Készült: 2024.04.26.05:11:22 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

34. ülésnap (2018.10.29.), 120. felszólalás
Felszólaló Dr. Pesti Imre (Fidesz)
Beosztás  
Bizottsági előadó  
Felszólalás oka elhangzik az interpelláció/kérdés/azonnali kérdés
Videó/Felszólalás ideje 2:54


Felszólalások:  Előző  120  Következő    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

DR. PESTI IMRE (Fidesz): Köszönöm a szót, elnök úr. Tisztelt Ház! Tisztelt Államtitkár Úr! Korábban a hétköznapi életben, ha egy páciensnek olyan betegsége volt, amivel többször több intézményben kellett megjelennie, akkor az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér  továbbiakban EESZT  hiányában kizárólag az ő felelőssége volt, hogy tájékoztassa orvosát a kórelőzményeiről. Vinnie kellett az összes zárójelentést, beutalót, leletet, ha ezek egyáltalán megvoltak, nem kallódtak-e el otthon. Eddig előfordult, hogy ezeknek az egyébként fontos dokumentumoknak a hiányában az ellátás elhúzódó volt, sokszor később lehetett elkezdeni a hatékony ellátást. Ma már ez az EESZT-vel kiküszöbölhető, hiszen minden egy helyen áll rendelkezésre. Ugyanez vonatkozik a receptekre, a papíralapúak könnyen elkeverednek, míg az e-recepteket a gyógyszerész automatikusan látja, így ki tudja adni páciense számára. Ezeket az elektronikus recepteket ezután e-személyivel, tajkártyával, hagyományos személyi igazolvánnyal is ki tudják váltani. Viszont fontos tudni, hogy amikor már nem lesz kötelező papíralapú vényt adni, a betegnek lehetősége lesz kérni papíralapú vényt.

Nemrég került élesítésre egy értesítési rendszer a betegek számára, amely lehetővé teszi, hogy ha megadják e-mail-címüket a lakossági portálon  eeszt.gov.hu , akkor be tudják állítani úgy, hogy értesítést kapjanak egy lelet, zárójelentés, elektronikus beutaló vagy recept megérkezéséről. Amióta ez elindult, ugrásszerűen megnőtt a látogatók száma, napi szinten eléri a 800-1200 felhasználót. A rendszer kimondottan felhasználóbarát, azok is könnyen boldogulnak vele, akik az átlagnál kevésbé értenek az informatikához. A visszajelzések alapján úgy tűnik, hogy még egy elektronikus fizetési vagy levelezőrendszernél is egyszerűbb a használata. A fentiekből jól látszik, hogy olyan elektronikus egészségügyi szolgáltatást vezetett be, valósított meg a kormányzat, amely az egész ország számára kiterjedő integrált információs rendszert biztosít, amely hozzájárul a gyors és hatékony orvosi ellátáshoz.

Tisztelt Államtitkár Úr! Az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér mennyiben segítette az egészségügyben dolgozók munkáját, és mennyiben segítette a hatékony egészségügyi ellátást? Várom megtisztelő válaszát. Köszönöm. (Taps a kormánypártok padsoraiból.)




Felszólalások:  Előző  120  Következő    Ülésnap adatai