Készült: 2024.09.20.15:38:14 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

215. ülésnap (2001.06.12.), 156. felszólalás
Felszólaló Bajor Tibor (MSZP)
Beosztás  
Bizottsági előadó  
Felszólalás oka elhangzik az interpelláció/kérdés/azonnali kérdés
Videó/Felszólalás ideje 2:40


Felszólalások:  Előző  156  Következő    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

BAJOR TIBOR (MSZP): Köszönöm a szót, elnök asszony. Tisztelt Ház! Tisztelt Miniszter Úr! Az 5-ös számú európai korridor része a 4-es számú főközlekedési út is, Budapesttől Szolnokon, Hajdúszoboszlón, Nyíregyházán át egészen Záhonyig.

1987 végéig elkészült az Ajak-Nyírtass közötti szakasz felújítása. Az 1988. évi költségvetésben szerepelt a felújítás folytatása, mégpedig Záhony határátkelő, Tiszabezdéd útszakasz és a hozzá kapcsolódó elkerülő utak, Zsurk, Záhony, Győröcske, Tiszabezdéd alacsonyabb rendű utak felújítása és korszerűsítése. Ez a terv az, amit aztán részben befogadtak a Phare-programba, és ez most már talán megvalósul. Ugyanakkor a Nyírtass és Nyíregyháza közötti útszakasz megvalósítása - a költségvetésben a négy település elkerülő útjainak a megépítésére is fedezet volt - nem történt meg.

Az évek jöttek, mentek, építőmunkások a környéken nem voltak. Az ígéret azonban minden évben elhangzott, hogy most aztán tényleg megcsináljuk, belekezdünk az építkezésbe, de semmi nem történt, csak balesetek, súlyosabb és kevésbé súlyosabb balesetek.

Tisztelt Miniszter Úr! Ön előtt nem kell bizonygatnom, hiszen ön ismeri ezt a körzetet, hogy ez nem egy választókörzet érdeke. Ön néhány hete volt Záhonyban gépkocsival, tehát ismeri az út állapotát. Ez az út a Magyar Köztársaság nemzetközi közúti forgalmát lebonyolító főútvonal Ukrajna és Oroszország felé. Még ha önök szerint ez az út nem is annyira fontos, legalábbis politikailag - hiszen a megkötött belorusz-orosz-magyar vízumkényszer miatt a magyar fuvarozók teljesen kiszorulnak erről a piacról -, de tranzitútvonalként ezt még sokan használják.

Szeretném arra is felhívni a figyelmét, hogy itt nemcsak az elkerülő utak megépítése maradt el, hanem épp azért, mert a nemzetközi tranzitforgalomban ezt a szakaszt használják a kamionok, rendkívül balesetveszélyes az út állapota. Úgynevezett vályúk alakultak ki az aszfalton. Néhány szakaszon ezeknek a vályúknak a mélysége meghaladja a 15 centimétert. Ez már olyan mély, hogy ha esőben, vizes úton belemegy egy személykocsi, nagyon könnyen felborulhat, és nagyon könnyen balesetet idézhet elő.

Tisztelt Miniszter Úr! Évek óta ígérik az elkerülő útvonalakat, ígérik az útjavításokat, ígérnek autópályát, ígérnek mindent. A kérdésem: ha ígérik, mikor lesz ebből valóság? (Taps az MSZP és az SZDSZ padsoraiban.)

 




Felszólalások:  Előző  156  Következő    Ülésnap adatai