Felszólalás adatai
107. ülésnap (1999.12.08.), 151. felszólalás | |
---|---|
Felszólaló | Szalay Gábor (SZDSZ) |
Beosztás | |
Bizottsági előadó | |
Felszólalás oka | kétperces felszólalás |
Videó/Felszólalás ideje | 2:06 |
Felszólalások: Előző 151 Következő Ülésnap adatai
A felszólalás szövege:
SZALAY GÁBOR (SZDSZ): Tisztelt Fenyvessy Képviselőtársam! Arra az alapvetően rossz kiindulópontra szerettem volna felhívni a figyelmet, ami körül fideszes képviselőtársaink a mai vitát bonyolítják. Nevezetesen azt mondják, hogy egyik oldalon van a kamara, a másik oldalon vannak a vállalkozók, és ezek érdekei egymással szöges ellentétben állnak, egymást egyidejűleg kizárják. Arra szerettem volna a figyelmet felhívni, nem elhanyagolható, hogy van egy harmadik érdekcsoport is, ez pedig a fogyasztók érdekcsoportja, amelyik mindenki másnál nagyobb, hiszen minden vállalkozó egyben fogyasztó is.
A fogyasztók érdekeit is figyelembe kell venni, amikor a kamarai törvényről beszélünk. Én példát hoztam fel, amit ön vagy rosszul értett, vagy félremagyaráz, vagy én nem voltam elég meggyőző a prezentációban. Természetesen nem azt mondtam, és nem arra gondoltam, hogy bárki is úgy hívna vízvezeték-szerelőt a csöpögő csapjának a megjavításához, hogy a kihívott szakembertől először azt kérné, igazolja magát, hogy kamarai tag-e vagy sem. Ez természetesen nem szempont. De az már szempont, ha a szakember utána valamit rosszul csinál, akkor a kamaránál utána tud járni. Én intéztem egy ilyen ügyet, egy ház közössége megcsináltatott egy kaputelefont, az két-három hét múlva elromlott, ki akarták hívni a szerelőt, aki már nem volt fellelhető az eredeti címén. No, ekkor fordultunk a kamarához, és a kamara szerencsére utána tudott járni a szakembernek, aki időközben elköltözött. A probléma megoldódott. Erre hoztam föl például, hogy ez biztonságot ad bármely vállalkozó igénybevétele során, ha ott áll a kamara, akihez lehet fordulni.
Köszönöm szépen.
Felszólalások: Előző 151 Következő Ülésnap adatai