Készült: 2024.09.26.21:32:30 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

242. ülésnap (2005.07.04.), 227. felszólalás
Felszólaló Dióssy Gábor
Beosztás gazdasági és közlekedési minisztériumi politikai államtitkár
Bizottsági előadó  
Felszólalás oka napirend utánihoz hozzászólás
Videó/Felszólalás ideje 3:54


Felszólalások:  Előző  227  Következő    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

DIÓSSY GÁBOR gazdasági és közlekedési minisztériumi államtitkár: Köszönöm szépen, elnök úr. Szívesen vitatkozom Fónagy képviselő úrral, mert azt gondolom, az ő hozzászólása - ellentétben néhány más képviselő kollégával - valóban általában a tárgyilagosságról szól és arról, hogy ismerjük el egymás teljesítményét.

Én is itt voltam napirend előtt, és én úgy emlékszem, a miniszterelnök úr említette a 64 kilométer, Fidesz által előkészített autópályát, amit mi adtunk át. (Közbeszólások a Fidesz soraiból: Nem mondta! - Varga Mihály: Nem mondta! Miért hazudsz?) Ha rosszul emlékszem, akkor megkövetem önöket, én úgy emlékszem, mintha mondta volna.

Egy biztos, hogy ebben az anyagban, amit mi készítettünk (Felmutatja.), szerepel feketén fehéren a 64 kilométer 2002-ben, és olvasom - oda van írva -: “előző kormány által előkészített szakaszö. Tehát el van ismerve a 64 kilométer. Soha nem is mondtuk, hogy a 64 kilométert nem a Fidesz készítette elő.

A 7 kilométerrel együtt, azt gondolom, ezek az új autópályákra vonatkozó kilométerek; tudjuk, hogy autópálya-felújítások, -rekonstrukciók is voltak az önök kormányzása alatt. Nem akarjuk elvitatni a teljesítményt, mi azt gondoljuk, hogy ugyanakkor az a 431 kilométer autópálya, amely az autópálya-törvényben szerepel, jelentős teljesítmény, éspedig pontosan azért jelentős teljesítmény, mert Magyarország immár nem is annyira nyugati és keleti részre szakadt szét, hanem egyre inkább azt látom, hogy a fejlettebb északi és a fejletlenebb részekre szakadt szét; és pontosan például az M6-os autópálya kérdése, amiről zárószavazás volt itt ezen a mai ülésen is, járul hozzá ahhoz, hogy ezeket az eddig még sajnos fejlődésbe bekapcsolódni nem nagyon tudó térségeket is be tudjuk kapcsolni.

Valóban, ez az 511 kilométer a 64 kilométerrel együtt 2006 végéig el fog készülni, és azt gondolom, hogy a jelenlegi tervek szerint a 2007 végéig elkészülő még további mintegy 230 kilométerrel együtt már megközelíti a 800 kilométert, ez 740 kilométer. Tudom, hogy ez a 800 kilométer nem a mi kormányzati periódusunk végéig meglévő 800 kilométer, de éppen önök szokták mondani, hogy ez egy kormányzatokon átnyúló teljesítmény, amit az autópálya-építésnél a kormányok elérnek. Azt gondolom, ha 800, ha 740, ha 430, ha 510 - részletesen beszélt Fónagy úr és én is ezekről a számokról az előbb -, egy a lényeg, hogy Magyarország infrastrukturális fejlődése felgyorsuljon, és be tudjuk kapcsolni az előbb említett lemaradó térségeket is minél előbb az ország vérkeringésébe.

Az, amit képviselő úr említett, hogy épül-e a dunaújvárosi híd: igen, épül, és 2006 végéig átadásra is fog kerülni.

A másik kérdés, hogyan finanszírozzuk ezeket az autópályákat, szintén nagyon lényeges kérdés.

Amit említett képviselő úr, hogy az utódoknak kell finanszírozni ezt a hiányt: reméljük, hogy utódokként mi tovább fogjuk vinni az autópálya-építést, ugyanúgy, ahogy a száz lépést is, és meg fogjuk találni természetesen a lehetőségeket, hogy ezt a szükséges eszközt elő tudjuk teremteni. Azt gondolom, hogy pénz nélkül nem lehet autópályát építeni, tehát ezt fel kellett vállalni, hogy vállalja-e a kormány azt a terhet, amit az autópálya-építések jelentenek, és a kormány bízik abban - talán ellentétben önökkel, akik állandóan azt mondják, hogy Magyarország gazdasága mélyponton van -, hogy Magyarország igenis kirobbanó gazdasági teljesítményét tovább tudjuk vinni, és az ország növekedése ki fogja termelni azokat az eszközöket, amelyek szükségesek ezeknek az igen fontos infrastrukturális fejlesztéseknek a finanszírozásához.

Köszönöm szépen. (Babák Mihály: De ennek feltételei vannak!)

 

(16.20)

 




Felszólalások:  Előző  227  Következő    Ülésnap adatai