Készült: 2024.09.22.03:22:03 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

217. ülésnap, 39. felszólalás
Felszólaló Devánszkiné Dr.Molnár Katalin (MSZP)
Felszólalás oka elhangzik az interpelláció/kérdés/azonnali kérdés
Beosztás  
Bizottsági előadó  
Felszólalás ideje 3:06

Felszólalások:  <<  39  >>    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

DEVÁNSZKINÉ DR. MOLNÁR KATALIN (MSZP): Köszönöm szépen, elnök úr. Tisztelt Államtitkár Úr! Több évtizede sürgetik többek között a Rákosmente lakói, hogy legyen lehetőség a BKV járatai helyett azonos bérlettel, jeggyel igénybe venni a vasúti közlekedést Budapest közigazgatási határán belül. A mi kerületünk, a főváros XVII. kerülete különösen érdekelt ebben, hiszen két vasútvonal is mintegy harmadolja a területünket. Ma is sokan választják a vasutat, de a többségüknek erre nincs módja, így marad számukra a busz, hiszen nálunk se villamos, se HÉV - hát még metró! Így járunk be Budapest belsőbb kerületeibe dolgozni, tanulni, ügyet intézni, fél életünket elutazzuk; reggelente együtt cammogunk a személyautókkal az egy-egy sávos, teljesen telített, egyre rosszabb állapotú Pesti úton, Keresztúri úton, a már rég kinőtt felüljárókon. Ülünk a buszon, lassan araszolunk, s mellettünk robog el a vonat, szinte üresen. Nincs ennél bosszantóbb, higgyék el!

Képviselőtársammal, az agglomerációban élők érdekében fellépő Fogarasiné Deák Valériával, bölcs döntését várva a parlamentnek, 2015-ről 2006-ra hoztuk előbbre a budapesti közlekedési szövetség megvalósításának ügyét. Tudom, ez a lehetőség arra, hogy a BKV, a MÁV és a Volán-vállalatok együttműködése végre biztosítsa a különböző közlekedési eszközök közötti átjárhatóságot.

Tudjuk, hogy nem egyszerű feladat a budapesti közlekedési szövetség megalakítása, megállapodások tető alá hozása, nagyon konkrét elszámolási és finanszírozási feltételrendszert kell kialakítani, és nem hiányolhatjuk a központi állami támogatást sem. Ráadásul figyelni kell arra, hogy a BKV járatai helyett a vasutat választók el is juthassanak a vasútállomásokra, legyen tömegközlekedés a vasúthoz hordani őket, össze kell hangolni a BKV, a Volán és a MÁV menetrendjét, gondoskodni kell a személyautók, a motorok, a kerékpárok biztonságos őrzéséről.

 

(14.20)

Néhány helyen - például a XVII. kerültben - a vasúthoz vezető utat is ki kell építeni. A Rákos-patak hídját meg kell erősíteni, és kell egy új autóbusz-pályaudvar is. Kétmilliárd forint? Kicsit soknak tűnik.

A MÁV Rt.-nek is fel kell készülnie a megnövekedett forgalomra, és a kulturált, tiszta elővárosi vasúti szerelvényeket be is kell állítsa a forgalomba, sőt kiszámítható, megfelelő menetrenddel, járatsűrűséggel úgy kell szerveznie az életét, hogy az agglomerációból vasúttal bejárókat se érintse hátrányosan a Budapesten felszállók tömege.

Kérem, mondja el, hogy áll a budapesti közlekedési szövetség ügye, hogy áll az elővárosi vasút ügye. (Taps az MSZP soraiban.)

Felszólalások:  <<  39  >>    Ülésnap adatai