Készült: 2024.09.21.00:14:15 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

210. ülésnap (2009.05.12.), 60. felszólalás
Felszólaló Dr. Kovács Zoltán (Fidesz)
Beosztás  
Bizottsági előadó  
Felszólalás oka kétperces felszólalás
Videó/Felszólalás ideje 1:54


Felszólalások:  Előző  60  Következő    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

DR. KOVÁCS ZOLTÁN (Fidesz): Elnök Úr! Tisztelt Képviselőtársak! Egy dologra szeretném felhívni Kiss Ferenc figyelmét: a Volán állami támogatása, illetve a vasút állami támogatása nem teljesen összehasonlítható nagyságrendileg, hiszen a Volán-társaságok alatt lévő pályatestet az állam külön pénzekből a közútkezelő révén, illetve autópálya-építésekkel és egyebekkel finanszírozza, a vasúttársaságnak pedig a pályafenntartást a saját berkén belül kell - hogy úgy mondjam - elintézni, ezért a két szám így egy kicsit csalóka. Ha az összest mérlegre tesszük a Volánnál - az útépítést és a működtetés támogatását - és a vasútnál, akkor ez kiegyenlítettebb viszonyokat jelent, sőt talán azt lehet mondani, hogy a közút felé el is billen a mérleg nyelve.

Ami pedig a privatizációt illeti: Fónagy János nem véletlenül mondja el aggodalmait e tekintetben, mert ahogy az állami tulajdonú vállalatoknál az energiaszolgáltatók keltek el 270 meg 350 százalékos részvényárfolyamon annak idején, itt is a javát fogják privatizálni. A resztli, ahogy szokták mondani vidéken, az meg ott marad a kistelepülések - erről beszélt Ékes képviselő úr - meg a helyi önkormányzatok nyakában, akik egyébként a szolgáltatást szeretnék teljesíteni az állampolgárok felé, csak egyre nagyobb támogatást kell beletenni a rendszerbe, mert egyre veszteségesebb cégeket és egyre szűkülő szolgáltatást, de fajlagosan drágát kell majd finanszírozni, mert a javát privatizálják. Itt kell az egyensúlyt megfelelő módon kitalálni. A hosszú távú szerződések adnak egy biztonságot, csak az ne egy kvázi privatizációt jelentsen a szolgáltatók javára, hogy így mondjam, az önkormányzatok terhével szemben.




Felszólalások:  Előző  60  Következő    Ülésnap adatai