Készült: 2024.05.04.16:07:22 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

166. ülésnap (2008.10.20.), 152. felszólalás
Felszólaló Lakos Imre (SZDSZ)
Beosztás  
Bizottsági előadó  
Felszólalás oka elhangzik az interpelláció/kérdés/azonnali kérdés
Videó/Felszólalás ideje 2:22


Felszólalások:  Előző  152  Következő    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

LAKOS IMRE (SZDSZ): Köszönöm a szót, elnök úr. Tisztelt Államtitkár Úr! Tisztelt Képviselőtársaim! Az élhetőbb Magyarország sokak hétköznapjaiban egyben európai színvonalú tömegközlekedést is jelent, vagyis arra való lehetőséget legalább. A Dombóvár-Kaposvár-Gyékényes közötti vasútvonalon történő közlekedést illetően számos probléma merült fel a közelmúltban. Fent említett pályaszakasz rossz műszaki állapota évek óta ismert, az utolsó jelentős pályarekonstrukció a nyolcvanas években, a vasút villamosítása idején zajlott. 2008-ban ugyan folytak munkálatok a Kaposvár-Gyékényes közötti pályaszakaszon, de ezek bevallottan a műszaki szinten tartást szolgálták, a munkálatok nem érintették a Kaposvár-Dombóvár szakaszt sem.

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. által közreadott vasúti projektlistán ugyan a Dombóvár-Kaposvár vasúti szakasz felújítása szerepel a jövőben státusban, ez azonban a megvalósulást illetően semmilyen kezelhető határidőt nem jelent. Ezen a vasútvonalon való közlekedést nagymértékben lassítja az, hogy a pályaszakaszon sok helyütt úgynevezett lassújel van érvényben, mert a sínek és egyéb kapcsolódó műtárgyak állapota rendkívül rossz, elfogadhatatlan. Ráadásul felmerült a Somogy intercity-járat megszüntetése is. A Somogy intercityt gyorsvonatokkal és ütemes menetrenddel kívánják helyettesíteni információink szerint. A helyzetet tovább rontja, hogy az intercity-közlekedésre alkalmas vasúti személykocsikból kevés áll rendelkezésre.

Mindezek alapján kérdéseim a tisztelt államtitkár úrhoz a következők. Milyen intézkedéseket kíván a minisztérium tenni annak érdekében, hogy a Dombóvár-Kaposvár-Gyékényes közötti vasútvonal műszaki állapota rövid távon javuljon, és a közlekedés biztonságának megteremtése mellett a jelenlegi 40-60 kilométer közötti átlagsebesség érezhető módon, legalább egyenletesen 80-90 kilométer/óra szintre emelkedjen (Az elnök a csengő megkocogtatásával jelzi az idő leteltét.), ami a jelenlegi menetidő rövidülését is magával hozza?

És végezetül még egy kérdés: milyen menetrendi struktúrában, hogyan és milyen felszereltséggel kívánja a MÁV a menetrendváltást követően közlekedtetni a Somogy intercity-járatot?

Várom megtisztelő válaszát. Köszönöm szépen. (Taps az SZDSZ soraiban.)




Felszólalások:  Előző  152  Következő    Ülésnap adatai