Felszólalás adatai
95. ülésnap (2007.10.08.), 248. felszólalás | |
---|---|
Felszólaló | Kormos Dénes (MSZP) |
Beosztás | |
Bizottsági előadó | |
Felszólalás oka | kétperces felszólalás |
Videó/Felszólalás ideje | 2:11 |
Felszólalások: Előző 248 Következő Ülésnap adatai
A felszólalás szövege:
KORMOS DÉNES (MSZP): Köszönöm szépen. Tisztelt Képviselőtársaim! Beszélhetünk sokat arról, hogy a pedagógus mivel foglalkozik, milyen egyéb terhei vannak, hogy egyébként egy szakmai színvonal fenntartása érdekében csak munkaidőben lehet-e ezt elvégezni, vagy egyéb kötelessége másik helyen. Egyetértek Pettkó képviselő úrral abban, hogy össze lehet hasonlítani különböző számokat, de nézzük már meg, hogy ebből a fajta leterhelésből mi jön ki. Akkor valami nem stimmel. Csak ne keverjünk össze dolgokat!
Azt mondjuk - és nem mondunk mást -, hogy van egy kötelező óraszám, aminek van olyan funkciója valóban, hogy kivon költségeket, van olyan funkciója, hogy egyébként a tanulói létszám, csoportlétszám csökkenéséhez képest próbálja igazítani a foglalkoztatott pedagógusok számát, tehát pedagógusok kerülnek ki a rendszerből. Ez így van. Ennek van egy ilyen funkciója, nem kell erről sokat mellébeszélni, mindenki azt mondta, elismerte, hogy van egy ilyen funkciója.
Nem az a baja a pedagógusnak, hogy neki van 23 órája, amit normálisan eltölthet, és a törvény értelmében fejleszthet is, meg egyéb mást is csinálhat mellette, hanem egyébként van egy csomó olyan dolog, amitől már - bocsánat a szóhasználatért - herótja van, és energiája nincs, hogy ezzel foglalkozzon, ezzel a folyamattal. Elvállalná ő egyébként a csehországi kötelező óraszámot szemrebbenés nélkül, ha egyébként ezt valóban arra fordítaná, ami az iskolai tanítási-tanulási fejlesztési folyamatok szempontjából fontos, és egyéb más olyan dolog nem terhelné, ami most terheli. Erről van szó!
(20.20)
De akkor válasszuk szét a kettőt: ha a kötelező óraszám emelésének van egy ilyen funkciója, akkor azt kezeljük a helyén, és ha van deficitünk abban, hogy most az iskolák működésében az esélyjavítástól kezdve a hatékonyságig egy csomó feladatunk van a rendszerben, akkor azt nézzük meg. Az oktatási reformnak ez a célja, hogy ehhez teremtsünk forrásokat, ehhez építsünk rendszereket. A kettőt ne keverjük össze, mert nem jutunk sehova. És ha ez a kezdeményezés abba az irányba megy, hogy végre csináljunk ebben egy normális koffervizitet, én most is azt mondom, akkor fogunk előrehaladni. De ha a kettőt összekeverjük, soha nem haladunk sehova.
Felszólalások: Előző 248 Következő Ülésnap adatai