Készült: 2024.04.26.03:30:50 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

97. ülésnap (2007.10.15.), 338. felszólalás
Felszólaló Dr. Braun Márton (Fidesz)
Beosztás  
Bizottsági előadó  
Felszólalás oka felszólalás
Videó/Felszólalás ideje 5:08


Felszólalások:  Előző  338  Következő    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

DR. BRAUN MÁRTON (Fidesz): Köszönöm a szót, elnök úr. Tisztelt Államtitkár Úr! Két baranyai képviselő után Tolna megyeiként is szeretném üdvözölni az előterjesztést, támogatásomról szeretném biztosítani, és arra kérem én is - Hargitai képviselőtársamhoz hasonlóan - a parlament többi tagját is, hogy támogassa az előterjesztést.

Üdvözlöm azt is, hogy autóút helyett autópályaként kívánják megvalósítani, és azt is, hogy az országos díjfizetési hálózathoz fog tartozni ez az útszakasz, tehát nem kell külön díjazást fizetnünk a használatáért.

(22.30)

Kicsit beszélnék a jelenlegi helyzetről is. Az M6-os autóút a 23-as kilométernél kezdődik el, és a 75-ös kilométerig tart, és vannak olyan pécsi ismerőseim, akik még soha nem használták. Próbáltam rábeszélni őket, egyszer próbálják már ki, ugyanis a pécsiek továbbra sem ezen az úton haladnak, hanem a megszokott, Siófok felé vezető úton. Úgyhogy nagyon fontosnak tartanám, hogy be is fejezzék az utat, összekössék Budapesttel, most már gyenge vagy több mint másfél éves csúszás van, hiszen 2006 végére ígérték az elkészültét. Ha jól tudom, most jövő év augusztusa-szeptembere a következő időpont. Addig az út nem igazán értékelhető, majdnem a semmiből a semmibe vezet.

A déli szakaszoknál tényleg nagyon fontosnak tartom én is, hogy minél előbb elkészüljön a dolog, hiszen Dél-Dunántúl, Tolna megye, Baranya megye, de somogyi képviselő is van a teremben, az egész Dél-Dunántúl egy leszakadóban lévő régió, és már nem lehet úgy beszélni az országról, hogy Nyugat-Magyarország, Kelet-Magyarország, hiszen a dél-alföldi régió gyakorlatilag már megelőzött minket a gazdasági mutatókat tekintve. Nagyon fontos lenne az út.

Vitatkoznék Bókay Endre képviselőtársammal, nem gondolom, hogy az út már egy versenyelőnyt jelent, a nemléte jelent abszolút versenyhátrányt. Nem hiszem, hogy ma már egy út külön vonzerővel bírna. Nem tartozik a témához, de engedje meg, államtitkár úr, hogy elmondjam, a héten tárgyaltam a szülővárosomban egy nemzetközi befektető céggel, nemzetközi vállalkozással, amelyik most leépít, és nem az út hiányára panaszkodtak, hanem a magas közterhekre panaszkodott az igazgató, amit nem tud kezelni, és nem képes így versenyezni a versenytársaival.

Érdekes számmisztikát véltem felfedezni gyakorlatilag, ahogy fejlődnek az autópálya-építések: az M1-es, az M3-as, az M5-ös, az M7-es, az összes páratlan számú autópálya elkészült. Reméljük, ez lesz az első, az M6-os, amelyik először elkészül, az első páros számú autópálya, ami végig elkészül, és nagyon fontosnak tartanám a végét is, erről eddig nem volt szó, tényleg kössük össze a horvát autópálya-szakaszokkal, akkor teljes értékű az út, ha végig lemegy a Duna mellett.

Az időről, ha megengedi: annyi időpontot hallottunk már az M6-ossal kapcsolatban, majdnem úgy állunk vele, mint az euróval, hogy már mindenféle időpont szerepelt. Ez kicsit még igazságtalan az euróval kapcsolatban, mert az euró még mindig a ködben van, az M6-osból azért néhány szakasz már megépült, és ezzel a döntéssel, amit most meghozunk, belátható közelségbe kerül, hogy további jelentős szakaszok épülnek meg.

De volt egy elszólása, legalábbis remélem, hogy elszólás volt, és nem gondolta komolyan. Azt mondta, hogy a tervek szerint három év múlva elkészül az autópálya, tekintettel arra, hogy Pécs Európa kulturális fővárosa lesz, és arra az időpontra elkészül. A három év múlva azt jelenti, hogy 2010 október közepe. Akkor már vége lesz nagyjából a kulturális évnek. Nagyon jó lenne, ha ez előtte lenne. Tényleg én is hadd legyek egy kicsit szkeptikus az időpontot tekintve. Kérdeztem muzeológus ismerőseimet, és azt mondták, hogy 2008-ban, gyakorlatilag egy év múlva kell átadni a kutatott területet a Szekszárd-Dunaújváros közötti részen, ami számomra eléggé irreálissá teszi azt, hogy valóban meg lehet csinálni ezt a szakaszt időben.

Államtitkár úr, nem kívánom húzni az idejét, még egyszer szeretném támogatni az előterjesztést, és a többieket is arra biztatom, hogy ezt tegyék meg. Köszönöm szépen a figyelmüket.




Felszólalások:  Előző  338  Következő    Ülésnap adatai