Felszólalás adatai
119. ülésnap (2003.12.15.), 199. felszólalás | |
---|---|
Felszólaló | Dr. Csillag István |
Beosztás | gazdasági és közlekedési miniszter |
Bizottsági előadó | |
Felszólalás oka | kérdés megválaszolva |
Videó/Felszólalás ideje | 2:10 |
Felszólalások: Előző 199 Következő Ülésnap adatai
A felszólalás szövege:
DR. CSILLAG ISTVÁN gazdasági és közlekedési miniszter: Tisztelt Elnök Úr! Tisztelt Országgyűlés! Tisztelt Képviselő Úr! Két ütemben történik meg az M0-ásnak az északi híddal összefüggő szakasza megépítése. Az első szakaszban a 2006. év végéig az északi híd keretében vagy által kötjük össze a 2-es utat és a 11-es főutat egymással. Ennek a feltétele volt az, hogy hosszú idő után sikerült megegyeznünk Újpest városrész önkormányzatával, és ennek a feltétele lehet az, hogy sikerül megegyeznünk a budai oldalon azoknak a településeknek a sorával is, akiket ez az építkezés érint. Egyelőre még ez a megegyezés Üröm és Óbuda esetében látszik viszonylag gyorsan és a közeli időszakban elérhetőnek. Tény és való, amit ön is említett: Pilisborosjenő esetében még nagyon sok megoldatlan kérdés vár megvitatásra.
A második szakaszt illetően, tehát amikor a 11-es úton túl a 10-es utat is szeretnénk bekapcsolni az M0-ás megközelíthetőségébe, ott el kell azt is érjük egyfelől a költségvetési tervezés keretében, hogy a 2006. évi kezdéshez és 2007., 2008., 2009. évi befejezéshez és folytatáshoz meg tudjuk mondani, hogy milyen költségvetési pénzeszközökre van szükség, amit jelentős mértékben befolyásol az, hogy ennek a nyomvonalát alagútban és milyen hosszban kell alagúton belül vezetni. Úgy gondoljuk, hogy Szigetmonostor esetében a Szentendrével összekötő Kis-Duna-híd megépítése, Budakalászon pedig egy négyszámjegyű út megépítése az, ami az északi híd megépítésének a feltétele, amit vélhetően éppen a közérdek jellegére tekintettel el fogunk tudni érni a közeli hetekben.
Kérem a válaszom elfogadását. Köszönöm. (Taps a kormánypártok soraiban.)
Felszólalások: Előző 199 Következő Ülésnap adatai