Felszólalás adatai
283. ülésnap (2006.01.30.), 178. felszólalás | |
---|---|
Felszólaló | Dr. Csapody Miklós (MDF) |
Beosztás | |
Bizottsági előadó | |
Felszólalás oka | elhangzik az interpelláció/kérdés/azonnali kérdés |
Videó/Felszólalás ideje | 2:22 |
Felszólalások: Előző 178 Következő Ülésnap adatai
A felszólalás szövege:
DR. CSAPODY MIKLÓS (MDF): Köszönöm a szót. Tisztelt Elnök Úr! Tisztelt Államtitkár Úr! A '90-es évek elején az önkormányzati lakásprivatizáció során számtalan társasház műszaki, statikai, épületgépészeti és más dokumentuma sajnos elveszett. Ez a helyzet választókörzetemben, a lágymányosi lakótelep házainál is vagy beljebb nem egy Villányi úti régi, nagy tömbháznál is, de a kérdés országszerte milliókat érint.
Az ingatlan-nyilvántartásról szóló 1997. évi XXVI. törvény előírja ugyan az összes okirat megőrzésének kötelezettségét, miután azonban a lakásprivatizációban az önkormányzatok eladóként szerepeltek, az állampolgári jogok országgyűlési biztosának állásfoglalása szerint az eladást követően nem voltak kötelesek megőrizni a megalakult társasházak műszaki dokumentációját.
Az engem felkereső választók a Fővárosi Kerületek Földhivatalának okirattárában is sikertelenül nyomoztak. A társasházak dokumentumai természetesen utólag is pótolhatók persze, de ennek többmilliós költségét a lakók nem képesek előteremteni.
Miért van szükség ezekre a régi papírokra? Azért, mert felmérési terv és az összes műszaki paramétert tartalmazó egyéb okiratok nélkül a társasházak nem vehetnek részt az önkormányzati pályázatokon. Városnyi területek lakóépületeinek adatai hiányoznak, az itt lakók ezért automatikusan szorulnak ki mindazokból a lehetőségekből, amelyek pedig a felújításokhoz elvben nálunk, a XI. kerületben is rendelkezésükre állnak.
Nem színes és látványos, ellenkezőleg, aprólékos és fáradságos, drága munkáról van szó, de a nyilvántartások pótlása elkerülhetetlen. Ezért kérdezem az államtitkár úrtól: kinek a feladata az elveszett okiratok pótlása? És azt is, hogy elkészíti-e a kormány azt a törvényjavaslatot, amelyik első lépésben a földhivatal és Budapest esetében a Fővárosi Önkormányzat feladatává tenné először a hiányleltár elkészítését, mi, honnan hiányzik, második lépésben pedig előírná, kinek - remélhetőleg természetesen nem a társasházaknak - lesz, lenne majd törvényileg előírt feladata a dokumentumok pótlása.
Köszönöm, és figyelemmel várom válaszát. (Taps az ellenzék padsoraiban.)
Felszólalások: Előző 178 Következő Ülésnap adatai