Készült: 2024.09.23.12:05:42 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

144. ülésnap (2004.04.26.), 48. felszólalás
Felszólaló Pettkó András (MDF)
Beosztás  
Bizottsági előadó  
Felszólalás oka elhangzik az interpelláció/kérdés/azonnali kérdés
Videó/Felszólalás ideje 2:42


Felszólalások:  Előző  48  Következő    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

PETTKÓ ANDRÁS (MDF): Köszönöm a szót. Tisztelt Elnök Asszony! Tisztelt Képviselőtársaim! Tisztelt Államtitkár Úr! A rendszerváltás óta mintegy 50 százalékkal emelkedett a fővárosi hidak forgalma, amelyek egyre nehezebben bírják a terhelést.

Ezért szükséges, hogy megépüljön az M0-ás és az aquincumi híd - jelentette ki Demszky Gábor főpolgármester. Hozzátette: az aquincumi híd beruházása során megépülne egy kétszer kétsávos, több mint 8 kilométeres út is, ami a budai 10-es számú főút bevezető szakaszától a hídon át az M3-as autópályáig haladna. A tervek ellen a Fővárosi Közgyűlés környezetvédelmi bizottsága nem emelt kifogást. (Folyamatos zaj.)

A 60 milliárd forintos beruházást a főváros egyedül nem tudja kifizetni, ezért szükség van EU-s és központi állami támogatásra is. A projekt előkészítésére 900 millió forintot költ el a főváros. A városvezető szerint az aquincumi híd megépülése a Duna 40 kilométeres szakaszán könnyíti meg a lakók életét, valamint kedvezőbb közlekedést biztosít Óbuda, Békásmegyer, Újpest, Káposztásmegyer, Angyalföld, Rákospalota, Pestújhely és Újpalota lakosságának is. A híd és a hozzá kapcsolódó úthálózat a tervek szerint 2007 és 2010 között készül el.

Tisztelt Államtitkár Úr! A 4-es metró beruházásából tanulva, amikor az utolsó pillanatban kellett környezetvédelmi szempontok miatt módosítani a nyomvonalat és a beruházás kiviteli terveit, tanácsos lenne elkerülni ugyanezt a hibát az északi összekötő hidak esetében is. Mint Újpest országgyűlési képviselője kérdezem öntől, hogy milyen környezetterheléssel fog járni az új hidak megépítése az újpestiek számára. Végeztek-e arra vonatkozóan hatástanulmányt, hogy milyen lesz az M3-as és a 10-es út átmenő forgalma Újpesten, illetve annak városközpontján keresztül, és ez milyen környezeti terheléseket okoz?

A főpolgármester úr nyilatkozatából kitűnik, hogy az aquincumi híd építéséhez kapcsolódóan csak a budai oldalon épül korszerű tehermentesítő út, Újpesten nem. Végzett-e a Környezetvédelmi Minisztérium hatásvizsgálatot arra vonatkozóan, hogy az új hidak egyébként szükségszerű megépítése és a nyomvonalak vezetése milyen hatással lesznek a Duna-Ipoly Nemzeti Park élővilágára, és fő kérdésként Budapest egyetlen stratégiai vízbázisára? Készült-e hatástanulmány arra vonatkozóan, hogy milyen változások történnek a több száz ivóvíztermelő kút vonatkozásában, melyek a Szentendrei-szigeten, a Duna bal és jobb partján helyezkednek el? Mikorra készül el a környezetvédelmi előírásoknak minden szempontból megfelelő, modern M0-ás híd?

Várom megtisztelő válaszát. (Taps az ellenzéki pártok soraiban.)




Felszólalások:  Előző  48  Következő    Ülésnap adatai