Készült: 2024.09.19.18:10:08 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

166. ülésnap (2008.10.20.), 162. felszólalás
Felszólaló Puch László (MSZP)
Beosztás közlekedési, hírközlési és energiaügyi minisztériumi államtitkár
Bizottsági előadó  
Felszólalás oka kérdés megválaszolva
Videó/Felszólalás ideje 2:06


Felszólalások:  Előző  162  Következő    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

PUCH LÁSZLÓ közlekedési, hírközlési és energiaügyi minisztériumi államtitkár: Köszönöm szépen a szót, elnök úr. Tisztelt Képviselő Úr! Nem szeretnék úgy járni, mint bárki más, hogy önnek határidőt mondok, és utána nem tudjuk betartani.

Azt gondolom egyébként, ennek a vonalnak a villamosítása valóban mindig is a homlokterében volt a kormányzatnak. Egyetlen probléma van, hogy ezt finanszírozni kell, és nagyon sokba kerül, és amikor ebben a költségstruktúrában elkezdtek gondolkodni, akkor rájöttek, ha azt akarjuk, hogy az 5-ös korridor része legyen ez a szakasz, akkor nemcsak villamosítás szükséges, hanem egyéb beruházásokra is szükség van. Így el kell készíteni az ívkorrekciót Győr és Gecsegyarmat között, Gyömrő állomás vágányhálózatának az átépítését el kell végezni. Tehát ahogy ment előre az idő, ha csak a villamosítás lett volna, az már valószínűleg rég befejeződhetett volna, ahogy elődeim ígéretében ez benne van. Sokkal inkább az lett a probléma, hogy csak akkor van értelme igazán átépíteni, ha ez az 5-ös korridor részévé tud válni, ahol komoly teherforgalom bonyolítható, ahol komoly forgalom tud lebonyolódni, és ehhez nem elég csak a villamosítást elvégezni.

Így először EIB-hitelből volt megtervezve, majd azt követően a kohéziós alap terhére. Hogy most miből fog megvalósulni, azt gondolom, a mai helyzetben ma én még nem tudom megmondani. De egy biztos, a döntés megszületett, így a vasútvonal villamosítása is előbb-utóbb megtörténik, és az 5-ös korridor részévé válik. Ami teljesen biztos: az előkészítő munkálatok 2010 végére fejeződnek be, így a kivitelezés 2011-ben megkezdődik az első ütem tekintetében, és a második ütemre, amikor a nyomvonalváltozással nem járó pályakorrekciók is megkezdődnek - így az ETCS-rendszer telepítése, állomások bővítése -, erre az ezt követő időszakban lesz lehetőség.

Köszönöm szépen a megértését, és higgye el, hogy szeretnénk már megépíteni, és korszerű vasútvonalat létrehozni. (Taps az MSZP padsoraiban.)




Felszólalások:  Előző  162  Következő    Ülésnap adatai