Felszólalás adatai
166. ülésnap (2008.10.20.), 152. felszólalás | |
---|---|
Felszólaló | Lakos Imre (SZDSZ) |
Beosztás | |
Bizottsági előadó | |
Felszólalás oka | elhangzik az interpelláció/kérdés/azonnali kérdés |
Videó/Felszólalás ideje | 2:22 |
Felszólalások: Előző 152 Következő Ülésnap adatai
A felszólalás szövege:
LAKOS IMRE (SZDSZ): Köszönöm a szót, elnök úr. Tisztelt Államtitkár Úr! Tisztelt Képviselőtársaim! Az élhetőbb Magyarország sokak hétköznapjaiban egyben európai színvonalú tömegközlekedést is jelent, vagyis arra való lehetőséget legalább. A Dombóvár-Kaposvár-Gyékényes közötti vasútvonalon történő közlekedést illetően számos probléma merült fel a közelmúltban. Fent említett pályaszakasz rossz műszaki állapota évek óta ismert, az utolsó jelentős pályarekonstrukció a nyolcvanas években, a vasút villamosítása idején zajlott. 2008-ban ugyan folytak munkálatok a Kaposvár-Gyékényes közötti pályaszakaszon, de ezek bevallottan a műszaki szinten tartást szolgálták, a munkálatok nem érintették a Kaposvár-Dombóvár szakaszt sem.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. által közreadott vasúti projektlistán ugyan a Dombóvár-Kaposvár vasúti szakasz felújítása szerepel a jövőben státusban, ez azonban a megvalósulást illetően semmilyen kezelhető határidőt nem jelent. Ezen a vasútvonalon való közlekedést nagymértékben lassítja az, hogy a pályaszakaszon sok helyütt úgynevezett lassújel van érvényben, mert a sínek és egyéb kapcsolódó műtárgyak állapota rendkívül rossz, elfogadhatatlan. Ráadásul felmerült a Somogy intercity-járat megszüntetése is. A Somogy intercityt gyorsvonatokkal és ütemes menetrenddel kívánják helyettesíteni információink szerint. A helyzetet tovább rontja, hogy az intercity-közlekedésre alkalmas vasúti személykocsikból kevés áll rendelkezésre.
Mindezek alapján kérdéseim a tisztelt államtitkár úrhoz a következők. Milyen intézkedéseket kíván a minisztérium tenni annak érdekében, hogy a Dombóvár-Kaposvár-Gyékényes közötti vasútvonal műszaki állapota rövid távon javuljon, és a közlekedés biztonságának megteremtése mellett a jelenlegi 40-60 kilométer közötti átlagsebesség érezhető módon, legalább egyenletesen 80-90 kilométer/óra szintre emelkedjen (Az elnök a csengő megkocogtatásával jelzi az idő leteltét.), ami a jelenlegi menetidő rövidülését is magával hozza?
És végezetül még egy kérdés: milyen menetrendi struktúrában, hogyan és milyen felszereltséggel kívánja a MÁV a menetrendváltást követően közlekedtetni a Somogy intercity-járatot?
Várom megtisztelő válaszát. Köszönöm szépen. (Taps az SZDSZ soraiban.)
Felszólalások: Előző 152 Következő Ülésnap adatai