Felszólalás adatai
265. ülésnap (2005.11.14.), 130. felszólalás | |
---|---|
Felszólaló | Pettkó András (MDF) |
Beosztás | |
Bizottsági előadó | |
Felszólalás oka | elhangzik az interpelláció/kérdés/azonnali kérdés |
Videó/Felszólalás ideje | 2:08 |
Felszólalások: Előző 130 Következő Ülésnap adatai
A felszólalás szövege:
PETTKÓ ANDRÁS (MDF): Köszönöm a szót. Tisztelt Elnök Úr! Tisztelt Képviselőtársaim! Tisztelt Államtitkár Úr! A közigazgatási hatósági eljárás és a szolgáltatás általános szabályairól szóló törvény az elektronikus ügyintézés területén biztosítja azt, hogy az ügyfélkapurendszerhez mind több elektronikus szolgáltatás kapcsolódhasson.
A jelenlegi szabályozás értelmében az ügyfél-azonosítás történhet elektronikus aláírás vagy csak ügyfél által ismert jelszó segítségével. A két azonosítási eljárás használati értéke furcsa módon azonos, vagyis amelyik ügy elektronikusan intézhető, ahhoz bármelyik azonosítási mód elegendő.
Közismert ugyanakkor, hogy e két módszer alapvetően eltér egymástól a jogszabályi megalapozottság, biztonság, technikai feltételek, költségek szempontjából. A mobil elektronikus aláírás elterjesztésével Magyarország az európai uniós szinten is élenjáró, költséghatékony lehetőséget teremtene az elektronikus ügyintézés azonosítási problémáinak orvoslására. Ez azért kulcsfontosságú, mert az internetes világban a felhasználók megbízható azonosítása és a vagyoni értékű elektronikus tranzakciók hitelesítése kiemelt jelentőséggel bír az e-szolgáltatások elterjesztésekor. A bizalom és a stabilitás megteremtése az államnak alapvető feladata. Ez az elektronikus világban fokozottan igaz, hiszen itt a szolgáltató egy virtuális, arc nélküli személynek szolgáltat, és állandó dilemmája, hogy ki is van a drót másik oldalán. Az azonosítás megbízhatósága tehát bizalmi kérdés. Az érzékeny személyi adatokhoz történő hozzáférésnél egyenesen megkerülhetetlen alapkritérium.
Tisztelt Államtitkár Úr! Milyen követelményelemzések alapján döntött a kormányzat egy ilyen vegyes azonosítási rendszer egyenértékű és szabályozatlan bevezetése mellett? Miért nem biztosítja a rendszer az elektronikus ügyintézésben potenciálisan részt vevő ügyfelek mindegyikének a zsebében ott lapuló mobiltelefon SIM-kártya alkalmazását az azonosításban?
Várom megtisztelő válaszát. (Taps az MDF padsoraiban.)
Felszólalások: Előző 130 Következő Ülésnap adatai