Készült: 2024.09.21.23:09:32 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

129. ülésnap (2008.03.10.), 193. felszólalás
Felszólaló Dr. Buzás Péter (MSZP)
Beosztás  
Bizottsági előadó  
Felszólalás oka felszólalás
Videó/Felszólalás ideje 4:45


Felszólalások:  Előző  193  Következő    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

DR. BUZÁS PÉTER (MSZP): Köszönöm a szót. Tisztelt Elnök Úr! Tisztelt Ház! Hadd mondjam el, hogy úgy gondolom, nekünk ebben az országban ez a törvény több szempontból rendkívül fontos. Engedjék meg, képviselőtársaim, hadd mondjam el, hogy nekünk Makón, a makói kistérségben élő embereknek ez azért rendkívül fontos, különösen e törvény 35. §-a, mert nem mindegy, hogy a gázszolgáltatás hogyan történik, nem mindegy, hogy ezt az energiahordozót hogyan tudjuk használni, hasznosítani, és az sem mindegy, hogy azok az ügyek, amelyek ennek a szolgáltatói körnek a működéséhez kötődnek, a különböző lerendezendő ügyfélszolgálati problémák hogy kerülnek helyre, hogy lehet őket megoldani.

Az volt a tapasztalatunk, hogy 2005-ben a nagyszolgáltatók - mind az elektromos, mind a gázszolgáltató - megszüntették a különböző kisvárosokban meglévő ügyfélszolgálataikat, és csak a nagyon nagy, az 50 ezernél nagyobb, 80-100 ezres területi egységeket részesítették ügyfélszolgálati irodában. Igazuk van a szolgáltatóknak abban, hogy ma, a XXI. században nagyszerű az a számítógépes rendszer, amellyel az átlag mai állampolgár el tudja őket érni, és elég gyorsan meg lehet oldani gondjukat, problémájukat. Ugyanakkor általában az a jellemző, hogy a kisebb településeken - Makó városa valamivel több mint 25 ezer lakosú, körülötte másik 16 településen él másik 25 ezer állampolgár - a településszerkezet olyan, hogy a 400-600 lakosú településtől a 4 ezerig minden megtalálható közöttük, nos, ezeken a településeken elöregedő a korstruktúra, és azt kell mondanom, hogy itt már az internetes ügyintézés édesanyáinknál, édesapáinknál egy kicsit nehezebben megy.

Az volt a tapasztalatom, hogy amikor megkerestük a szolgáltatókat, nagyon nehezen voltak partnerek abban, hogy segítségükre legyünk a választópolgároknak gondjaik megoldásában, és elég markáns tárgyalásokra volt szükség ahhoz, hogy később az önkormányzat együttműködésével, konkrét anyagi hozzájárulásával együtt heti egy napban ez az ügyfélszolgálat visszaálljon.

Nagyon örülök annak, hogy a tisztelt Ház az elmúlt esztendőben már az akkori szolgáltatói törvényben megoldotta ezt a problémát, ott már kötelezve lett a szolgáltató, hogy 50 ezer lakosonként egy ügyfélszolgálatot köteles fenntartani. Nagyon üdvözlöm, szerintem nemcsak a makói kistérség idősebb állampolgárai, hanem az ország valamennyi hasonló korú, hasonló problémával küszködő állampolgára nevében a törvény 35. §-át, amely jelen esetben az itteni, mostani törvény hatálya alá tartozó szolgáltatónak is kötelezővé teszi, hogy valamekkora területi egységenként, mondjuk, kistérségenként álljon rendelkezésre egy ügyfélszolgálat. Úgy hiszem, hogy erre a rendelkezésre átmeneti jelleggel még akkor is szükség van, ha meggyőződésem, hogy hosszú távon az internet, a számítógépes ügyintézés jelenti a jövőt. De addig, amíg mindenki számára ez nem válik evidenciává, azt gondolom, hogy fontos ez a jogintézmény, amelyet a törvény így lehetővé tesz.

Tisztelt Képviselőtársaim! Én ebből a pici kis szegletből kiindulva ajánlom minden képviselőtársam figyelmébe, hogy szavazzuk meg ezt a törvényt, mert vélhetően a dolog többi szakmai része is rendben van. Egy biztos, hogy a figyelmes jogszabály-előkészítésnek köszönhetően ügyfélszolgálati szempontból állampolgárbarát ez a bizonyos törvény a 35. §-a révén.

Köszönöm a figyelmet. (Taps az MSZP soraiból.)




Felszólalások:  Előző  193  Következő    Ülésnap adatai