Készült: 2024.09.20.12:57:01 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

142. ülésnap (2000.05.23.), 378. felszólalás
Felszólaló Glattfelder Béla (Fidesz)
Beosztás gazdasági minisztériumi politikai államtitkár
Bizottsági előadó  
Felszólalás oka napirend utánihoz hozzászólás
Videó/Felszólalás ideje 2:49


Felszólalások:  Előző  378  Következő    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

GLATTFELDER BÉLA gazdasági minisztériumi államtitkár: Köszönöm szépen. Elnök Úr! Tisztelt Képviselő Úr! Az illetékes miniszter megbízásából válaszolok.

Az önkormányzati törvény alapján a helyi tömegközlekedés ellátása és ennek kapcsán a menetrendek jóváhagyása nem kormányzati, hanem önkormányzati hatáskör. Szegeden a helyi tömegközlekedési igényeket két gazdasági társasági elégíti ki. A Szegedi Közlekedési Kft. a villamosokat és trolibuszokat üzemelteti, a Tiszavolán Részvénytársaság pedig a menetrend szerinti autóbusz-közlekedést látja el.

A szegedi és az újszegedi vasútállomás között a második világháborúban lerombolt híd miatt a közvetlen vasúti kapcsolat megszűnt. Azóta átszállással, vasútpótló autóbusz céljárat szállítja az utasokat. A járat forgalma rendkívül csekély, átlagban öt fő alatti, és emiatt a nyolcvanas évek óta finanszírozási gonddal küzd. Szeged város önkormányzata 1996 februárjában törölte a város alaphálózatából a két vasútállomás közötti autóbuszjáratot, arra hivatkozással, hogy az nem Szeged utazási igényeit szolgálja, hanem ahogy ön is említette, elsősorban Makó és térségéből Szegeden át Budapestre eljutást segíti elő.

A további üzemeltetést Makó és térségének önkormányzatai támogatták. A múlt év végére a támogatás megszűnt, és a már említett alacsony utazási igény miatt a Tiszavolán a járatot megszüntette az érintett önkormányzatok egyetértésével, így május 28-ától a járat ideiglenesen szünetel - nem a minisztérium, nem a kormány döntése értelmében, hanem az érintett önkormányzatok döntése értelmében.

Én azt remélem és kívánom, hogy az önkormányzatok felülbírálják a döntéseiket, lehetővé teszik a járat újjáépítését, hosszú távon pedig abban bízom, hogy Szeged város meglehetős gyorsasággal fejlődik. A város vezetése kifejezetten jó. Ezért bízhatunk abban, hogy terveiknek megfelelően a szegedi körgyűrű déli kiépítése megindul, és ennek eredményeképpen a déli városrészben egy vasúti híddal vegyes közúti híd jön létre, amelyik lehetővé tenné a vasúti és a közúti közlekedés javítását is ebben a térségben.

Ami az M5-ös autópályát illeti, a képviselő úr tudja, hogy ezt az előző kormányzati ciklusban döntötték így el. Én magam is úgy ítélem meg, hogy a térség fejlődésében a kedvezőtlen koncessziós szerződés következményei jelentős gátjául szolgálnak az ottani gazdasági és társadalmi fejlődésnek. Ezen módosítani azonban a jogi lehetőségek hiányában nem tudunk. Köszönöm szépen. (Taps a kormánypártok soraiból. - Dr. Dán János: Köszönöm szépen.)

 




Felszólalások:  Előző  378  Következő    Ülésnap adatai