Készült: 2024.09.20.09:38:43 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

107. ülésnap (1999.12.08.), 151. felszólalás
Felszólaló Szalay Gábor (SZDSZ)
Beosztás  
Bizottsági előadó  
Felszólalás oka kétperces felszólalás
Videó/Felszólalás ideje 2:06


Felszólalások:  Előző  151  Következő    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

SZALAY GÁBOR (SZDSZ): Tisztelt Fenyvessy Képviselőtársam! Arra az alapvetően rossz kiindulópontra szerettem volna felhívni a figyelmet, ami körül fideszes képviselőtársaink a mai vitát bonyolítják. Nevezetesen azt mondják, hogy egyik oldalon van a kamara, a másik oldalon vannak a vállalkozók, és ezek érdekei egymással szöges ellentétben állnak, egymást egyidejűleg kizárják. Arra szerettem volna a figyelmet felhívni, nem elhanyagolható, hogy van egy harmadik érdekcsoport is, ez pedig a fogyasztók érdekcsoportja, amelyik mindenki másnál nagyobb, hiszen minden vállalkozó egyben fogyasztó is.

A fogyasztók érdekeit is figyelembe kell venni, amikor a kamarai törvényről beszélünk. Én példát hoztam fel, amit ön vagy rosszul értett, vagy félremagyaráz, vagy én nem voltam elég meggyőző a prezentációban. Természetesen nem azt mondtam, és nem arra gondoltam, hogy bárki is úgy hívna vízvezeték-szerelőt a csöpögő csapjának a megjavításához, hogy a kihívott szakembertől először azt kérné, igazolja magát, hogy kamarai tag-e vagy sem. Ez természetesen nem szempont. De az már szempont, ha a szakember utána valamit rosszul csinál, akkor a kamaránál utána tud járni. Én intéztem egy ilyen ügyet, egy ház közössége megcsináltatott egy kaputelefont, az két-három hét múlva elromlott, ki akarták hívni a szerelőt, aki már nem volt fellelhető az eredeti címén. No, ekkor fordultunk a kamarához, és a kamara szerencsére utána tudott járni a szakembernek, aki időközben elköltözött. A probléma megoldódott. Erre hoztam föl például, hogy ez biztonságot ad bármely vállalkozó igénybevétele során, ha ott áll a kamara, akihez lehet fordulni.

Köszönöm szépen.




Felszólalások:  Előző  151  Következő    Ülésnap adatai