Felszólalás adatai
210. ülésnap (2009.05.12.), 60. felszólalás | |
---|---|
Felszólaló | Dr. Kovács Zoltán (Fidesz) |
Beosztás | |
Bizottsági előadó | |
Felszólalás oka | kétperces felszólalás |
Videó/Felszólalás ideje | 1:54 |
Felszólalások: Előző 60 Következő Ülésnap adatai
A felszólalás szövege:
DR. KOVÁCS ZOLTÁN (Fidesz): Elnök Úr! Tisztelt Képviselőtársak! Egy dologra szeretném felhívni Kiss Ferenc figyelmét: a Volán állami támogatása, illetve a vasút állami támogatása nem teljesen összehasonlítható nagyságrendileg, hiszen a Volán-társaságok alatt lévő pályatestet az állam külön pénzekből a közútkezelő révén, illetve autópálya-építésekkel és egyebekkel finanszírozza, a vasúttársaságnak pedig a pályafenntartást a saját berkén belül kell - hogy úgy mondjam - elintézni, ezért a két szám így egy kicsit csalóka. Ha az összest mérlegre tesszük a Volánnál - az útépítést és a működtetés támogatását - és a vasútnál, akkor ez kiegyenlítettebb viszonyokat jelent, sőt talán azt lehet mondani, hogy a közút felé el is billen a mérleg nyelve.
Ami pedig a privatizációt illeti: Fónagy János nem véletlenül mondja el aggodalmait e tekintetben, mert ahogy az állami tulajdonú vállalatoknál az energiaszolgáltatók keltek el 270 meg 350 százalékos részvényárfolyamon annak idején, itt is a javát fogják privatizálni. A resztli, ahogy szokták mondani vidéken, az meg ott marad a kistelepülések - erről beszélt Ékes képviselő úr - meg a helyi önkormányzatok nyakában, akik egyébként a szolgáltatást szeretnék teljesíteni az állampolgárok felé, csak egyre nagyobb támogatást kell beletenni a rendszerbe, mert egyre veszteségesebb cégeket és egyre szűkülő szolgáltatást, de fajlagosan drágát kell majd finanszírozni, mert a javát privatizálják. Itt kell az egyensúlyt megfelelő módon kitalálni. A hosszú távú szerződések adnak egy biztonságot, csak az ne egy kvázi privatizációt jelentsen a szolgáltatók javára, hogy így mondjam, az önkormányzatok terhével szemben.
Felszólalások: Előző 60 Következő Ülésnap adatai