Készült: 2024.04.27.22:14:02 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

18. ülésnap (2018.07.16.),  249-252. felszólalás
Felszólalás oka Napirend utáni felszólalások
Felszólalás ideje 8:35


Felszólalások:   241-248   249-252   253-254      Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

ELNÖK: Köszönjük, államtitkár úr. A határozathozatalokra a holnapi ülésnapon kerül sor. Ezzel mai napirendi pontjaink tárgyalásának a végére értünk. Most napirend utáni felszólalások következnek.

Az első napirend utáni felszólalásra jelentkezett Fülöp Erik képviselő úr: „Mikor újítják fel végre a 3502. sz. főút Hajdúnánás-Tiszavasvári közötti szakaszát?” címmel. Öné a szó, képviselő úr.

DR. FÜLÖP ERIK (Jobbik): Köszönöm szépen. Tisztelt Elnök Úr! Kedves Képviselőtársaim! Bevallom az igazat, hogy Tiszavasvári polgármestereként engem mindig nagyon bosszantott az, hogy Tiszavasvári szomszédos településének, Hajdúnánásnak a megközelíthetősége szinte lehetetlen Tiszavasvári felől. Ennek én nem látom az okát. Azt gondolom, hogy rendkívül bosszantó, hogy egy megyehatáron lévő útszakasz nemcsak hogy járhatatlan, és ezzel mindennapi bosszúságot okoz az ott haladó autósok számára, hanem balesetveszélyes, sőt megkockáztatom azt is, hogy jó néhány helyen annyira kátyús és annyira járhatatlan az az útszakasz, hogy szinte életveszélyes. Ez azért is rendkívül bosszantó, hiszen Tiszavasvári felől  ami egy 13,5 ezres település, egy járásközpont, hat másik településsel alkot egy járást  ez az egyetlen észszerű megközelítési útvonala az M3-as autópályának. Nagyon érdekes, hogy jó néhány évvel ezelőtt megtörtént a 3502-es útszakasz egy részének a felújítása, és milyen furcsa és milyen érdekes az a történet, hogy a Debrecen, Hajdúböszörmény, Hajdúdorog és Hajdúnánás közötti útszakasz komplett felújításra kerül, egyedül az a fránya Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei határútszakasz maradt el ebből a felújítási tervezetből.

Azért gondolom, hogy ezen a rendkívül rossz metóduson, ezen a rendkívül rossz döntésen mindenképpen változtatnia kell a kormánynak, és pénzt kell szánnia, pénzt kellene átcsoportosítania ennek az útszakasznak a felújítására, hiszen egyrészről Tiszavasváriban, mint említettem, több mint 13 ezer ember él, másrészről Hajdúnánás is egy nagyon szépen prosperáló hajdúváros, egy 18 ezres lélekszámú hajdúváros, és nagyon nehéz a két település között a két település lakóinak az átjárás, pontosan ilyen általam említett okokból.

Mindemellett azt mondhatom, hogy a térség egyik legjobban fejlődő, legjobban teljesítő és legnagyobb mezőgazdasági vállalkozása is pont ennek a kritikus útszakasznak a kellős közepén rendelkezik székhellyel. Azt gondolom, hogy az ő mindennapi gazdálkodásukat, a mindennapi munkájukat is nagymértékben nehezíti az, hogy szinte járhatatlan útszakaszon kell végezniük a munkájukat.

Harmadrészről, függetlenül attól, hogy megérdemlik a tiszavasvári, hajdúnánási és a környékbeli állampolgárok is azt, hogy valóban, mivel adófizető állampolgárok, így egy uniós szintű járható útszakaszon haladhassanak át nap mint nap, de mindemellett azt gondolom, hogy Tiszavasvári is és a környező települések, valamint Hajdúnánás is olyan fejlődésen ment keresztül az elmúlt időszakban, amely nemcsak turisztikai szempontból jelenthet látványosságot és vonzó erőt a messzebb területekről idelátogatók felé. Gondolok itt elsősorban a két település kiváló minőségű termálfürdőjére, gyógyvizére, másodsorban olyan híres-nevezetes látnivalókra, mint a Közép-Kelet-Európában egyedülálló Fehér-szik tájvédelmi körzet, amely Tiszavasvári egyik ékességét jelentheti.

Harmadrészt pedig azt gondolom, hogy talán gazdasági szempontok is indokolhatják ennek az útszakasznak a korszerűsítését, mégpedig Tiszavasváriban és Hajdúnánáson is olyan nagy cégek dolgoznak, termelnek és segítenek fejlődni a magyar gazdaságnak, amelyeknek elengedhetetlen az életben maradásukhoz egy jó minőségű autópályára felhajtó útszakasz. Gondolok itt elsősorban az Alkaloida Vegyészeti Gyárra, amely egy olyan nagy múltú gyógyszergyár, amely mind a mai napig több száz vegyészt és mindenféle vegyésztechnikust alkalmaz, és a világ számos országát látja el gyógyszerrel. Az ő számukra is elengedhetetlen az, hogy meg tudják közelíteni az autópályát. De gondolhatok itt a Járműszerelvényt Gyártó Zrt. cégcsoportra, amely több mint száz éve száz százalékig magyar tulajdonban álló cég, amely szintén elsősorban az autópálya segítségül hívásával tudja terjeszteni a saját áruit.

Egy szó, mint száz, azt gondolom, hogy elengedhetetlen lenne a kormányzat szempontjából, a kormányzat számára, hogy nemcsak a tiszavasvári, hanem a környékbeli emberek számára is olyan feltételeket biztosítson, amelyekkel valóban járható utakkal tudják megközelíteni az autópályát és a környező településeket. Köszönöm szépen. (Taps a Jobbik soraiban.)

ELNÖK: Köszönöm. Megkérdezem Cseresnyés István államtitkár urat, kíváne hozzászólni… Péter államtitkár urat! Tessék, államtitkár úr, öné a szó.

CSERESNYÉS PÉTER innovációs és technológiai minisztériumi államtitkár: Köszönöm szépen; majdnem keresztapámnak kellett szólítani elnök urat  elnézést a rossz viccért. Köszönöm szépen, elnök úr. Tisztelt Országgyűlés! Tisztelt Képviselő Úr! Nagyon röviden szeretnék reagálni a felvetésre, és először szeretném megköszönni azt, hogy felszólalásában elmondta azt, hogy a kormány odafigyelésének, a szakma figyelmének köszönhetően az ön térségében, az ön választási körzetében is jelentős mértékű infrastrukturális beruházások valósultak meg az elmúlt időszakban, hisz azt lehet mondani, hogy az országos közúthálózat állapotának javítása a kormány kiemelt szándéka, ezért nagy erőfeszítéseket tesz, ezért nagy erőfeszítéseket teszünk az országos közutak szolgáltatási színvonalának emelése érdekében.

Azt el kell mondani, hogy nehéz helyzetben vagyunk, hisz nehéz örökség van. Én a saját választókörzetemet járom nap mint nap, legfőképpen hétvégén, amikor ráérek, és számtalan olyan több számjegyű út van, amelyhez utoljára valamikor az ötvenes években nyúltak hozzá. Ezt az óriási elmaradást, lemaradást egy-két év alatt bepótolni nem lehet, de úgy, ahogy az ön felszólalásában is elhangzott, e tekintetben jelentős előrelépések történtek az elmúlt időszakban.

Szeretném önnek elmondani, hogy hazai forrásból jelenleg folyamatban van a 2017-18-as évi komplex útfelújítási program megvalósítása, jelentős összeggel, amelynek létesítményjegyzéke széles körű szakmai egyeztetéssel, prioritási sorrend meghatározásával jött létre. Megkezdődtek emellett a következő évek programjainak összeállításához szükséges előkészítő feladatok, amelyek forrásának rendelkezésre állása esetén lehetőséget nyújtanak műszakilag indokolt felújítások elvégzésére.

A közúthálózat-üzemeltetésre, -karbantartásra a feladatot ellátó Magyar Közút Nonprofit Zrt.-vel a 2016-20-as évekre mintegy 400 milliárd forint értékben kötött szerződést a magyar állam, ezzel szeretnénk bizonyítani, hogy ezt az útfelújítást, infrastruktúra-fejlesztést és -karbantartást a kormány nagyon-nagyon fontosnak tartja. Ennek keretében a Magyar Közút Nonprofit Zrt. az eddigieknél kiszámíthatóbb módon, magas színvonalon tudja elvégezni a közúthálózat fenntartási feladatait.

(20.40)

A fenntartási feladatok elvégzése során a Magyar Közút mindent megtesz a balesetveszélyes helyek és meghibásodások megszüntetése, a forgalom zavartalan lebonyolítása érdekében. Köszönöm szépen.




Felszólalások:   241-248   249-252   253-254      Ülésnap adatai