Készült: 2024.09.22.05:18:10 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

95. ülésnap (2007.10.08.), 246. felszólalás
Felszólaló Bókay Endre (MSZP)
Beosztás  
Bizottsági előadó  
Felszólalás oka kétperces felszólalás
Videó/Felszólalás ideje 2:09


Felszólalások:  Előző  246  Következő    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

BÓKAY ENDRE (MSZP): Tisztelt Elnök Úr! Köszönöm a szót. Tisztelt Kollégáim! Nemrégiben egy fórumon vettem részt, ahol pedagógusokkal beszélgettünk a leterheltségről és az iskolai reformokról. Számomra az volt a különös, hogy őket kevésbé érintette meg az az úgynevezett plusz két óra, elsősorban arról beszéltek, hogy valahol a pedagógusok között kellene differenciálni.

Amit Pettkó András képviselőtársam elmondott, nevezetesen a napi 9 órás leterheltség, lehet, hogy igaz - bár szerintem ez túlzó szám - a magyar-történelem, matematika szakos tanárokra, akiknél rengeteg pluszmunkát kell mind a készülésre, mind a dolgozatok javítására fordítani. De kevésbé igazak ezek például a készségtárgyak esetében - testnevelés, technika és egyéb tárgyak esetében mondom ,- hiszen nagyon lényeges a különbség a kétféle leterheltség között.

Joggal említették meg, hogy elsősorban itt kellene differenciálni, hiszen ha úgy néz ki a dolog, hogy mit visznek haza javításra, milyen füzetkötegeket, milyen előírások vannak, akkor ezen a szakon ténylegesen is sokkal több munkaidőt igényel ennek a felelősségteljes ellátása, mint abban az esetben, amint említettem, más tárgyak esetében. Ők sokkal inkább emellett tették volna le a voksukat.

A másik: szeretném képviselőtársaim figyelmét arra is felhívni, hogy egyszerre két vitapont keveredik a hozzászólásokban. Az egyik a pedagógusok leterheltsége, és azt hiszem, ezért született ez a bizonyos népi kezdeményezés, a másik kérdés pedig az, hogy mivel lehet az oktatás színvonalát emelni. Kiderült azért az elmúlt időszakban, miután visszavonták korábban ezt a kétórás pluszleterheltséget, nem emelkedett ettől az oktatás színvonala. Azt hiszem, az oktatás színvonalát akkor tudjuk igazából megemelni - és jobb lenne, ha erről tárgyalnánk leginkább itt a parlamenten belül is -, hogy milyen teljesítménybérezést tudunk a pedagógusok számára kínálni; velük együtt milyen ösztönzőrendszereket tudunk kidolgozni, milyen olyan pluszelismeréseket, amikor a versenyekre, a tehetséges diákok felkészítésére fordított időt hogyan tudjuk a valóságban is megfizetni a pedagógusok számára.

Köszönöm szépen. (Taps az MSZP padsoraiban.)




Felszólalások:  Előző  246  Következő    Ülésnap adatai