hozott gazdaságtörténeti, közlekedéstörténeti szempontból is, jelenleg, ha úgy tetszik, térségfejlesztési szempontból is érdekes téma jó, hogy elhangzott itt az Országgyűlés üléstermében. Ahogy a képviselő úr által elmondottakból is kitűnik, Gácsország a mai Ukrajna nyugati felén fekszik, Galícia, Halics, többféleképpen lehet említeni, és való igaz, egy 1869-ből származó törvénycikk intézkedik először arról, hogy ezt a bizonyos Zemplén-Gácsország vasútvonalat vagy mozdonyvonalat meg kell építeni, ahogy az akkori fogalmakat használták. Ha a mostani térképre ránézünk, akkor abból kitűnik, hogy lényegében a magyarországi vasúti térképet tekintve ez a Mezőzombor-Sátoraljaújhely vonalat érinti. Azt tudom önnek mondani, hogy készült ennek a vasútvonalnak a villamosítására, felújítására egy tanulmány, amely igazolja, hogy ennek a vonalszakasznak a villamosítása tulajdonképpen a Hegyalját, a Hegyközt, a Bodrogközt olyan módon érintené pozitívan, és kapcsolná be az országos vérkeringésbe egyfelől, másfelől pedig biztosítana olyan kapcsolatot kelet-szlovákiai területekkel is, ami nagy valószínűséggel gazdasági élénkülést hoz ebben a térségben.

Mindezek figyelembevételével mondhatom, hogy a kormány érdemben foglalkozik ezzel a gondolattal, azt is megemlítve, hogy alapvetően a 2007-2013 között megnyíló uniós forrásokra alapozva.

(13.50)

Egyébként pedig, hogy a kérdést konkrétan nem ismerő nézők vagy hallgatók számára világos legyen, itt a magyarországi szakaszt illetően 41 kilométer egyvágányú vonal felújításáról, 16 kilométer állomási vágányról és persze a hozzá tartozó biztosítóberendezések felújításáról van szó. Úgy gondolom, ez az általam mondott időszakban megvalósítható dolog.

Nem tartozik szorosan a témához, de azért megemlítem, mert a térségi hatását illetően azért nem hiszem, hogy elvitatható lenne, hogy itt is megemlíthető: a Szolnok-Debrecen-Nyíregyháza-Záhony vasútvonal jelentős felújítása szintén a tágabb értelemben vett térség gazdasági fellendülését szolgálja, természetesen ez is szerepel a tervekben.

Köszönöm a figyelmet.




Felszólalások:  Előző  212  Következő    Ülésnap adatai